תיירות

מכה איומה לטסים: חושבים שמגיע לכם פיצוי? לא לפי משרד התחבורה

אם הייתם אמורים לטוס לחו"ל בחודשים אוקטובר 2023 - פברואר 2024, הכתבה הזו היא עבורכם. משרד התחבורה מקדם שינוי במדיניות הפיצויים לנוסעים עקב ביטולי טיסות, וכך שיקלו על חברות התעופה - אך יפגעו בטסים. אז מה צפוי להשתנות?
מערכת ice |  1
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בשבוע שעבר ממשלת ישראל קידמה שינוים בחוק שירותי התעופה, אשר צפויים לשנות את המדיניות הקיימת בנושא פיצויים לנוסעים עקב ביטולי טיסות. בימים הקרובים צפוי לעלות חוק חדש אשר יפעל לרעתם של הנוסעים, ויקבע כי חברת תעופה אשר ביטלה טיסותיה בין ה-8 באוקטובר ועד ה-30 בנובמבר שנת 2023 (כלומר לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר), היא אינה תהיה מחויבת לפצות את הנוסעים מעבר למחיר הכרטיס המקורי – גם במידה והודיעה על הביטול זמן קצר לפני ההמראה.
כפי שפרסם שמעון יעיש, החוק יחול גם עבור טיסות שבוטלו בין ה-1 בדצמבר 2023 ועד ה-29 בפברואר 2024, אך זאת רק במידה והחברה הודיעה לפחות שלושה ימים מראש על ביטול הטיסה (במצב הרגיל מדובר על הודעה של 14 ימים מראש). בנוסף, החוק קובע כי על חברות התעופה לעשות "כל אשר ביכולתן" בשביל למנוע ביטול טיסות, אך כעת הנוסח שונה ל"נקיטה בכל האמצעים הסברים".
אם חשבתם שהשינויים עליהם הסכימו רלונטים רק לחודשים הראשונים למלחמה, אתם טועים. במשרד התחבורה החליטו כי גם במידה ובעתיד יתקיים מצב חירום נוסף אשר יימשך יותר מ-14 ימים, חברות התעופה יהיו מחויבות לממן רק 2 לילות לנוסעים שמחכים לטיסתם לארץ (במידה והיא תתבטל), זאת בניגוד למצב הקיים שמורה על 2 לילות לכל הפחות.
ממשרד התחבורה נמסר: "כזכור, בתחילת המלחמה נאלצו חברות התעופה לבטל טיסות רבות שלא בשליטתן בשל גיוס טייסים למילואים, ביטול טיסות ליעדים בסיכון גבוה, הצורך בהבאת ישראלים ואנשי מילואים לישראל ואילוצים ביטחוניים הקשורים במלחמה. לכן, לאחר בדיקה מעמיקה רשות התעופה האזרחית הסיקה כי ביטולי טיסות בתקופה זו לא היו בשליטת חברות התעופה, ועל כן לא יהיה הוגן להטיל על החברות את חובת הפיצוי".
במקביל, בחודש ינואר התכנסו בכירים מענף התיירות במטרה לדון בצעדים שעל ישראל לנקוט בשביל להחזיר אליה את התיירים, לשקם את הענף ולחזק את הכלכלה - זאת בעקבות העובדה כי מיליוני תיירים לא הגיעו לישראל בעקבות המלחמה.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פשוט שערוריה!
    יוסף 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני ניסיתי עשרות פעמים לפנות לחברת התעופה גם לפני החוק, אך לא קיבלתי שום מענה. ככה שעד עכשיו זה גם לא היה מושלם. רק אחרי שפניתי לחברת Stop Delay הם החליטו לפצות אותי. https://www.stopdelay.com/he רגב, מה קורה? למה להטיב עם חברות התעופה ששברו שיאים ברווחים ברבעון האחרון? למה לא להטיב עם הציבור שבאמת נפגע, ומשלם היום את המחיר של המלחמה? ראו כתבה על הרווחים של אל על: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001479942
    סגור