תיירות

אל על משנה את כללי המשחק – ומאות אלפי נוסעים ירגישו את זה

שיטת עלייה חדשה ומדורגת משנה את חוקי המשחק בשערי היציאה, ומפתיעה את הנוסעים כבר מהרגע שבו הם מקבלים את כרטיס העלייה למטוס - אבל האם המהלך באמת יבטיח חוויה רגועה יותר או ייצור חלוקה שתפתיע רבים?
מני הרץ |  23
אל על דלפקים (צילום דור פזואלו/פלאש 90)
אל על מתחילה ליישם בימים אלה שינוי משמעותי בדרך שבה נוסעים עולים למטוסים, במהלך שנועד להפחית עומסים בשערי היציאה ולשפר את חוויית הנסיעה מרגע ההגעה לגייט. בחברה מדגישים כי מדובר בשלב ראשון בלבד, והוא ייושם בטיסות מוגדרות ליעדים מרכזיים בעולם. המטרה: ליצור תהליך מסודר וברור יותר, שימנע את סצנות הדוחק המוכרות בשערי העלייה למטוס ויאפשר לנוסעים כניסה נינוחה ויעילה יותר.
על פי המודל החדש, העלייה למטוס תתבצע לפי חלוקה לקבוצות. כל נוסע יקבל אות המשויכת לקבוצה מסוימת – סימון שיופיע על כרטיס העלייה למטוס, מתחת למילה ZONE. רק ברגע שהקבוצה תקבל אישור עלייה, באמצעות הכרזה ושילוט בשער, יוכלו חבריה לסרוק את הכרטיס בעמדות החכמות ולהמשיך לכיוון המטוס. בחברה מסבירים כי צורת העלייה המדורגת אמורה לקצר זמני המתנה, למנוע חסימות במסדרון ולהעניק תחושת סדר ונוחות משמעותית יותר.
בשלב ההרצה, אל על מיישמת את השיטה רק בחלק מהקווים הבינלאומיים, בעיקר ביעדים בעלי תנועת נוסעים גבוהה במיוחד. בין היעדים שנכללים כעת במהלך: בנגקוק, ניו יורק - JFK, ניו יורק - ניוארק, לונדון הית'רו, פריז וברצלונה. הנוסעים בטיסות אלה צפויים לראות את סימון הקבוצה כבר בעת הצ'ק-אין, בין אם בוצע אונליין ובין אם בדלפק בשדה התעופה. לדוגמה: Zone C.
בנוסף, רגע לפני העלייה למטוס יקבלו הנוסעים תזכורת אוטומטית על הקבוצה אליה שובצו, באמצעות הודעת SMS, התראה באפליקציית אל על ושילוט ייעודי המוצב בסמוך לשער. בחברה מציינים כי אם התוכנית תוכיח את עצמה ותתקבל היטב אצל הנוסעים, היא תורחב ליעדים נוספים בהמשך.
תגובות לכתבה(23):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    באיחור "קל" של שנים
    בשעה טובה 12/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצטרפת אל על לפטנט הזה שמופעל כבר שנים הרבה על ידי חברות זרות. כל שנותר הוא להגביל את כמות הטרולי שסותמות את מדפי האחסון במטוס. גם הפטנט הזה מופעל כבר שנים בחברות זרות. בהצלחה
    סגור
  • 20.
    מה חדש
    סתם יהודי 11/2025/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה לי מוזר מאוד כבר שנים אני עולה לטיסה כך באל על קודם עוליה הנוסעים שיש להם עדיפות לפי קניית הכרטיס למשל פריוריטי דרך כניסה A ואח"כ B וC.
    סגור
  • 19.
    אל על
    גוטמן 11/2025/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר טוב שיורדו את המחירים, רוצים לקנות אותנו בעליה למטוס , חברה שודדים
    סגור
  • 18.
    שיטה קיימת שנים בכל העולם
    רון 11/2025/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבבון הישראלי המצוי לא מסוגל לעמוד בתור, לכבד אחרים ולהיות מנומס.
    סגור
  • 17.
    לא הבנתי, זה ככה כבר שנים
    נוסע 11/2025/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חולם? זה הרי ככה שנים כבר
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    סופסוף
    לבן 11/2025/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול העולם ואשתו משתמשים בשיטה הזו מזמן.... הגיע הזמן שגם אל על תשתמש בה. ברוכים הבאים למאה ה21
    סגור
  • 15.
    הם כבר מיישמים את זה (ל"ת)
    א 11/2025/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    אין חדש בתאילנד השיטה עובדת מצויין בטיסות הפנימיות
    יוסי 11/2025/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק הבבונים יכולים להכשיל את העליה המסודרת
    סגור
  • 13.
    אל על לא המציאו את הגלגל
    י. אוס 11/2025/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ככה זה בהרבה חברות גם בעליה למטוס של לופטהאנזה בנתב"ג לפני כמה ימים עלו לפי קבוצות
    סגור
  • 12.
    שיטה מעולה
    דני 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    טסתי לפני שבוע עם אל על לפי שיטה זו והיה מעולה
    סגור
  • 11.
    עובד בכל העולם פה זה לא יעבוד
    משה כף 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכל אחד יש פתור מתור ולכל אחד יש מישהו שעובד או באל על או באבטחה או בשדה מדינה של קומבינטורים
    סגור
  • 10.
    מיושם כבר שנים בכל העולם
    שירות רע 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תמיד אחרונים לממש…
    סגור
  • 9.
    עובד כבר ברוב שדות התעופה בעולם
    גדי 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למה לא לכתוב את זה בכתבה? למה להתייחס לזה כאילו אל על המציאה משהו חדש?
    סגור
  • 8.
    אל על ממציאה את הגלגל?
    יעקב 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בכל העולם נהוג כבר לפני למעלה מ-40 שנה שהנוסעים בשורות האחרונות עולים ראשונים כדי לא לתקוע את תהליך הכניסה למטוס בגלל נוסע בשורות הראשונות שמתעכב בהכנסת הכבודה שלו לתא מעל המושבים וככ הלאה עד לכניסת הנוסעים האחרונים במושבים הקדמיים. פשוט והגיוני
    סגור
  • 7.
    אם הישראלים זה לא יעבוד (ל"ת)
    פופאי 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    לא הבנתי ואם נוסע מקבוצה מסויימת
    נוסע 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הספיק להגיע הוא לא יעלה או יעלה עם קבוצה אחרת? הריי הישראלי לרוב יאחר עקב קניות בדיוטי וכו.. רעיון נחמד אבל לא יעמוד במבחן האמת
    סגור
  • שמבין
    זה 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא יוכל לעלות עם כל קבוצה מאוחרת יותר אבל לא לפני שהקבוצה שלו עולה.
    סגור
  • 5.
    כולם עושים את זה
    ארנון 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בכל החברות האמריקאיות עושים את זה כבר כמה שנים , אז עכשיו גם הישראלים ילמדו לעמוד בתור
    סגור
  • 4.
    זה כבר קיים ברוב החברות בעולם
    דוד 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פשוט שחצנות וזלזול לכתוב על כאילו סטארט אפ ישראלי על משהו שכולם כבר מכירים חוץ מהישראלים...
    סגור
  • 3.
    ומה יהיה עם נוסעי מועדון היוקרה? מתי הם יעלו? (ל"ת)
    שלי 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • בחברות זרות - מקבלים קבוצה 1 ועולים מתי שרוצים
    ב 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש את הסיפור הזה בהרבה חברות זרות. יש לי כרטיס זהב של סטאר אליינס וכרטיס העלייה שלי הוא תמיד בקבוצה 1, גם כשאני טס אקונומי
    סגור
  • 2.
    ותוריד את המחיר לוויאטנם וקוריאה בלבד, ג'ה ב8%
    ליטאי 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    עם מרקטינג גם בחול וסין ורוסיה ואנגליה וארה"ב קטלני בארה"ב עם מטוס בפנטגון ונשיא כושי דיקטטור אני רוצה את הפילדדוס' הזה לארוחת בוקר אומר החצי אל החייזר, יה. המניה תעוף מעלה.
    סגור
  • 1.
    אל תייקר את הקווים לניו יורק ולאס ווגאס ומיאמי ב50% יה.
    ליטאי 11/2025/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וברלין ומינכן ב60%.
    סגור