ויראלי

הממשלה הרוסית מזהירה מפני מלחמת עולם שלישית

בכיר בקרמלין העניק ראיון, בו הוא איים בבוטות כי רוסיה תיאלץ להשתמש בנשק גרעיני, במידה ונאט"ו יצרפו את אוקראינה לשורות הארגון
מערכת ice |  2
ולדימיר פוטין (צילום יוטיוב/ ABC News, ויקיפדיה)
רוסיה הזהירה היום (חמישי) בבוטות, כי התערבות נוספת של מעצמות המערב באוקראינה תגרום למלחמת עולם שלישית - הפעם גרעינית ש"תהיה קטסטרופלית לכל האנושות". פקיד בכיר בקרמלין, איים במפורש בקטל עולמי אם נאט"ו תאשר את הצעתה של אוקראינה להצטרף אליה. "קייב מודעת היטב לכך שצעד כזה, פירושו הסלמה מובטחת למלחמת עולם שלישית", אמר סגן מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, אלכסנדר ונדיקטוב.
האזהרה הגיעה יום לאחר שבכיר נאט"ו אמר, כי מתקפה גרעינית רוסית תגרום כמעט בוודאות ל"תגובה פיזית" של בעלות בריתה של אוקראינה  ושר ההגנה לויד אוסטין אמר, כי ארה"ב "מחויבת להגן על כל סנטימטר משטחה של נאט"ו. עם זאת, ונדיקטוב ראה בכך שמעצמות המערב ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מתכננים מתקפות מנע. דבריו של זלנסקי הם "לא סתם הערה כלשהי, אלא קריאה גלויה למלחמת העולם השלישית שבה לא יכולים להיות מנצחים", אמר ונדיקטוב.
למרות שהנשיא שלו, ולדימיר פוטין, איים שוב ושוב בשימוש בנשק גרעיני והזהיר שהוא "לא מבלף" - ונדיקטוב התעקש ללא ראיות שרק המערב השתמש באיומים אלו. "בכירים רוסים מעולם לא הביעו איום להשתמש בנשק להשמדה המונית", הוא אמר, תוך התעלמות מהאיומים החוזרים ונשנים של פוטין במהלך השידורים הלאומיים מתחילת פלישתו. "בינתיים באירופה, כמה פוליטיקאים קוראים בגלוי לפעולות כאלה... אפילו מספר פוליטיקאים באיחוד האירופי לא מסתירים ואינם פוסלים את האפשרות להשתמש בנשק להשמדה המונית נגד רוסיה", טען הבכיר הרוסי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אידיוט גמור
    סס 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האידיוט הזה רוצה להחזיק את כל העולם מהביצים ....העם הרוסי הנאור צריך להפטר ממנו ומחבריו בדחיפות
    סגור
  • צריך להפטר ממך והמשפחה שלך
    ביצה שמאל 06/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גזען מסריח, מאחל לך ולהורים שלך לא לראות אור יום יותר..
    סגור