תיירות
אל על משנה את כללי המשחק – ומאות אלפי נוסעים ירגישו את זה
שיטת עלייה חדשה ומדורגת משנה את חוקי המשחק בשערי היציאה, ומפתיעה את הנוסעים כבר מהרגע שבו הם מקבלים את כרטיס העלייה למטוס - אבל האם המהלך באמת יבטיח חוויה רגועה יותר או ייצור חלוקה שתפתיע רבים?
אל על מתחילה ליישם בימים אלה שינוי משמעותי בדרך שבה נוסעים עולים למטוסים, במהלך שנועד להפחית עומסים בשערי היציאה ולשפר את חוויית הנסיעה מרגע ההגעה לגייט. בחברה מדגישים כי מדובר בשלב ראשון בלבד, והוא ייושם בטיסות מוגדרות ליעדים מרכזיים בעולם. המטרה: ליצור תהליך מסודר וברור יותר, שימנע את סצנות הדוחק המוכרות בשערי העלייה למטוס ויאפשר לנוסעים כניסה נינוחה ויעילה יותר.
על פי המודל החדש, העלייה למטוס תתבצע לפי חלוקה לקבוצות. כל נוסע יקבל אות המשויכת לקבוצה מסוימת – סימון שיופיע על כרטיס העלייה למטוס, מתחת למילה ZONE. רק ברגע שהקבוצה תקבל אישור עלייה, באמצעות הכרזה ושילוט בשער, יוכלו חבריה לסרוק את הכרטיס בעמדות החכמות ולהמשיך לכיוון המטוס. בחברה מסבירים כי צורת העלייה המדורגת אמורה לקצר זמני המתנה, למנוע חסימות במסדרון ולהעניק תחושת סדר ונוחות משמעותית יותר.
בשלב ההרצה, אל על מיישמת את השיטה רק בחלק מהקווים הבינלאומיים, בעיקר ביעדים בעלי תנועת נוסעים גבוהה במיוחד. בין היעדים שנכללים כעת במהלך: בנגקוק, ניו יורק - JFK, ניו יורק - ניוארק, לונדון הית'רו, פריז וברצלונה. הנוסעים בטיסות אלה צפויים לראות את סימון הקבוצה כבר בעת הצ'ק-אין, בין אם בוצע אונליין ובין אם בדלפק בשדה התעופה. לדוגמה: Zone C.
עוד ב-
בנוסף, רגע לפני העלייה למטוס יקבלו הנוסעים תזכורת אוטומטית על הקבוצה אליה שובצו, באמצעות הודעת SMS, התראה באפליקציית אל על ושילוט ייעודי המוצב בסמוך לשער. בחברה מציינים כי אם התוכנית תוכיח את עצמה ותתקבל היטב אצל הנוסעים, היא תורחב ליעדים נוספים בהמשך.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(23):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
21.באיחור "קל" של שניםבשעה טובה 12/2025/01הגב לתגובה זו0 0מצטרפת אל על לפטנט הזה שמופעל כבר שנים הרבה על ידי חברות זרות. כל שנותר הוא להגביל את כמות הטרולי שסותמות את מדפי האחסון במטוס. גם הפטנט הזה מופעל כבר שנים בחברות זרות. בהצלחהסגור
-
20.מה חדשסתם יהודי 11/2025/30הגב לתגובה זו0 0נראה לי מוזר מאוד כבר שנים אני עולה לטיסה כך באל על קודם עוליה הנוסעים שיש להם עדיפות לפי קניית הכרטיס למשל פריוריטי דרך כניסה A ואח"כ B וC.סגור
-
19.אל עלגוטמן 11/2025/29הגב לתגובה זו0 0יותר טוב שיורדו את המחירים, רוצים לקנות אותנו בעליה למטוס , חברה שודדיםסגור
-
18.שיטה קיימת שנים בכל העולםרון 11/2025/29הגב לתגובה זו0 0הבבון הישראלי המצוי לא מסוגל לעמוד בתור, לכבד אחרים ולהיות מנומס.סגור
-
17.לא הבנתי, זה ככה כבר שניםנוסע 11/2025/27הגב לתגובה זו0 0אני חולם? זה הרי ככה שנים כברסגור
- טען עוד
-
16.סופסוףלבן 11/2025/26הגב לתגובה זו0 0כול העולם ואשתו משתמשים בשיטה הזו מזמן.... הגיע הזמן שגם אל על תשתמש בה. ברוכים הבאים למאה ה21סגור
-
15.הם כבר מיישמים את זה (ל"ת)א 11/2025/26הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.אין חדש בתאילנד השיטה עובדת מצויין בטיסות הפנימיותיוסי 11/2025/26הגב לתגובה זו0 0רק הבבונים יכולים להכשיל את העליה המסודרתסגור
-
13.אל על לא המציאו את הגלגלי. אוס 11/2025/26הגב לתגובה זו2 0ככה זה בהרבה חברות גם בעליה למטוס של לופטהאנזה בנתב"ג לפני כמה ימים עלו לפי קבוצותסגור
-
12.שיטה מעולהדני 11/2025/25הגב לתגובה זו1 0טסתי לפני שבוע עם אל על לפי שיטה זו והיה מעולהסגור
-
11.עובד בכל העולם פה זה לא יעבודמשה כף 11/2025/25הגב לתגובה זו2 0לכל אחד יש פתור מתור ולכל אחד יש מישהו שעובד או באל על או באבטחה או בשדה מדינה של קומבינטוריםסגור
-
10.מיושם כבר שנים בכל העולםשירות רע 11/2025/25הגב לתגובה זו2 0תמיד אחרונים לממש…סגור
-
9.עובד כבר ברוב שדות התעופה בעולםגדי 11/2025/25הגב לתגובה זו2 0למה לא לכתוב את זה בכתבה? למה להתייחס לזה כאילו אל על המציאה משהו חדש?סגור
-
8.אל על ממציאה את הגלגל?יעקב 11/2025/25הגב לתגובה זו1 0בכל העולם נהוג כבר לפני למעלה מ-40 שנה שהנוסעים בשורות האחרונות עולים ראשונים כדי לא לתקוע את תהליך הכניסה למטוס בגלל נוסע בשורות הראשונות שמתעכב בהכנסת הכבודה שלו לתא מעל המושבים וככ הלאה עד לכניסת הנוסעים האחרונים במושבים הקדמיים. פשוט והגיוניסגור
-
7.אם הישראלים זה לא יעבוד (ל"ת)פופאי 11/2025/25הגב לתגובה זו1 0סגור
-
6.לא הבנתי ואם נוסע מקבוצה מסויימתנוסע 11/2025/25הגב לתגובה זו0 0לא הספיק להגיע הוא לא יעלה או יעלה עם קבוצה אחרת? הריי הישראלי לרוב יאחר עקב קניות בדיוטי וכו.. רעיון נחמד אבל לא יעמוד במבחן האמתסגור
-
שמביןזה 11/2025/25הגב לתגובה זו0 0הוא יוכל לעלות עם כל קבוצה מאוחרת יותר אבל לא לפני שהקבוצה שלו עולה.סגור
-
5.כולם עושים את זהארנון 11/2025/25הגב לתגובה זו2 0בכל החברות האמריקאיות עושים את זה כבר כמה שנים , אז עכשיו גם הישראלים ילמדו לעמוד בתורסגור
-
4.זה כבר קיים ברוב החברות בעולםדוד 11/2025/25הגב לתגובה זו2 0פשוט שחצנות וזלזול לכתוב על כאילו סטארט אפ ישראלי על משהו שכולם כבר מכירים חוץ מהישראלים...סגור
-
3.ומה יהיה עם נוסעי מועדון היוקרה? מתי הם יעלו? (ל"ת)שלי 11/2025/25הגב לתגובה זו1 0סגור
-
בחברות זרות - מקבלים קבוצה 1 ועולים מתי שרוציםב 11/2025/25הגב לתגובה זו1 0יש את הסיפור הזה בהרבה חברות זרות. יש לי כרטיס זהב של סטאר אליינס וכרטיס העלייה שלי הוא תמיד בקבוצה 1, גם כשאני טס אקונומיסגור
-
2.ותוריד את המחיר לוויאטנם וקוריאה בלבד, ג'ה ב8%ליטאי 11/2025/25הגב לתגובה זו0 2עם מרקטינג גם בחול וסין ורוסיה ואנגליה וארה"ב קטלני בארה"ב עם מטוס בפנטגון ונשיא כושי דיקטטור אני רוצה את הפילדדוס' הזה לארוחת בוקר אומר החצי אל החייזר, יה. המניה תעוף מעלה.סגור
-
1.אל תייקר את הקווים לניו יורק ולאס ווגאס ומיאמי ב50% יה.ליטאי 11/2025/25הגב לתגובה זו0 1וברלין ומינכן ב60%.סגור



