עסקי ספורט

איראן תעוף מהמונדיאל? זו הדרישה החמורה שקיבלה פיפ"א

ארגון זכויות נשים קורא לזרוק את הנבחרת שהעפילה לטורניר שייערך בקטאר בשל היחס במדינה כלפי נשים והסיפור האחרון שכלל את ההתעללות שהובילה למותה של מהאסה אמיני
מערכת ice | 
אדידס בגביע העולם בכדורגל (צילום flickr)
קבוצת 'הזכויות באצטדיונים הפתוחים' קראה לפיפ"א לזרוק את איראן מגמר המונדיאל בקטאר בנובמבר בגלל היחס של המדינה לנשים. במכתב שנשלח לנשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו ביום חמישי, אמר הארגון שהרשויות האיראניות המשיכו לסרב לאפשר לאוהדים גישה למשחקים בתוך המדינה למרות הלחץ של הגוף המנהל של המשחק.
"ההתאחדות האיראנית היא לא רק שותפה לפשעי המשטר. היא מהווה איום ישיר על ביטחון האוהדים באיראן ובכל מקום בו הנבחרת הלאומית שלנו משחקת בעולם. כדורגל צריך להיות מרחב בטוח לכולנו". אמר המכתב. "זו הסיבה, כאוהדי כדורגל איראניים, בלב כבד מאוד אנחנו צריכים להעלות את הדאגה העמוקה ביותר שלנו לגבי השתתפותה של איראן במונדיאל הקרוב".

עוד נטען במכתב הנוקב: "מדוע שפיפ"א תיתן למדינה האיראנית ולנציגיה במה גלובלית, בזמן שהיא לא רק מסרבת לכבד את זכויות האדם והכבוד הבסיסיים, אלא מענה והורגת כיום את אנשיה? איפה העקרונות של הפסלים של פיפ"א בהקשר הזה? לכן, אנו מבקשים מפיפ"א, בהתבסס על סעיפים 3 ו-4 בתקנון שלה, לגרש לאלתר את איראן מהמונדיאל 2022 בקטאר".
לא פיפ"א ולא האגודה האיראנית הגיבו מיד לבקשת רויטרס להגיב.
הקריאה מגיעה בזמן שההפגנות נמשכו בכמה ערים ברחבי איראן ביום חמישי נגד מותה של צעירה במעצר משטרתי, כך דווח במדינה וברשתות החברתיות, שכן ארגון זכויות אדם אמר שלפחות 83 בני אדם נהרגו בכמעט שבועיים של הפגנות.  נשיא איראן, אברהים ראיסי, תיאר את התסיסה כאחרונה בסדרה של מהלכים נגד איראן של מעצמות מערביות עוינות מאז המהפכה האסלאמית ב-1979.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה