ויראלי

אירועי האלימות בדיזינגוף: "יריקות והשפלות על מתפללים? גרמניה!"

נטלי דדון התייחסה להפרות הסדר שהתרחשו בתפילת "כל נדרי" ההמונית שנערכה אמש בכיכר דיזינגוף וזעמה: "‏זוכרים מתי היינו צריכים להסתיר את יהדותנו?"
שירה יום טוב | 
רחוב דיזינגוף (צילום פלאש 90)
האירועים האלימים בכיכר דיזינגוף רגע אחרי כניסת הצום מעוררים סערה מאז יצא הצום ואיתו העדכונים על הנעשה בכיכר לאחר הניסיון להפריד מגדרית את תפילת ההמונים, חרף פסיקת בית המשפט. נזכיר כי ניסיון זה גרר תגובה אלימה מצד עשרות מפגינים שהגיעו למקום. בעקבות כך, התייחסה נטלי דדון עם צאת הצום לנתרחשויות ושיתפה בכאב את תחושותיה בעמוד האינסטגרם שלה.
דדון כתבה, "אל תגידו לי שעברו על החוק, פשוט אל! וזה גם לא ימין ושמאל!!! זה אנחנו כעם יהודי יחד!!! גם מתפללי בית חבד הותקפו, גם היוצאים מבתי כנסת זכו לרדיפה, גם תפילות שלא בהפרדה בכל רחבי תל אביב .
"התמונות והסרטונים הקשים… והדמעות ברגע הנקי הזה שלאחר הצום, זולגות מעצמן, צאת כיפור 2023... ‏לראות את 'הבריחה' של המתפללים ההמומים מכוסים בטליתות…‏תחת מטר יריקות, קללות וגידופים, ‏דחיפות והשפלות. ‏זוכרים מתי היינו צריכים להסתיר את יהדותנו?! לקיים מצוות בסתר ?! גרמניה 1930!
"תחושה קשה של כאב ועצב גדול! אחים אנחנו!!!! מוקפים אויבים וקמים על עצמנו מתוכינו?!?! למה?????!‏ זכור עם ישראל את יום הכיפורים שנת 2023 ‏לדראון עולם! ‏לא נשכח!"
 
 

נזכיר כי עימותים אלימים התפתחו אמש מיד עם תחילת צום יום הכיפורים בכיכר דיזנגוף בתל אביב. זאת על רקע ההפרדה המגדרית בתפילות יום הכיפורים, למרות צו בית המשפט שאסר על כך. כזכור בשבוע שעבר אסרה עיריית תל אביב על הפרדה בין נשים לגברים בתפילות הנערכות במרחב הציבורי.
 


האירוע התרחש בעקבות תפילת יום הכיפורים ההמונית שמארגן זה שנה רביעית ארגון "ראש יהודי" בכיכר דיזנגוף. כמו בכל שנה, ניסו גם השנה להציב מחיצה בין נשים לגברים כדי לאפשר את קיום התפילה עבור מתפללים שמקפידים על הפרדה. בתגובה הגיעו עשרות מפגינים למקום בזמן כניסת הצום, הפגינו ותקפו את המתפללים וביצעו הפרות סדר במקום. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה