טלוויזיה

"את לא קורבן אונס, נכנסת עם גבר זר לשירותים"

קורבן האונס במועדון לפני כמעט 20 שנה לא קיבלה תמיכה מהתקשורת אלא האשמות תמוהות. בתוכנית הטלוויזיה של ניסים משעל הובטח לה שיכסו את דמותה, והיא גילתה כמו כל עם ישראל את זהותה על המסכים. עתה היא נלחמת בחזרת התוכנית לרשת 13: "לעולם לא אסלח לניסים משעל, מול 32% רייטינג נמחקו כל חיי"
מערכת ice | 
שלג בן שטרית (צילום אפרת אשל)
לפני 18 שנה - ביולי 2004, מספרת של"ג בן שטרית, היא נאנסה במועדון TLV ובשנת 2004 השיח התקשורתי היה שונה לחלוטין ממה שמקובל היום. אז, בחורה שנכנסת עם אדם זר לשירותים ועוד כדי לצרוך סמים - היא זו שהזמינה לעצמה את האונס, ומשפטים כמו "מי שנכנסת עם גבר זר לשירותים היא לא סמל המאבק בעברייני המין", או "אונס בשירותים של מועדון שנכנסים אליו שני מבוגרים מרצונם החופשי כדי לצרוך סמים וסקס מזדמן, אינו דומה לאונס שאינו תלוי בדבר", היו רק חלק מהאמירות שנרשמו בטורי הדעה באותם זמנים, כנגד הקורבן עצמו שעדיין התמודד עם המאורע.
על פי הדיווחים שהיו אז: "תושב נתניה, שכבר ריצה עונש מאסר על עבירת מין, נעצר שוב בחשד לאונס צעירה במועדון ה-TLV בנמל ת"א. מחקירת המשטרה עולה כי הוא הזמין אותה עמו לשירותים, ושם, כשהייתה ככל הנראה בגילופין - אנס אותה", נכתב בווינט. היה זה מקרה האונס השני באותו החודש במועדון, לאחר שקודם לכן הוגש כתב אישום נגד השחקן גדי סבן על מקרה דומה. 

בתוך הכתבה בידיעות אחרונות, בחרו העורכים להביא מדבריה של בליינית במועדון שאמרה כי "צריך לדעת עם מי להיכנס לשירותים", ואולי אמירה ברמיזה שמאשימה שוב, את קורבן האונס עצמו.

מתוך הכתבה של ידיעות אחרונות ביולי 2004
כך, יעל משאלי כתבה בדצמבר אותה שנה: "לא הייתי רוצה שהמשטרה תתייחס אל הבנות האלה באמפתיה מיוחדת, ושהתקשורת תגמגם בדיווחיה על המקרה. כן, האנס ישלם על ביצוע הפשע, אבל צריך לשקול גם סוג של מיצוי הדין עם המסייעת לפשע שבמקרה נעשה בגופה. ובמקרה שמדובר בקטינה, אלו הם הוריה שצריכים להישפט על חלקם". על הוועדה לקידום מעמד האישה שהתכנסה כדי לדון על מקרה האונס: "קידום מעמד האשה, בלי שום ועדה, יקרה רק במקום ובזמן שנשים תצאנה מהמנטליות האינפנטילית של "אבל זה לא מגיע לי"", חתמה משאלי.
בטור אורח באתר NRG נכתב: "שאלה לי אלייך: מדוע נכנסת עם אדם זר לשירותים, לאחר דקות ספורות של היכרות? עורכת הדין שלך אמרה, באותו שידור, שחשבת שזה "רק כדי לעשן סמים". את רצינית? אפשר להניח, שאילו היו עורכים ניסוי דומה במאה גברברים, בסיטואציה דומה, תשעים אחוז מהם היו מבינים שלא מדובר "רק" בסמים"".
כותב הטור שנשאר בעילום שם היה עם האשמה גורפת: "לא, גבירתי, את לא הקורבן הקלאסי של אונס. הברירה שהותרת בפני הצופים היא להחליט מה עדיף על מה, בתמהיל של אלכוהול, סמים וסקס, תמהיל שאולי ממלא את חייך כשאת יוצאת לבלות. אבל זה לא ממש לחם חוקו של הצופה הממוצע. אם זה המתכון שלך לחיפוש אהדה, בקרב הצופים שאליהם רצת-אצת לספר שנאנסת, אני חושש שאהדתם עברה במידה רבה לצד השני דווקא. אפילו הילדה בת ה-16 שישבה באולפן, ידעה להגדיר אותך כמי שאינה יודעת לקחת אחריות אישית, מתוך שגם היא, בגילה צעיר, הבינה שהאמון בבני-אדם לא נמדד בהליכה משותפת, בהסכמה, לשירותים".
כותב הטור מתייחס לשידור בניסים משעל שנערך כמה ימים לאחר מקרה האונס. לראשונה הסכימה הנאנסת לדבר על המקרה בתכנית פריים-טיים, אך היא לא תיארה לעצמה את המחדל שיתרחש. בהקלטת הריאיון נאמר לה שהיא תהיה תחת הצללה וחשאיות, ופתאום ביום של השידור היא ראתה את שמה וקולה בכל הפרומואים לתוכנית. בשידור חי, בתחנונים של משפחתה לעורכת הדין שלה שנכחה באולפן בפאנל, העבירה עורכת הדין את השיחה לניסים משעל עצמו שהורה, בדיעבד, לתקן את התוכנית וכך יצא שבמשך דקות רבות נראתה הנאנסת בפומבי לכולם בריאיון ורק הדקות האחרונות תוקנו. אלה שזוכרים אומרים שהתוכנית נעצרה למשך כמה דקות ועל המרקע הופיע דגל ישראל בלבד, וזאת כדי להביא להפקה לתקן מהר את הריאיון ולהסתיר את הנאנסת.
הסיפור עלה שוב, לאחר שברשת 13 מחזירים את ניסים משעל למסכים: התכנית שתשודר אחת לשבוע בפריים טיים, תעסוק בכל מה שמעניין וחשוב בזירה הפוליטית והמדינית בישראל.  "משעל חם" מודל 2023 תעסוק בדומה לתכנית המקורית באקטואליה וחדשות היום, אך תעבור ריענון ותכלול בנוסף לפאנל משתתפים קבוע גם פינות חדשות.
של"ג עצמה ראתה זאת ולא האמינה, וכתבה: "לעולם לא אסלח לניסים משעל!! לפני 18 שנה נאנסתי והתראיינתי. הובטח לי שלא יזהו אותי ושיכסו את דמותי. בפועל זה לא קרה ומול 32% רייטינג נמחקו חיי. פניתי כמה פעמים לרשת שהתעלמו. ומה הם עושים עכשיו מחזירים את התוכנית. אני מחזירה את התלונה לרשות השניה". ואנחנו נעקוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה