עסקי ספורט

מיקי זוהר ילחם בתופעת האלימות בכדורגל? זו התוכנית שלו

אחרי אירוע האלימות החריג שנרשם אמש על הדשא בבאר שבע, שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, מבהיר בדיוק מהי דרכו להשפיע על התופעה: "תכננתי להוסיף עוד 50 מיליון שקלים לתקציב הכדורגל"
מערכת ice | 
מיקי זוהר (צילום אתר הכנסת)
אף שלצערנו אנו לא זרים לאלימות על מגרשי הכדורגל במדינה, אמש הבעיה הזו הגיעה לרף חדש. במשחק בין מכבי חיפה ובין המארחת הפועל באר שבע באצטדיון טוטו טרנר בעיר התרחשו שתי תקריות אלימות: האחת אלימות מילולית והשנייה אלימות פיזית, קיצונית מהרגיל.
נזכיר כי לאחר ששחקן מכבי חיפה, מוחמד אבו פאני, הוחלף הוא ספג ממספר נוכחים בקהל צעקות "מחבל". לכך הוא הגיב: "אני מחבל? מי אתם שתקראו לי מחבל? תגידו מה שאתם רוצים אבל שאף אחד לא יגיד לי מחבל". מתברר כי זו הייתה רק יריית הפתיחה לאירועים שיבואו בתום המשחק.
הפועל ב"ש הפתיעה אמש וניצחה את מכבי חיפה עם שער ניצחון בדקה ה-96. לאחר שריקת הסיום התפרצה קטטה אלימה בין שחקני שתי הקבוצות. זמן קצר לאחר מכן התברר כי במהלך הקטטה ההמונית נפצעה ופונתה למיון אחת המאבטחות. לפי N12 רק הבוקר היא שוחררה מטיפול בסורוקה וכי היא מתכננת להגיש תלונה במשטרה נגד השחקן אותו זיהתה בתור זה שפצע אותה (על פי הדיווח מדובר בינון אליהו מחיפה).
מאז התרחש האירוע האלים והלא מאוד ספורטיבי הזה הוכרז כי שתי הקבוצות יקנסו ב-250 אלף שקלים - סכום גדול ביחס לקנות המקובלים ביחס לאירועי אלימות. כמו כן, האירוע נמצא תחת חקירה את מנהלת הליגות לכדורגל וצפויים עונשים נוספים נגד שחקנים משתי הקבוצות.
גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר דאג לומר את דעתו בנושא. בציוץ כתב: "האלימות הערב בין השחקנים במשחק בבאר שבע, חמורה לא פחות ואף יותר ממקרי האלימות בספורט בכלל ובמגרשי הכדורגל בפרט. השחקנים אמורים להוות דוגמה לאוהדים ולא ההיפך. כפי שאמרתי, נפעל בכל הכוח למגר את תופעת האלימות בספורט ובכל דרך אפשרית".
אך זה לא נגמר כאן. מתברר כי קהל המצייצים לא ממש קיבל את אמרתו של השר ואחד מהם אף טען כי לשר אין שום סמכות בנושא. זוהר לא נשאר חייב וענה: "אשמח שתברר אם אוכל להביע את עמדתי רק בעונה הבאה כי תכננתי להוסיף עוד 50 מיליון שקלים לתקציב הכדורגל". כעת ניתן רק לחכות ולראות האם השר באמת יצליח להשפיע על היקף האלימות בספורט הישראלי בעזרת תקציבים מוגברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה