ויראלי

איתמר בן גביר בריאיון: "התקשורת סימנה אותי, אני מפחיד אותם"

בריאיון ל-ice משתף השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בתחושותיו: "יש כבוד ואגו במשטרה. לא חשבתי שהמפכ"ל והקצונה הבכירה יתייצבו לצדי במאה אחוז", על עצירת חקיקת הרפורמה: "היה רגע ששקלתי התפטרות אבל זו הייתה כניעה לאנרכיסטים וטעות" 

דוד זולדן |  2
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
בראיון ל-ice שהתקיים לפני יום העצמאות, מדבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ל-ice על תחושות הקיפוח מצד התקשורת הישראלית: "צריך להגיד את האמת, שזה הכול בגלל שקוראים לי איתמר בן גביר. כל מה שאני לא אעשה לא יהיה טוב בעיני התקשורת והשמאל". 
היועמ"שית תוקעת מקלות בגלגלים אבל אין ספק שמדיניות של שר צריכה להתקיים
כשאתה מוריד פקודה חד משמעית: לא לאפשר את חסימת איילון ורואה את התמונות של מפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב עמי אשר שמגובה על ידי היועמ"שית נגד פיטוריו מתהלך כטווס וכגיבור מזדמן בין המפגינים נגד הרפורמה - אתה מרגיש שלא סופרים אותך?
"אני לא מוריד פקודות, אני מתווה מדיניות. וכשאני רואה שהמדיניות שלי לא מתקיימת אז בהחלט יש משמעות לדבר הזה. אמנם היועמ"שית תוקעת מקלות בגלגלים אבל אין ספק שמדיניות של שר צריכה להתקיים. ובלי קשר לעובדה שהמינוי של עמי אשד צריך לעבור בסבב ביה"ס לקצינים וזו המלצה של המפכ"ל ואני דיברתי איתם על ההמלצה. זה דבר שהיה צריך להיעשות אבל לצערי מיארה תוקעת את זה אבל אני לא מתרגש וממשיך ובסופו של דבר האמת תגבר על השקר, האור יגבר על החושך. בשביל זה נבחרנו כדי לממש מדיניות".
 אבל איך אפשר לממש מדיניות כשפקידים בכירים עושים לך דווקא? 
"בחלק גדול מהמקרים אני רואה איך חלק גדול מהמדיניות שלי כן מתממשת. מראש לא חשבתי שאגיע ו-"הופ" תוך 2 דקות כל 32 אלף השוטרים יתייצבו וכל הקצונה והמפכ"ל יתייצבו במאה אחוז. אין מאה אחוז בחיים בדרך כלל אבל בהחלט יש מגמה ושיפור ואני רואה את זה כל הזמן. אין ספק שאנחנו בדרך הנכונה ובסופו של דבר כשהחלה הפגנת הימין ישבתי בישיבה ודרשתי שהמדיניות שלי תתקיים והמדיניות שלי התקיימה. כמו ההחלטה להוציא את עמירם בן עוליאל הביתה לליל הסדר פעם ראשונה - מה שלא קרה מאז שנעצר ואני יכול לתת עוד הרבה דוגמאות איך המדיניות שלי כן מיושמת. מה שחשוב לי בעיקר זה תחום הביטחון האישי והביטחון הלאומי. אלה דברים שצריך ליישם".
האם המפכ"ל שבתאי וניצב עמי אשד לא שוברים את המנהיגות שלך?
"לא. הם לא שוברים לי את המנהיגות כי בסופו של דבר לכולם ברור שאני השר. המציאות לא מושלמת והיועמ"שית מטרפדת יוזמות ויש כאן איזשהו ניסיון כזה לבלום אותי אבל בסה"כ, אני מצליח להגשים את המדיניות שלי".
 
האם היה רגע שבו שקלת בכובד ראש התפטרות מהממשלה?
"היה רגע כזה ששקלתי התפטרות אחרי שהרפורמה נעצרה והחלטתי שצריך לשקול את הנושא הזה כי זו הייתה כניעה לאנרכיסטים וטעות. אחרי ששקלתי את הדברים וכשראש הממשלה הבטיח לי שאם ההדברות לא תצליח הוא הולך על הרפורמה וכמו שהבטיח את המשמר הלאומי ובאמת קיים ובהקשר הזה אני מוסר לו ישר כוח. לרגע לא עלתה אופציה לפרק ממשלת ימין. אם היינו מתפטרים היינו מחוץ לממשלה מצביעים בעד בהצעות חוק ומשאירים את הממשלה הזו בשלטון. אבל יחד עם זאת כשיצאתי ממשרד רה"מ וראיתי קבוצה של אנרכיסטים מפגינים ראיתי שלא מעניין אותם בכלל הרפורמה, הם נגד הממשלה ימנית, אמרתי שאני לא הולך לתת להם את התענוג הזה".
 
מתנדבי המשמר הלאומי יסורו לפקודתך ביום פקודה. כעת מזהירים שאתה מקים משטרה פרטית - משטרה פוליטית. אתה מבין את החששות?

"יש כאן פסטיבל צביעות. הרי שבנט הציע את המשמר הלאומי כולם מחאו לו כפיים, הרי שגדעון סער דיבר על המשמר הלאומי כולל פוליטיקאים מהאופוזיציה ואנשי ביטחון מובהקים, כולם דיברו על זה כחלום. פתאום כשאני מביא את הדבר הזה הם תוקפים אותי.
צריך להגיד את האמת שזה הכל בגלל שקוראים לי איתמר בן גביר. כל מה שאני לא אעשה לא יהיה טוב בעיני התקשורת והשמאל. אבל אני אלך על זה בכל הכוח. אמרתי שיש 2 אופציות: אופציה 1 שהמשמר יהיה בתוך המשטרה. כמה פעמים בנט דיבר על המשמר הזה ועד היום הוא מונה כמה עשרות בודדות. המשטרה לא הוכיחה רצינות. אני לא מאשים את השוטרים. יש כבוד ואגו במשטרה, ולזה אני לאט מוכן. אמרתי שאם המפכ"ל לא יגיש לי תכנית רצינית לשילוב המשמר במשטרה אני אחשוב פעמיים ונקים משמר לאומי בלתי תלוי במשטרה".
 
צורם לך כשמדברים על "מליציות בן גביר"?
"שירות בתי הסוהר כפוף לשר לביטחון לאומי, אז מה זה אומר שהם מליציות שלי? הם מתנהגים כמו צבא פרטי שלי? איזה שטויות אלה. אני אפילו הייתי רוצה שזה יהיה תחת המשטרה אבל וזה התנאי שלי: זה חייב להיות רציני. אני לא אתפשר על חשבון תושבי מדינת ישראל. ניסינו למנוע הטבות מרוצחים כמו הפיתות והמקלחות. זה נשמע לך הגיוני 7 שעות מקלחת? שכל מחבל מתקלח? אז נכון, היו שכאלה שהשמיצו וקראו לי שר הפיתות, אחלה שר הפיתות, זה כואב להם וזה ימשיך ואגב אני רוצה להמשיך".
כמה שיותר בזים לי בארץ נהדרת ככה אני רואה יותר את האהדה ברחוב
אם כן אני מרשה לעצמי להניח שלא נפגעת מהחיקוי שלך בארץ נהדרת שמנסה להגחיך אותך בסוגיה הזו של הפיתות שאתה דווקא מתפאר בה:
"אני לא נפגע, אני מצחקק וצוחק על הנראות אבל קודם לכן על האג'נדה, יש כאן אג'נדה וצריך לומר את האמת שסימנה אותי כמטרה. יכול להיות שאני מפחיד אותם. התקשורת סימנה אותי כמטרה. יכול להיות שאני מפחיד אותם כי מבחינתם הם מזהים כאן נחישות שהם לא הכירו לפני. אני יודע שכל יום שאני בתפקיד הזה אני משתדל לעשות טוב לעם ישראל. הם מנסים לבוז ולצחוק אבל זה לא יעזור להם, זה עובד בדיוק הפוך. כמה שיותר בזים לי בארץ נהדרת ככה אני רואה יותר את האהדה ברחוב. זה באמת מעניין התופעה הזאת, צריך לבדוק אותה יום אחד".
בוא נתאר תרחיש לפיו מערכת המשפט לא עומדת בדרכך ומפכ"ל המשטרה לא עושה חשבון לדעת הקהל ורה"מ שלא עושה לך ברקסים ומבצע את מדיניותך - אילו הישגים היית מציג היום בתרחיש כזה?
"אני לא מצפה שהמפכ"ל יאשר לי או לא יאשר לי. יש גם הרבה דברים שאני עובד עם המפכ"ל בשיתןף פעולה".
 
המדינה בוערת והשסע מתגבר. האם הרפורמה המשפטית מקדשת מאבק שעלול לצאת משליטה ולהוביל לקורבנות בנפש?

"אני לא מקבל את ההנחה הזאת משום שהמשוואה הזאת טוענת שכל פעם כאשר קבוצה של אנרכיסטים תצא נגד משהו שהממשלה עושה לא טוב היא תתפרע ותשתולל. יש ממשלה בישראל והיא הנבחרת שלנו. אני נגד לאפשר לקבוצה של אנרכיסטים להטיל וטו על המהלכים של הממשלה".
בתרחיש של חומת מגן 2 האם נראה במידת הצורך כוחות מיוחדים ומבצעים מורכבים כמו שרואים בג'נין גם בלוד במקרים מסכני חיים?
"אין ספק שצריך לומר את האמת, שהמשטרה היום יותר מוכנה לתרחיש של שומר החומות 2 מהפעם הקודמת. זה עדיין לא מושלם אבל אם נגיע לשומר חומות 2, המשטרה תגיע הפעם יותר מוכנה. המשטרה במצוקת כוח אדם ואני עושה את שלי ומצפה מקובי שבתאי המפכ"ל שיעשה את שלו כדי שנוכל לשפר את מצב הביטחון הלאומי והביטחון האישי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הבעיה לא בשם שלך, אלא בבן אדם. חוצמזה אתה בסדר (ל"ת)
    שחר 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ביבי
    רון 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי עוצר ומיתרפס מול השמאל. לא מאפשר לבן גביר לעבוד . מישהו מיתוך מערכת הביטחון. שם מיתנקש על הראש של ביבי. זואת הידיעה ש מודעין האמרקאי. הדליף. זה בדיוק גם הידיעה שהמוסד מארגן את ההפגנות. ש מתרה זה הראש של נתניהו. גם עצירת הרפורמה והשחילה לבית הנשיא. ניראה לא מובן. ולא ביבי. . זה חודשיים שביבי מיתנהג שונה ומשונה. ומיתרפס מול השמאל. וכבר מתכנן לצרף את האיש אכי מסוכן בשמאל. גנץ חובה. לארגן שמירה בובב ביבי. ולהרחיק את המאבטחים שהם ברגע זה מסוכנים פיזית לראש הממשלה
    סגור