תיירות

מהפכה בהנפקת הדרכונים מישראל: זה מה שיקרה מה-30.4

החל מתאריך ה-30.4.24 ניתן יהיה להגיש בקשות מרחוק להנפקת דרכונים, התהליך יתאפשר לבני 18 ומעלה בלבד. אבל מה ההגבלות?
מערכת ice | 
דרכונים (צילום shutterstock)
מוכנים? המהפכה ברשות האוכלוסין וההגירה יוצאת אל הדרך. חודש אחרי שהצעת החוק של שר הפנים משה ארבל, אושרה היא תאפשר החל ב-30 באפריל, ממש בעוד יומיים בהנפקת דרכונים ותעודות זהות באמצעות בקשה שתוגש באינטרנט, ללא נוכחות אישית ברשות האוכלוסין וההגירה, אבל כמו בכל דבר גם כאן יש תנאים.
בהתאם לחוק שאושר, שנקבע כהוראת שעה לחצי שנה, אזרח בגיר מעל גיל 18 שיש בידו מסמך זיהוי ביומטרי ואשר טביעות אצבעותיו נשמרו במאגר הביומטרי, יוכל להגיש בקשה מרחוק, ולקבל לביתו מסמך זיהוי בעל תוקף של עד חמש שנים.
 
 תהליך הגשת בקשות מרחוק אושר כהוראת שעה לחצי שנה, וניתן יהיה להאריכו לתקופה נוספת של חצי שנה. במהלך תקופה זו ניתן יהיה לבחון את תוצאות הפיילוט ולקבל החלטות לגבי אפיון תהליכים של הנפקת תיעוד ביומטרי דרך האינטרנט לטווח הרחוק.
חשוב לדעת: החל מתאריך ה-30.4.24 ניתן יהיה להגיש בקשות מרחוק. התהליך יתאפשר לבני 18 ומעלה בלבד. הנפקת דרכון ביומטרי במסלול זה יתאפשר למי שהונפק לו דרכון ביומטרי קודם והוא פקע בחצי שנה האחרונה או שהוא בתוקף שנה קדימה. הנפקת דרכון במסלול זה.  תתאפשר למי שהגיש בקשה בלשכה לתיעוד ביומטרי קודם, בין הגילאים 21-60.
מי שבידו דרכון או תעודת זהות ביומטריים, שאישר שמירת טביעות אצבע במאגר  בעת ההנפקה הקודמת יוכל להגיש בקשה מרחוק. הגשת בקשה תינתן רק למי שנמצא בישראל בזמן הגשת הבקשה. תעודת הזהות או הדרכון שיונפק יהיה ביומטרי ובעל תוקף לחמש שנים מקסימום. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה