TOP 5

הצבאות החזקים בעולם נחשפים: מי בחמישייה הראשונה?

Global Fire Power פרסם לאחרונה את דירוג הצבאות החזקים בעולם ממנו עולה שישראל מדורגת במקום ה-17, אלו צבאות נכנסו לחמישייה הראשונה? מהי היבשת השולטת? ולאיזו מדינה יש את הצבא החזק ביותר?
מערכת ice | 
5 הצבאות החזקים בעולם (צילום shutterstock)
Global Fire Power פרסם לאחרונה את רשימת הצבאות החזקים ביותר לשנת 2024. את 2023 פתחה ישראל במקום ה-18 בעולם, כאשר בדירוג של השנה הנוכחית עלתה מקום אחד ל-17. יש לציין כי ציון מושלם בדירוג הוא 0.0
הצבאות מושווים לפי קטגוריות כמו כוחות קרקע, ים ואוויר. זו השנה ה-18 בה מפרסמת Global Fire Power את רשימת הצבאות החזקים מתוך דירוג כללי של 145 צבאות. הדירוג הסופי נובע מ-60 פקטורים ותחומים שנבחנים. במהלך הדירוג נבחנות מספר מדינות יריבות כאשר ישראל נבחנת מול איראן. ציון מושלם בדירוג הוא 0.0
היתרון הישראלי הוא בצבא המילואים, בתקציב הביטחון ובחיל האוויר, כמו כן מוזכר העניין שישראל נסמכת על ציוד אמריקאי בעוד איראן על ציוד רוסי שנחשב לישן יותר. מדינות יריבות נוספות שנבחנות הן רוסיה לעומת אוקראינה שם בולט היתרון הרוסי.
בראש רשימת הדירוג נמצאת באופן לא מפתיע, ארצות הברית שזוכה לציון 0.0699, רוסיה במקום השני עם דירוג של 0.0702, את הדירוג משלימות מדינות אסייתיות- סין במקום השלישי עם דירוג של 0.0706, הודו במקום הרביעי עם דירוג של 0.1023 ודרום קוריאה סוגרת את החמישייה הראשונה לאחר שעקפה את בריטניה שהחזיקה במקום זה בשנה שעברה, עם דירוג של 0.1416.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה