עסקי ספורט

מייקל ג'ורדן בעסקת מיליארדים ב-NBA: זה הסכום שייכנס לכיסו

הליגה אישרה למייקל ג'ורדן למכור את חלקו בקבוצת הכדורסל, השארלוט הורנטס. אף שג'ורדן היה בעלים חלקי כבר משנת 2006, הוא שימש כבעלים העיקרי ב-13 השנים האחרונות. סכום העסקה עומד על כ-3 מיליארד דולר, הרווח של ג'ורדן לעומת הסכום אותו השקיע במועדון נחשף
מערכת ice | 
מייקל ג'ורדן (צילום יוטיוב/ ESPN)

17 שנה הספיקו לאגדת הכדורסל מייקל ג'ורדן. בשבוע החולף דווח כי הכדורסלן קיבל אישור רשמי מליגת ה-NBA למכור את חלקו בקבוצת הכדורסל, שארלוט הורנטס. אף שג'ורדן היה בעלים חלקי כבר משנת 2006, הוא שימש כבעלים העיקרי ב-13 השנים האחרונות, ואלו לא בדיוק הניבו את הפירות הרצויים עבור הכוכב.

מי שתרכוש את הקבוצה מידיו של ג'ורדן היא קבוצת רכישה והסכום עומד על 3 מיליארד דולר. ג'ורדן לא יזכה לראות את כל הסכום, כאשר יש להחסיר מהסכום את מחיר הרכישה הראשוני, עלויות התפעול והמסים הפדרליים, וג'ורדן ייצא משם עם כ-1.1 מיליארד דולר. זה בערך פי 5 החזר על הרכישה שלו. אבל יש עוד - מכיוון שעדיין יש לו 10% ממניות הקבוצה, ג'ורדן יקבל עוד 300 מיליון דולר מהשקעתו. אפילו נתח המיעוט הקטן הזה שווה יותר מאשר כשרכש את הקבוצה לפני 13 שנים.
 


חברים נוספים בקבוצת הרכישה כוללים את הראפר ג'יי קול, הזמר והיוצר אריק צ'רץ', משקיעי ההון סיכון דן סונדהיים, איאן לורינג, כריס שמוווי ומשקיעים מקומיים של שרלוט, כמו דמיאן מילס ואיימי לוין דוסון.

ג'ורדן כאמור הפך להיות בעלים חלקי של הקבוצה בשנת 2006 ובשנת 2012 הפך לבעלים המלא. עם זאת זה לא ממש עזר לקבוצה להמריא. בפרק זמן זה הוא קיבל לא מעט ביקורות נוקשות על אופן הניהול שלו וכמובן על הכשלונות הרבים של הקבוצה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה