תיירות

חודש הגאווה מתחיל: כמה יעלה להגיע למצעדים ברחבי העולם?

רוצים לחגוג במצעדי הגאווה ברחבי העולם? קבלו סקירה מלאה של המצעדים הבולטים כולל תאריכים, מיקום וכמה יעלה לכם לטוס לשם
מערכת ice | 
מצעד הגאווה (צילום unsplash)
חודש הגאווה בפתח ובארץ אתם יכולים לבחור בין מצעדים בירושלים, בתל-אביב ואירועים נוספים ברחבי הארץ. אבל החגיגה האמיתית מתרחשת במצעדים השונים בחו"ל, אז אם אתם שוקלים לנסוע למצעדי הגאווה ברחבי העולם - קבלו סקירה מקיפה מתי יתקיימו, איפה וכמה יעלה לכם להגיע לשם. הנתונים באדיבות אתר גוליבר.
אתונה - מצעד ב-10.6
חברת תעופה BLU BIRD. תאריכים: 9-13.6. מחיר: $231
המצעד באתונה הוא חגיגה באווירת מסיבה יוונית ייחודית. שבוע הגאווה כולל מסיבות, הופעות ופעילויות. חגיגות הגאווה של אתונה מתחילות לאחר טקס הפתיחה הרשמי, בדרך כלל בנוכחות ראש עיריית אתונה ואורחים מוזמנים. המצעד עושה את דרכו ברחובות מרכז העיר אתונה ומגיע לכיכר סינטגמה. בשנה שעברה הגיעו אליו למעלה מ-100,00 איש. רוב הברים והמועדונים הגאים באתונה נמצאים ברובע גזי. השכונה הפכה בעשור האחרון לרובע בילוי תוסס עם מספר מועדוני לילה, מסעדות, ברים גאים וחנויות ידידותיות ללהט"בים.

רומא - מצעד ב-10.6
חברת תעופה: WIZZ. תאריכים: 8-13.6. מחיר: $128.
חגיגות הגאווה ברומא כוללות מצעד מרשים של מתנפחים צבעוניים, מוזיקה ורקדנים, הנוסעים מפיאצה דלה רפובליקה עד פיאצה ונציה והפורום הרומי, ועוברים ליד ציוני דרך מפורסמים, כולל הקולוסיאום. זו הזדמנות נהדרת לחגוג גאווה באווירה תוססת לצד כמה מהמקומות הבולטים והמוכרים ביותר ברומא ובהיסטוריה שלה. בתום המצעד תתקיים מסיבת "אפטר מצעד" רשמית שתארח בעיר 50 אמנים שיופיעו בלייב בפני הקהל הנרגש, ושלל מסיבות נוספות צפויות להשתלט על מוקדי העיר. 
וינה - מצעד ב-17.6
חברת תעופה: WIZZ. תאריכים: 15-20.6. מחיר: $100.
מצעד הגאווה בווינה מתחיל ליד כיכר העירייה ועובר במסלול מעגלי ברחבי העיר. בשנה שעברה צעדו בו כרבע מיליון אנשים. בתום הצעדה צפויים נאומים של אקטיביסטים ופוליטיקאים עד לעצרת זיכרון בה מתייחדים עם זכר להט"בים שהלכו לעולמם, בדגש על אלו שנפטרו בשל HIV או פשעי שנאה. לאורך חודש יוני יתקיימו בעיר שלל אירועי גאווה הכוללים מסיבות, הופעות, נשפים, תערוכות, אירועי תרבות וכפר גאה בסצנה מהנה, ידידותית ותוססת.
סופיה - מצעד ב-17.6
חברת תעופה: WIZZ. תאריכים: 16-19.6. מחיר: $78.
המצעד של סופיה מתקיים באווירה מצומצמת ומשפחתית יחסית, כאשר כמה אלפי אנשים, בהם להט"בים, חבריהם, בני משפחתם וקרובים, מקיימים צעדה. יש הרואים בה את ההפגנה הציבורית הגדולה ביותר לתמיכה בזכויות אדם וקבוצות מיעוט בבולגריה.
לונדון - מצעד ב-1.7
חברת תעופה: WIZZ. תאריכים: 30.6-4.7. מחיר: $225.
מצעד הגאווה בלונדון הוא אחד מאירועי הגאווה הגדולים והבולטים בעולם, עם היסטוריה מרתקת, החל משנת 1972 כאשר צעדת הגאווה הראשונה התקיימה בה. המצעד מתקיים בדרך כלל ביוני או ביולי, עם סדרה של אירועים המתפרסים על פני שבוע, כששיאם הוא מצעד הגאווה המתקיים ביום שבת. הוא מתחיל בדר"כ מפורטלנד פלייס ליד כיכר אוקספורד, ומסתיים בווייטהול ליד כיכר טרפלגר, כשהרחובות עמוסים בקהל צבעוני שנהנה מריקודים ומוזיקה מעולה. בנוסף למצעד ישנם אירועי תרבות ובידור שונים במהלך השבוע של הופעות חיות, מסיבות, הקרנות סרטים, תערוכות אמנות, דיוני פאנל ופעילויות חינוכיות.
נאפולי - מצעד ב-1.7 
חברת תעופה: WIZZ+rynair. תאריכים: 30.6-2.7. מחיר: $124.
מצעד הגאווה בנאפולי הוא מהבולטים והגדולים בדרום איטליה. הוא נחגג באירוע מרהיב שכולל מצעד גאווה, כפר גאווה וסדרה בת שבוע של אירועי גאווה, תרבות ויוזמות לדיון בחירויות וזכויות האזרח, במטרה להגן על הקהילה הגאה. המצעד מסתיים במסיבת "אפטר מצעד" ענקית בכיכר המרכזית, ורחובות העיר מתמלאים בקשתות, צבעים, מוזיקה ומסיבות.
ברצלונה – מצעד ב-15.7
חברת תעופה: ישראייר. תאריכים: 14-19.7. מחיר: $450.
אירועי הגאווה בברצלונה נחגגים מ-2008 והפכו לאירוע מרכזי בעיר עם משמעות רבה כפלטפורמה לנראות, שוויון וחגיגה. ספרד הוכרה כאחת המדינות הידידותיות ביותר ללהט"ב כולל הכרה משפטית בנישואים חד מיניים, זכויות אימוץ לזוגות חד מיניים וחקיקה מקיפה נגד אפליה. אירועי הגאווה בעיר מתקיימים בדרך כלל בסוף יוני או תחילת יולי על פני מספר ימים עם מגוון פעילויות, מסיבות, אירועי תרבות וכמובן – מצעד הגאווה שנחשב לשיא. בנוסף תוכלו ליהנות מפסטיבל ה"סירקט" השנתי עם מיטב הדי ג'יי הבינלאומיים וגם הופעות חיות, תערוכות אמנות, סדנאות ומופעי דראג שווים. רובע אישמפלה המכונה גם Gaixample נחשב לשכונת הקהילה עם ברים, מועדונים ומסעדות, והופך למרכז הפעילות במהלך שבוע הגאווה.
ברלין - מצעד ב-22.7
חברת תעופה: EASYJET. תאריכים: 19-26.7. מחיר: $228.
אחד מאירועי הגאווה הגדולים והתוססים בגרמניה ובאירופה, אשר מתקיים מדי שנה בסוף יולי או תחילת אוגוסט, ומדגיש את החשיבות של אקטיביזם פוליטי וחברתי. הוא משמש כפלטפורמה להעלאת המודעות לזכויות הקהילה, שוויון מגדרי ונושאים חברתיים, עם חגיגות שבדרך כלל מתפרשות על פני סופ"ש שלם, וכוללות מגוון רחב של אירועים ופעילויות. המצעד מתחיל ברחוב Kurfürstendamm וממשיך בשביל ייעודי דרך מרכז העיר, עד סיומו בשער ברנדנבורג היפהפה. במקביל למצעד ישנו גם פסטיבל רחוב תוסס עם במות של מוזיקה חיה, הופעות, די ג'יי מתחלפים, דוכני אוכל, דוכני מידע ואווירת מסיבה שלא נגמרת. 
מדריד - מצעד ב-1.7
חברת תעופה: ELAL. תאריכים: 28.6-6.7. מחיר: $339.
מצעד הגאווה של מדריד נחשב לאחד מאירועי הגאווה המפורסמים ביותר בעולם ונמשך בדרך כלל כשבוע עם חגיגות, מסיבות ומגוון פעילויות עד למצעד המרכזי. הרחובות מלאים במתנפחים צבעוניים, תלבושות מיוחדות, מוזיקה וריקודים, כשלאורך כל השבוע מתקיימות מגוון פעילויות תרבות, בידור, תערוכות אמנות, הקרנות סרטים, כנסים וסדנאות.
ניו יורק - מצעד ב-25.6
חברת תעופה: AMERICAN AIRLINES. תאריכים: 22-30.6. מחיר: $1,152.
מצעד הגאווה של ניו יורק הוא אחד מאירועי הגאווה האייקוניים ביותר ברחבי העולם, אשר מנציח את מהומות סטונוול וכולל מגוון רחב של אירועים, עצרות, מסיבות, תערוכות אמנות וצעדת הגאווה המפורסמת המושכת מאות אלפי משתתפים וצופים. הוא מתקיים מדי שנה בחודש יוני, במקביל ליום השנה למהומות סטונוול, והחגיגות נמשכות בדרך כלל חודש שלם המכונה חודש הגאווה. המצעד עצמו מתקיים ביום ראשון ועובר בלב מנהטן – מתחיל בשכונת גריניץ' וילג', ממשיך על פני השדרה ה-5, רחוב כריסטופר ומסתיים בפסטיבל באזור ייעודי.
מילאנו – מצעד ב-24.6
חברת תעופה: easyjet+rynair. תאריכים: 21-28.6. מחיר: $141.
מילאנו היא אחת הערים שמציגות את המגוון הרחב ביותר של מועדונים ידידותיים להט"בים באיטליה, ובשבוע הגאווה – כמות האירועים והחגיגות הגאות בה מגיעות לשיאן. במהלך אותו שבוע, אירועי תרבות גאים רבים מתקיימים בבית הזכויות במרכז העיר. המצעד מסתיים באפטר פארטי וכולל מסיבות, אירועים, קונצרטים ופעילויות תרבות רבות בכל רחבי העיר.
פריז – מצעד ב-24.6
חברת תעופה: TRANSAVIA. תאריכים: 23-28.6. מחיר: $322.
פריז, בירת צרפת, מארחת מדי שנה את אחד מאירועי הגאווה השווים באירופה עם משמעות והיסטוריה עשירה משנת 1977. האירועים בה נמשכים בדרך כלל לאורך סוף שבוע, וכוללים מסיבות, הופעות חיות ודיוני פאנל, עד למצעד החגיגי שמתחיל בדר"כ בפלאס דה לה קונקורד וממשיך לאורך רחובות מרכזיים כמו ריבולי ושד' סן מישל עד לסיומו בפלאס דה לה רפובליק. פריז כשלעצמה נחשבת לעיר מאד ידידותית לקהילה, עם חקיקה המגנה על זכויותיה כולל הכרה משפטית ביחסים חד מיניים וחוקים נגד אפליה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה