תיירות

הסוף של החלונות האדומים באמסטרדם? זה השינוי הקיצוני שמתוכנן

אמסטרדם מנסה לאסור על עובדי תעשיית המין ברובע החלונות האדומים לעמוד בחלונות הראווה, זאת על מנת לציית בצורה נאותה יותר לתנועת #MeToo ולהילחם בתיירות המטרידה שמגיעה למדינה
מערכת ice | 
החלונות האדומים (צילום shutterstock)
רובע החלונות האדומים המפורסם בעולם של אמסטרדם עשוי להיראות שונה מאוד בעתיד, כאשר העיר ההולנדית מתכוננת להצביע על פקודה שתסגור לצמיתות את וילונות חלונות הבושת על מנת לציית בצורה נאותה יותר לתנועת #MeToo ולהילחם בתיירות המטרידה.
הווילונות האדומים שמצפים את חלונות בית הבושת ברובע DeWallen הנודע באמסטרדם סגורים כעת רק כאשר לקוח מתארח או אם עובד מין נעדר. זה ישתנה אם מועצת העירייה תצביע להשאיר אותם סגורים לצמיתות השבוע, דיווח ה"טלגרף".

התוכנית, שהוצעה על ידי מפלגת D66 הליברלית, תביא לכך שווילונות בית הבושת יישארו סגורים, ובמקום שעובדי מין יוכלו לפתות לקוחות פוטנציאליים מהחלון, לקוחות יזמינו פגישות באמצעות קוד QR בסמארטפונים שלהם. חלק מעובדי מין הביעו התנגדות לתוכנית, וטענו שהיא תפגע בעסק שלהם ותהפוך אותם לפחות בטוחים בכך שתמנע מהם להעריך סכנות פוטנציאליות שלקוח עלול להוות.
"איך אני יכולה למשוך לקוחות כשהווילונות סגורים?" עובדת מין בשם "לוסי" סיפרה ל"טלגרף". "אומרים שזה להגנתי, אבל זה שטויות. אם מישהו מבזה אותי, אני מבזה אותו בחזרה. זה לא שירות אוטומטי שאני מנהלת משא ומתן. אם באים אנשים שיכורים, אני לא נותנת להם להיכנס".
פוליטיקאים שבעד התהליך החדש טוענים שהזמנות מקוונות המחליפות את המשא ומתן בחלון ינקו את התיירות המטרידה וישנו את התפיסה שיש לאנשים על העיר. "רובע החלונות האדומים אינו מקום חסר חוק", אמרה אילנה רודרקרק, ראש הסניף המקומי של D66, על התוכנית. "עבודת מין הפכה לאטרקציה תיירותית, מלווה בהתנהגות מאוד לא רצויה ומשפילה כלפי עובדי מין. זה לא תורם לשיפור מעמדה של נשים בעידן MeToo”.
בנוסף לטיפול בווילונות ברובע החלונות האדומים, האמצעי יבצע שינויים נוספים למאבק בתיירות המטרידה, כולל איסור על עישון מריחואנה בשטחים ציבוריים, סגירת ברים ב-2 לפנות בוקר במקום ב-4 לפנות בוקר וסגירת בתי בושת בחלונות ב-3. בבוקר במקום 6 בבוקר. "אנחנו צריכים להיפטר מהתדמית הזו של אמסטרדם כעיר שבה אתה הולך לעשות את כל הדברים שאסור בבית, כמו סמים וזנות", אמר חבר המועצה לערעורים הנוצרים-דמוקרטים, דידריק בומסמה.
"יש עסקים שמשתמשים לרעה בתדמית של אמסטרדם כדי למכור אותה כמקום של 'אפשרויות בלתי מוגבלות'", אמרה סגנית ראש העיר סופיאן מברקי בהצהרה. "כתוצאה מכך, כמה קבוצות של מבקרים חושבות עליה כעל עיר שבה הכל הולך. תיירות מסוג זה, כמו גם הצעות המיועדות במיוחד לקבוצות אלו, אינם נחשבים רצויים על ידי ההנהלה העירונית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה