עסקי ספורט

אדמונד ספרא: 5 דברים שלא ידעתם על המיליארדר שרכש את הפועל תל אביב

ממשפחת ספרא העשירה ועד רכישת הפועל תל אביב אלו חמישה הדברים המפתיעים מאחורי אדמונד ספרא, איש העסקים למשפחת ספרא, אחת המשפחות היהודיות העשירות בעולם
מערכת ice |  3
אדמונד ספרא (צילום אורן בן חכון, shutterstock, אתר תנועת אור)

אדמונד מ' ספרא, יליד 1975, הוא איש עסקים יהודי בולט ומכובד. בן למשפחת ספרא, אחת המשפחות היהודיות העשירות בעולם. ספרא הוא בוגר אוניברסיטת הרווארד, שם סיים תואר בהיסטוריה, ובשנת 2007 הקים את קרן ההשקעות EMS Capital LP, המוערכת בכ-1.9 מיליארד יורו.

לאחרונה, ב-11 ביולי 2024, הוא רכש את מועדון הכדורגל הפועל תל אביב, מהלך שהביא לזינוק במכירות המנויים של המועדון. כאן נחשוף חמישה דברים מעניינים ומיוחדים שלא ידעתם על אדמונד ספרא.
חמישה דברים שלא ידעתם על אדמונד ספרא:


1. משפחת ספרא: אדמונד הוא בן למשפחת ספרא, אחת המשפחות היהודיות העשירות בעולם, שהונה מוערך בכ-19.7 מיליארד יורו. למשפחה שורשים בביירות, לבנון, והיא ידועה בעושר ובמעמד הכלכלי שלה.

2. זיווג משמיים: אדמונד ספרא נשוי למריאל ספרא, שנולדה בשם מריאל נחמד. מריאל היא בתו של המיליארדר היהודי דייוויד נחמד, הידוע בעיקר כסוחר אמנות מצליח. הנישואים בין אדמונד ומריאל מציינים איחוד של שתי משפחות עשירות ומשפיעות בעולם העסקים היהודי.
3. מקור השם: אדמונד ספרא חולק את שמו עם דודו, שנפטר בגיל 67 בהצתה מכוונת בפנטהאוז שלו במונקו בידי שומר ראש ואח סיעודי. לדודו, אדמונד יעקב ספרא, היו גם שומרי ראש ישראלים, אך הם לא היו איתו באותו הלילה מכיוון שהרגיש בטוח בדירתו במונקו.
4. תיק ההשקעות: תיק ההשקעות של אדמונד ספרא מוערך בכמיליארד דולר. הוא השקיע במניות של חברות טכנולוגיה ובפרויקטי נדל"ן בברזיל, שווייץ ומדינות נוספות. בנוסף, מחזיק כ-400 אלף מניות בפייסבוק, והקרן שלו מחזיקה אחוזים קטנים בנייקי, בשווי של 67 מיליון דולר.
5. זינוק במספר המנויים: מכירת המנויים של הפועל תל אביב לא התרוממה עד הכרזת קניית המועדון על ידי אדמונד ספרא. אפקט הרכישה בא לידי ביטוי כבר בימים הראשונים לעסקה, כאשר מספר המנויים זינק מכ-1800 מנויים למעל 5,000.


 


 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חובת ההוכחה על ספרא
    מוטי 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חעזוק הקבוצה יביא בעית המנויים ובעונה הבאה כשנחזור לליגת העל כמו במישחק האחרון יהיו 25000 מנויים שלא לדבר על ליווי הקבוצה כשנגיע לאירופה כי אף קבוצה ישראלית לא עשתה מה שהפועל עשו וההוכחה תהיה עלינו
    סגור
  • 1.
    למה לקנות את הקבוצה הזו?!?!
    תוהה 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 5
    קהל האוהדים אלים ודוחה, שירי שואה, למה שמישהו ירצה ???
    סגור
  • הקנאות והפחד בגרונך
    אדום ותיק 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    הפחד והקנאות אוהדי מכבי וביתר משקשקים
    סגור