TOP 5

דירוג הטלוויזיה: 5 הסדרות האהובות ביותר בהיסטוריה

מהן הסדרות האהובות ביותר? אלו שחייבים לראות כדי להשתתף בכל שיחת סלון? סקרנו אותן בשבילכם
מערכת ice |  10
צפייה בטלוויזיה (צילום unsplash)
סיינפלד או חופשי על הבר? מקגיוור או 24? עמוק באדמה או היורשים? מהן הסדרות הבולטות ביותר ואולי גם הטובות יותר אי פעם? אחרי שסקרנו בשבילכם את הסרטים הטובים בהיסטוריה, צללנו הפעם אל עולם הטלוויזיה. גם הפעם, כדי לנסות ולהכריע בתשובה עם אובייקטיביות יחסית בעזרת חוכמת ההמונים, חזרנו אל פורטל דירוג הסרטים והסדרות IMDB.
באתר מספר רשימות של "250 הסדרות הטובות ביותר", על פי קריטריונים שונים, בין אם על פי ציון (שם הציונים הגבוהים ביותר מוענקים לתוכנית הטבע Planet Earth) או על פי מספר הצבעות, כלומר פופולריות. היום נסקור עבורכם את חמשת הסדרות הפופולריות והאהובות על פי האתר, אלה שהפכו להיות צפיית חובה עבור כל מי שתופס את עצמו כצופה רציני. 

מקום חמישי: שרלוק (2010-2017)
עיבוד מודרני וחכם של הBBC לקורותיו של הבלש המפורסם בעולם. שרלוק הולמס (בגילומו המדויק של בנדיקט קאמברבאץ') ועוזרו וחברו הטוב ג'ון ווטסון (מרטין פרימן) חוקרים שלל תעלומות, לעיתים בשיתוף פעולה עם המשטרה ולפעמים כנגדה. הולמס  מפגין את כוחו ויכולותיו הכמעט על-טבעיות באבחנות קטנטנות וניתוחים מבריקים, תוך שהוא מתמודד בקושי רב עם העולם החברתי וגם הרומנטי. גם אם העונה האחרונה של הסדרה פגעה בממוצע האיכות, 3 העונות הראשונות עומדות כסדרת מופת בפני עצמן.
מקום רביעי: חברים (1994-2004)
מטבעו של קהל האתר IMDB והגילאים שבו, הסדרות הפופולריות ביותר על פיו יהיו סדרות מהעשור וקצת האחרונים. אבל בין כל סדרות המילניום הללו, עומד הסיטקום האהוב משנות ה90' שאין צורך להרחיב עליו. סיטקום שממשיך להתגלות שוב ושוב אצל צופים צעירים שמאמצים אותו בחום. בין היתר בזכות שירותי סטרימנג כמו נטפליקס, שבה כיכבה הסדרה באופן קבוע ברשימת הסדרות הנצפות.
כשירדה הסדרה מנטפליקס (וזכויות השידור עברו לHBO MAX) ניסתה נטפליקס לפצות עם רכישת סיינפלד. אבל למרות שלפחות על פי דעת הכותב, סיינפלד מוצלחת יותר, ההצלחה בשירות הייתה רחוקה מאותם ממדים.
מקום שלישי: דברים מוזרים (2016- )
הסדרה שהחזירה לאופנה את שנות ה80'. סיפור האימים של חבורת נערים אשר מתמודדת עם איומים על טבעיים מעולם אחר ועם גיל ההתבגרות, בסדרה שהיא מחווה לקולנוע של סטיבן שפילברג, לספריו של סטיבן קינג ולשאר היצירות האהובות והמשפיעות של העשור ההוא. העונה הרביעית שהסתיימה זה עתה שברה שיאי צפייה ואף החזירה למצעדי הפזמונים את השיר "Running up the hill" של קייט בוש, 35 שנה לאחר שהסרט יצא לראשונה. העונה החמישית של הסדרה מתוכננת להיות העונה האחרונה ותצא במהלך 2024.
מקום שני : שובר שורות (2008-2015)
סדרת המופת המוחלטת של 15 השנים האחרונות. סיפורו של וולטר (בראיין קרנסטון), המורה לכימיה אשר הופך לברון סמים לאחר שחלה בסרטן, ממשיך להסעיר את הצופים גם כיום. ההידרדרות המוסרית של וולטר מגיעה לתהומות שפלים במיוחד, וגוררת את כל מי שמסביבו, עד הסוף הבלתי נמנע. שובר שורות מציגה פיתוח דמויות, בניית תסריט וסגנון ויזואלי שסדרות אחרות יכולות רק לקנא בהן. סדרת הספין-אוף "סמוך על סול" מסתיימת בימים אלה ומהווה גם היא תוספת ראויה בהחלט לסדרה האם.
מקום ראשון : משחקי הכס (2011-2019)
ה-סדרה הפופולרית של העשור האחרון, זו שכל פרק שלה הפך לאירוע וזו ששאבה גם האנשים הרציונליים ביותר לסיפור פנטזיה עמוס במלכים, נסיכות ודרקונים. סדרה שהצליחה לשלב קרבות אפיים יחד עם מהלכים פוליטיים מרתקים, עירום ואלימות קשים יחד עם כתיבה עדינה ומתוחכמת. גם כאן, העונה האחרונה אכזבה את רוב המעריצים, אך זה לא מנע מהסדרה לשאת את המקום הראשון בגאון, ללא מתחרה אמיתי נראה לעין.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    סדרות
    אלון 08/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אם צוות לעניין ומגייוור ושושלת ודאלס
    סגור
  • 8.
    לא רציתי י
    רונן קדם 08/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה סיינפלד והסופרנוס?
    סגור
  • 7.
    שקרנים
    מקנולטי 08/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסמויה הסופרנוס אוז שובר שורות היורשים
    סגור
  • 6.
    הכל מכור
    יניב 08/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איפה oz? איפה סופרנוס? איפה נמלטים ? לכו לישון
    סגור
  • 5.
    איפה "האנטומיה של גריי"??
    ליאן 08/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הסדרה הכי מדוברת בכל שיחת סלון?
    סגור
  • 4.
    קשקוש. אנשים מושפעים ממה שהם נחשפו לאחרונה
    תמוס עמם 08/2022/06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צעירים כבר לא רואים הסמויה, הסופרנוס ועוד
    סגור
  • 3.
    ממש לא. הדירוג האמיתי
    קשת 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    1- אודטה 2-מאסטר שף 3-פאולה וליאון 4-נינג'ה ישראל 5-סברי מרנן
    סגור
  • 2.
    קשקוש לא רשמתם סופרנוס
    בנבנ 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ,מבנ
    סגור
  • הכי סופרנוס (ל"ת)
    עידית 08/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    תיקון
    היי 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטבלה בסוף כתוב שובור שורות בטעות:(
    סגור