תיירות

הפטור מוויזה לארה"ב קרוב מתמיד: זה מה שיקרה מהיום

צעד חשוב נוסף בדרך לפטור מוויזה: ישראל וארה״ב חתמו על הסכם הדדיות שיאפשר הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מוויזה, ההליך מחייב עבור כל מדינה המבקשת להתקבל כחברה בתכנית הפטור
מערכת ice |  3
ויזה לארה"ב (צילום freepik)
השגריר טום ניידס ונשיא המדינה בוז'י הרצוג חתמו על הסכם ההדדיות שמכוחו תמומש קבלת ישראל לתכנית הפטור מוויזה. בעקבות החתימה, יתחיל היום (חמישי), ה-20 ביולי 2023, יישומו של נוהל ההדדיות, המהווה את אחד מן העקרונות המרכזיים בתכנית. הליך המחייב כל מדינה המבקשת להתקבל כחברה בתכנית הפטור. 
נוהל זה יאפשר לכל אזרח אמריקאי להיכנס לישראל, ובהמשך, עם קבלת ישראל כחברה בתכנית, יאפשר לכל ישראלי להיכנס לארה"ב ללא צורך בוויזה. יישומו המלא של הנוהל יחול על כל אמריקאי באשר הוא, גם על אמריקאים בעלי אזרחות כפולה, אמריקאים תושבי יהודה ושומרון ואמריקאים תושבי רצועת עזה.

יישום הנוהל מחזק את הקשרים הבלתי ניתנים לערעור בין שתי המדינות ותורם במישרין לביטחון ישראל.  זהו ציון דרך רב חשיבות, המקרב את ישראל לעמידה מלאה בתנאים של ממשלת ארה"ב בנוגע למועמדות לתכנית הפטור. הישג זה הוא פרי עבודה מקצועית מסורה ונמרצת של גורמים רבים במערכת הציבורית הישראלית והאמריקאית, ובראשם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס,
שר החוץ אלי כהן מסר: "החתימה על הסכם ההדדיות בין ישראל לארה״ב, היא צעד חשוב ומשמעותי לקראת הצטרפות ישראל לתוכנית הפטור מויזה לארצות הברית.  מכניסתי לתפקיד שר החוץ פעל משרד החוץ על מנת לקדם את ההצטרפות הישראלית לתוכנית הפטור מויזות. אנחנו נמצאים בישורת האחרונה וההסכם עליו חתמו היום שגרירי ישראל וארה״ב מקדם אותנו אל היעד אותו הצבתי: לסיים את התהליך  עד סוף אוקטובר השנה. 
אני רוצה לברך את אנשי משרד החוץ הפועלים בארץ ובעולם, בשיתוף כל הגורמים במערכת הישראלית, על מנת להביא לאזרחי ישראל את ההישג החשוב הזה".
בימים האחרונים קיים משרד החוץ בשיתוף גורמים מרשות האוכלוסין וההגירה, תדרוך לקונסולים בנציגויות הישראליות בארה"ב על הסכם ההדדיות והשפעתו על הפעילות הקונסולרית בצפון אמריקה. היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל צחי הנגבי הוסיף: "היום מדינת ישראל התקדמה צעד משמעותי נוסף במסגרת מועמדותה לתכנית הפטור מאשרת כניסה לארצות הברית"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלי כהן
    בן 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בטח, קח עליך את הקרדיט למרות שהממשלה הקודמת עשתה הכל. אין גבול לעליבות
    סגור
  • שהולך שולל
    עלוב אתה 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי פוליטיקאים, המטרה הלא רשמית היא לעודד התבוללות אבל היי לפחות יש ויזה
    סגור
  • 1.
    ממשלה עלובה. שקט בתמורה לנזיד עדשים (ל"ת)
    אזרחית 07/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור