טלוויזיה

סערה בקשת 12: הדיון הקשה באולפן יצא מכלל משליטה | צפו

סערה גדולה התרחשה באולפן חדשות הבוקר בקשת 12, זאת לאחר שדיון בין כתב "הארץ" ג'וש בריינר לבין כתב "ישראל היום" יהודה שלזינגר יצא מכלל שליטה, אחרי ששלזינגר תקף: "זה מעניין לי את העכוז מה עשו לאיש חמאס הזה. מגיע לו. זו אחלה נקמה". ברינר יצא מדעתו: "הסתה לאלימות. האיש הזה עכשיו תמך בעבירות של אינוס". צפו
מערכת ice |  1
קשת 12 (צילום מסך חדשות 12)
סערה גדולה התרחשה הבוקר (רביעי) בקשת 12, בתוכנית חדשות הבוקר עם ניב רסקין, זאת לאחר שדיון באולפן על מעצר החיילים בעקבות החשדות להתעללות מינית במחבל חמאס בו התארחו העיתונאים יהודה שלזינגר וג'וש בריינר, יצא מכלל שליטה.
כתב "ישראל היום", שלזינגר, אמר תחילה באולפן כי "אמרתי לחבריי שבגדול זה מעניין לי את העכוז, מה עושים לבחורצ'יק כזה". בריינר, כתב "הארץ", קטע אותו והשיב: "מה? זה מה שבאמת אמרת? חיילים שמבצעים עבירה, חשודים בעבירה של אינוס, בעצור כפות, זה לא מעניין אותך? לא מעניין אותך טוהר המידות של החיילים שלנו? אגב, אלה לא חיילים, אם הם עשו את זה הם לא חיילים, הם עבריינים".
שלזינגר חזר על דבריו ואמר: "בגדול, עוד פעם, זה מעניין לי את העכוז מה עשו לאיש חמאס הזה. אני כל הזמן זוכר, קודם כל הדבר היחיד שמבחינתי הוא בעיה פה, זה שזו לא איזושהי מדיניות מוסדרת של המדינה להתעלל בעצירים. כי בגדול קודם כל מגיע להם, וזו אחלה נקמה שאנחנו רוצים לתת להם. ודבר שני, אולי זה גם ישמש אותנו קצת יותר להרתעה".
שלזינגר המשיך: "האנשים האלה קשרו שלושים מבנותינו על עצים בשביעי באוקטובר, ועשו להן מעשים לא פחות חמורים. אני לא רוצה בכלל לעשות השוואה. זה מגיע להם, זאת נקמה ראויה מאוד. רק חבל שלא עושים את זה בצורה ממוסדת, כי אז החבר'ה הבאים שיחשבו לעשות לנו שבעה באוקטובר, יגידו, 'אתם רואים מה עושים להם בישראל? אל תחשבו על זה בכלל'".
בריינר השיב על דבריו של שלזינגר: "קודם כל, צר לי שהדברים האלה בכלל זוכים לשידור, ניב, כי מה שעושה פה שלזינגר זה פשוט הסתה לאלימות. הסתה לאלימות. האיש הזה עכשיו תמך בעבירות של אינוס".
רסקין קטע את הדיון ואמר: "אני אחדד את זה, רק שנייה, אני חושב שאף אחד פה לא רוצה להגן על התועבה. השאלה היא האם ראוי שחייל צה"ל, בכל נסיבה שהיא, יחדיר חפץ חד לעכוזו של אדם?".
שלזינגר השיב: "כשמדובר בחמאסניק, איש ששרף פה ילדים, שאנס נשים, שכל הרעיון שלו הוא לקחת את כל אחד מאיתנו, לזרוק אותו לים ולעשות בו את המעשים הכי קשים, זו הנקמה שהם צריכים לקבל. ויותר מזה - זה צריך להיות כוח הרתעתי
בריינר לא נותר חייב ותקף: "עם כל הכבוד לרב כהנא פה שיושב לצידי, אנחנו כצבא, כמדינה מתוקנת וכמדינת חוק, לא יכולים להרשות לעצמנו שיהיו חיילים שיבצעו על פי החשד, מעשה אונס באנשים. לא משנה אם הם נאו-נאצים, נאצים או מחבלים".
עוד הוסיף ואמר: "אנחנו מדינת חוק, ועם כל הכבוד, אם שלזינגר רוצה להתעלל במחבלים, אתה מוזמן לעשות את זה בעצמך. אנחנו לא יכולים לעשות לעצמנו שהדברים האלה יקרו בצבא ההגנה לישראל. אנחנו צריכים להחליט, האם אנחנו מדינת חוק, או שאנחנו מדינה מופקרת שכל אחד עושה באנשים מה שהוא רוצה, עם כל הכבוד". 
ניב רסקין מסר: "תמיכה בעבירות פליליות ואמירות המעודדות את ביצוען אינה מקובלת ולא תתאפשר בחדשות הבוקר. אני כמובן מתנער מהדברים וראוי היה לעשות זאת מיד בשידור עצמו. יהודה שלזינגר פנה אליי מיד לאחר השידור והביע חרטה על הדברים שאמר ופירסם התנצלות".
במקביל מקשת נמסר: "בעקבות השידור בחדשות הבוקר היום, ובהמשך להודעת ההבהרה של הפקת התכנית והודעת ההתנצלות של יהודה שלזינגר, קשת מבקשת להבהיר באופן חד וברור כי היא מגנה מכל וכל את האמירות הקשות והפסולות שנאמרו היום בשידור החי. כמו כן ננקטו הצעדים המיידיים, כדי שהדברים לא יישנו".
מהפקת חדשות הבוקר נמסר: "אנו מצרים על הדיון שהתפתח הבוקר באופן מאולתר בשידור חי. הדברים אינם מקובלים עלינו. מיד לאחר השידור נערכה שיחת בירור והפקת לקחים. כן הובהר לשלזינגר כי הדברים לא היו צריכים להאמר". צפו בדיון שיצא מכלל שליטה:
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בריינר סמרטוט של אל ארד ועמוס שוקן. (ל"ת)
    עידן 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור