עסקי ספורט

רימוני גז, אלימות ופצועים: האצטדיון בנתניה הפך לזירת קרב

מה שהחל כמשחק כדורגל חגיגי בין מכבי חיפה למכבי נתניה, הפך למהומה הכוללת השלכת רימוני גז ורימוני הלם, זריקת כסאות ואוהדים פצועים - הטוענים שהמשטרה הפעילה נגדם כח בלתי סביר. המשטרה: "האוהדים התפרעו"
מערכת ice | 
שחקני מכבי חיפה (צילום טוויטר)
עימותים אלימים חריגים מאוד בין המשטרה לאוהדים, אמש במשחק הכדורגל בין מכבי נתניה למכבי חיפה באצטדיון בנתניה. אוהדים שנפצעו מתלוננים על הפעלת כוח לא סבירה מצד המשטרה.
מה שהחל כמשחק כדורגל חגיגי הפך מהר מאוד לזירת קרב: בתחילת המשחק נכנסו שוטרים ליציע אוהדי חיפה והתעמתו עם אוהדים שלטענתם התפרעו. ביציע החלה מהומה כאשר כסאות נזרקו לעבר השוטרים, עד שלפתע נשמע קול נפץ מרימון הלם שהשליך אחד השוטרים.

חלק מהאוהדים עזבו את היציע במחאה, אך לטענת המשטרה התפרעו גם מחוץ לאצטדיון והשליכו חפצים. בתגובה דהרו פרשים על סוסים לעבר האוהדים, והושלכו לעברם רימוני הלם וגז מדמיע. בסיום המהומות נספרו 13 פצועים באורח קל, ששלושה מהם נזקקו לפינוי לבית החולים.
מועדון מכבי חיפה מסר בתגובה לאירועים: "במהלך המחצית הראשונה נכנסו כוחות משטרה ללא סיבה ובאמתלה כי ביציע יש אבוקה, דבר שאינו נכון. גם שלא נמצא דבר החלו באלימות קשה הכוללת מכות, גז מדמיע ושאר אמצעים לא נחוצים בהפעלת כח לא ראויה והגיונית. בעקבות האלימות נטשו חלק מאוהדי הקבוצה את היציעים. ההנהלה תפנה לגורמים המוסמכים לטפל בנושא. מצער מאד שמשטרת ישראל מתנהגת בצורה המבריחה אוהדים ממגרשי הכדורגל".
 
מהמשטרה נמסר בתגובה: "ארבעה אוהדי כדורגל נעצרו לחקירה בחשד שתקפו ופצעו שישה שוטרים במהלך הפרת הסדר הציבורי מחוץ לאצטדיון נתניה. במהלך המשחק הבחין אחד הסדרנים באוהד רעול פנים הנעמד על מעקה היציע, ולאחר שסירב להישמע להנחיות תקף האוהד את המאבטח והשליך כיסא לעבר שוטר שנפגע בראשו. בהתאם נעצר האוהד.
"בתגובה, מאות אוהדים החלו להתפרע מחוץ לאצטדיון, כשהם חוסמים את התנועה ומשליכים לעבר השוטרים בקבוקי זכוכית, גדרות, רימוני עשן וכיוצא בזה לעבר השוטרים, תוך סיכון ממשי לחייהם, לצד קריאות נאצה וסירוב להישמע להנחיותיהם. מפקד כוח המשטרה במקום כרז לאוהדים להתפזר ולפתוח את הכביש לתנועה. משסירבו, הדפו השוטרים את האוהדים לעבר המדרכה, תוך שימוש בפרשים ובאמצעי פיזור מחוץ לאצטדיון בלבד. אנו רואים בחומרה תקיפת שוטרים וגילויי אלימות במגרשים מצד אלה המנסים להפוך אירוע ספורט תרבותי לזירת קרב, ונמצה את מלוא חומרת הדין עם המעורבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה