תיירות

אי המיליונרים הפך מקלט למסתננים: "משחקים בבני אדם"

כדי לנסות להתמודד עם שטף המסתננים הבלתי חוקיים שחוצים ללא מפריע את הגבול הדרומי של ארה"ב, החלו לאחרונה מושלי טקסס ופלורידה לשלוח צפונה באוטובוסים ובמטוסים מאות מהמסתננים. 50 מהם נחתו באי הנופש היוקרתי מרתה'ס ויניארד, הכולל את בית הנופש של ברק אובמה. כמה אוטובוסים הגיעו סמוך לבית סגנית הנשיא קמאלה האריס. במפלגה הדמוקרטית זועמים
מערכת ice | 
ברק ומישל אובמה (צילום צילום מסך אינסטגרם)
קבוצה של 50 מסתננים בלתי חוקיים הגיעה בסוף השבוע לראשונה למרתה'ס ויניארד - אי הנופש של רבים מעשירי ארצות ברית במדינת מסצ'וסטס - במטוס שנשכר על ידי מושל פלורידה הרפובליקני, רון דה-סנטיס. שני מושלים רפובליקנים, דה-סנטיס מפלורידה וגרג אבוט מטקסס, שולחים בחודשים האחרונים, ובייתר שאת בימים אלה, אוטובוסים ומטוסים מלאים במסתננים למעוזים דמוקרטיים עשירים במאמץ לגרום לדמוקרטים להתייחס ברצינות למשבר הגבול.
המושלים דה-סנטיס ואבוט כוונו בעיקר לוושינגטון הבירה, ניו יורק ושיקגו עם תוכניות שליחת האוטובוסים והמטוסים. כל שלוש הערים הן ברובן המכריע דמוקרטיות, והן גם הכריזו על עצמן רשמית כ"ערי מקלט" למהגרים בלתי חוקיים. כמה אוטובוסים עמוסי מסתננים הגיעו גם ליד ביתו של סגנית הנשיא קמאלה האריס, שבידן פנה אליה כדי להוביל את מאמצי הגבול של הממשל מוקדם יותר בממשלו.
הנשיא ג'ו ביידן גינה את מעשה כ"פזיז", "הרפובליקנים משחקים פוליטיקה עם בני אדם, משתמשים בהם כאביזרים. מה שהם עושים הוא פשוט לא בסדר, זה לא אמריקאי, זה פזיז", אמר ביידן בשבוע שעבר. "יש לנו תהליך לניהול מהגרים בגבול", הוסיף. "אנחנו פועלים כדי לוודא שזה בטוח ומסודר ואנושי. פקידים רפובליקנים לא צריכים להתערב בתהליך הזה על ידי ניהול עמדה פוליטית פוליטית".
עורכי הדין של המסתננים  (או "מהגרים ללא מסמכים" בלשון הפוליטיקלי-קורקט) קראו לערוך חקירה פלילית פדרלית. 
מושל מסצ'וסטס הרפובליקני, צ'רלי בייקר, סיפק עדכון לגבי מהגרים שהוטסו השבוע למרתה'ס ויניארד, ואמר שהם שוכנים כעת בקייפ קוד. בייקר גם שיתף לגבי הדרך של אמריקאים לתרום למדינה כדי לעזור למסתננים, אם כי לדבריו, סוכנויות המדינה כבר מסוגלות לספק את צרכיהם. המהגרים הועברו ממרתה'ס ויניארד לבסיס קייפ קוד ביום שישי, שם יש להם כעת מקומות לינה המתאימים למשפחות, כתב הממשל של בייקר בהצהרה. המדינה הפעילה 125 אנשי משמר הלאומי לצורך המהלך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה