עסקי ספורט

האקזיטים של הפועל ת"א: כ-15 מיליון שקלים בקיץ אחד

הפועל תל אביב רשמה את אחד הקיצים המרוויחים בתולדותיה עם הכנסות של כ-15 מיליון שקלים, רובם על מכירות של שחקני בית. אז מדוע הקהל זועם?
רעי שני | 
אושר דוידה (צילום הפועל תל אביב)
הפועל תל אביב אמנם נמצאת בחובות למספר שחקנים כגון אחמד עאבד ומאור בוזגלו, אך קיץ כזה לא זכור שנים אצל קבוצות בליגת העל. האדומים מכרו שישה שחקנים רק הקיץ ב-4,375,000 יורו שהם בעצם 14,647,432 שקלים, לפתוח לפי שער היורו הנוכחי.
הכל התחיל במכירות של מרקו יאנקוביץ' לקרבאח אגדם האזרית תמורת 125 אלף יורו, כשלאחריו מכרו האדומים את רז שלמה, שחקן הבית אותו גידלו והשאילו ליהלומים ב-275 אלף יורו. לאח מכן מכרו האדומים עוד שלושה שחקני בית.
הראשון היה שי אליאס אותו מכרו להפועל ב"ש ב-750 אלף יורו, סכום נאה לכל הדעות. דורון ליידנר, שגדל במכבי פ"ת ועבר לאדומים בגיל 15, נמכר לאלופת יוון, אולימפיאקוס, תמורת 1.5 מיליון יורו. חשוב לזכור כי לגבי ליידנר, האדומים צפויים להרוויח עוד חצי מיליון יורו, זאת אחרי שהשחקן ישחק לפחות 30 משחקים.
בנוסף, הסכום יוכל גם להגיע לעוד מיליון יורו אם בתקופתו של ליידנר ביוון הקבוצה תעפיל לליגת האלופות. האדומים כבר יכולים היו לקבל את הסכום הזה, אך מכבי חיפה "הרסה" להם את ההכנסה הזאת כשהדיחה את היוונים מהצ'מפיונס. האחרון הוא אושר דוידה, עוד שחקן בית של הפועל שחתם אתמול (שלישי) בסטנדרט ליאז' הבלגית תמורת 1.6 מיליון אירו שהכניסו האדומים.
 
למרות זאת, בהפועל רכשו רק שני שחקנים הקיץ, מה שמעורר את זעמו של הקהל שלא מבין לאן הכסף שהמועדון, בבעלותו עומדים האחים איציק ושרון ניסנוב, הולך. הפועל רכשה את הישאם לאיוס מכפר קאסם שנרכש תמורת כ-700,000 שקלים ואלן אוז'בולט הסלובני שהגיע מסלובן ברטיסלבה תמורת כ-650,000 שקלים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה