תיירות

אחרי המחדל בנתב"ג: חברת התעופה תשלם פיצויים לנוסעים מישראל

חברת "וולינג איירליינס" הספרדית תשלם פיצויים בגובה של למעלה מ-21,000 שקל לשלוש צעירות ישראליות, לאחר שהורדו מהטיסה והמתינו שעות ארוכות בנתב"ג, בעקבות התפרעות של קבוצת נערים ישראלים שלא הייתה קשורה אליהן
דסק תיירות |  1
נתבג (צילום אבשלום ששוני/פלאש 90)
חברת "וולינג איירליינס" הספרדית תשלם פיצויים בגובה של למעלה מ-21,000 שקל לשלוש צעירות ישראליות, לאחר שהורדו מהטיסה של החברה ונאלצו להמתין יותר מ-8 שעות בנתב"ג לטיסה אחרת, זאת מבלי שניתנה להן טיסה חלופית כמתחייב בחוק, בעקבות התפרעות של חלק מהנוסעים שלא הייתה קשורה אליהן. כך קבע אתמול (שלישי) בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה.
על פי הדיווח של "ישראל היום", האירוע התרחש בטיסה של החברה הספרדית מנתב"ג לספרד לפני כשנה וחודשיים, אז קבוצת נערים ישראלית שהייתה על הטיסה החלה להתפרע, להרעיש ואף ולעשן בתוך המטוס.
בעקבות האירוע החריג, הקברניט החליט על ענישה קולקטיבית, במסגרתה קבע כי יש להוריד מהמטוס את כלל הנוסעים, גם כאלה שאינם היו קשורים להתפרעות של אותה חבורת נערים.
בתביעה טוענות הצעירות כי הן נאלצו להמתין בנתב"ג למעלה מ-8 שעות, מבלי שסופקו להן מים, מזון, שמיכות או מקום לינה, זאת בניגוד לחוק התעופה. בנוסף על כך, לאחר שהחברה ביטלה את הטיסה היא לא מצאה להן טיסה חלופית, זאת בטענה כי הן אכן היו חלק מחבורת הנערים שהתפרעה, דבר שהתברר בסופו של דבר כשגוי.
בית המשפט קבע כי על חברת התעופה לפצות כל אחת מהתובעות בסכום של 7,042 שקל: 3,000 שקל בגין עוגמת נפש, 2,390 שקל פיצוי סטטוטורי, 1,652 שקל על ההפרש עבור חבילת הנופש ועוד 2,000 שקל עבור הוצאות בית משפט.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שגיאה בעברית
    עינת 10/2025/03
    הגב לתגובה זו
    2 0
    המילה "אינה" היא מילה בזמן הווה בלבד. לכן לא משתמשים בה בהקשר לפועל בעבר. לכן הביטוי "אינה היתה" הוא שגוי. במקום זאת, יש להשתמש במילה "לא", לדוגמא: "לא היתה".
    סגור