תיירות

טרגדיה בשמורת הטבע: 16 הרוגים ו-17 נעדרים

על פי ההערכות, 94 מלזים שהו באתר הקמפינג בבאטאנג קאלי שבמרכז מדינת סלנגור, כ-50 ק"מ צפונית לקואלה לומפור, כאשר מפולת שלגים תקפה את האזור
מערכת ice |  2
קמפינג טיול (צילום הדס פרוש פלאש 90)
מפולת שלג, אשר התרחשה הבוקר (שישי) באתר קמפינג תיירותי במלזיה, גרמה למותם של 16 בני אדם ועל פי הרשויות, יש חשש כי 17 אחרים נקברו תחת השלג באתר, הנמצא בחווה אורגנית מחוץ לבירה קואלה לומפור. על פי ההערכות, 94 מלזים שהו באתר הקמפינג בבאטאנג קאלי שבמרכז מדינת סלנגור, כ-50 ק"מ צפונית לקואלה לומפור, כאשר התקרית התרחשה, אמר מפקד משטרת המחוז, סופיאן עבדאללה. לדבריו, מניין ההרוגים עלה ל-16, בהם ילד בן חמש. כמו כן, שבעה בני אדם אושפזו עם פציעות בדרגות שונות ומחלצים מחפשים כעת אחר 17 הנעדרים. 53 בני אדם נוספים חולצו ללא פגע. סופיאן אמר כי הקורבנות נכנסו לאזור, אתר נופש פופולרי עבור המקומיים, להקים או לשכור אוהלים מהחווה, ביום רביעי. יותר מ-400 אנשי צוות, כולל כלבי מעקב, מעורבים במאמצי החיפוש וההצלה.
מכבי האש של סלנגור אמרו, כי כוחות ההצלה החלו להגיע למקום חצי שעה לאחר שקיבלו קריאת מצוקה בשעה 2:24 לפנות בוקר. המפולת נפלה מצד הכביש, מגובה מוערך של 30 מטרים וכיסתה שטח של כשלושה דונם. כמה משפחות עם ילדים קטנים שחולצו, מצאו מקלט בתחנת המשטרה הסמוכה. על פי הדיווחים, ניצולים סיפרו כי שמעו רעש חזק דמוי רעם, רגע לפני האסון.
לאונג ג'ים מנג, בן ה-57, צוטט על ידי היומון "ניו סטרייטס טיימס" בשפה האנגלית באומרו כי הוא ומשפחתו התעוררו מרעש חזק "שנשמע כמו פיצוץ" והרגישו את האדמה זזה. "אני ומשפחתי נלכדנו כשהאדמה כיסתה את האוהל שלנו. הצלחנו לברוח לאזור החניון ושמענו מפולת שנייה מתרחשת", הוא סיפר לעיתון. לדבריו, זה מפתיע, משום שבימים האחרונים לא ירד גשם כבד, אלא רק טפטופים קלים. אתר הקמפינג ממוקם בחווה אורגנית לא רחוק מאתר הנופש ג'נטינג היילנדס היל (Genting Highlands), יעד תיירותי פופולרי, עם פארקי שעשועים והקזינו היחיד במלזיה. הגישה לכבישים המובילים לאזור נחסמה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלג
    דוד 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך יוצאים לשכור הואלים בשלג ממש חולי
    סגור
  • 1.
    מכורים יאבדו בתים
    טעות גדולה פתח לצרות 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חדלו עם השעשוע החסר מעוף
    סגור