רכילות עסקית

מאסק שוחח עם פוטין לפני שצייץ על "תכנית השלום" באוקראינה?

על פי דיווחים חדשים, אילון מאסק שוחח לאחרונה עם הקרמלין ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בנוגע לתכנית השלום שפרסם לאחרונה בטוויטר, וזאת לאחר שהתרברב בכך בכנסים ושיחות אישיות רבות. מאסק מצידו מכחיש
מערכת ice | 
תכנית לשלום בין אוקראינה לרוסיה (צילום freepik, ויקיפדיה)
לאחר שלדבריו מאסק חווה לאחרונה שבוע קשוח ביותר, הן מבחינת חייו האישיים והן עבור עסקיו השונים, היום מגיע דיווח חדש, דווקא לא מטעמו, על כך שקיים שיחות עם הקרמלין ועם נשיא רוסיה עצמו, ולדימיר פוטין, על "תכנית השלום" שהציע לאחרונה בטוויטר.
את הדיווח הזה מביא איאן ברמר, מדען מתחום הסיכונים הפוליטיים ונשיא ומייסדה של "קבוצת אירואסיה". לטענתו, מאסק אמר לו בשיחה לאחרונה כי שוחח באופן אישי הנשיא פוטין בנוגע להצעה שפרסם בטוויטר ויתרה מכך כי הנשיא פוטין אמר שישיג את היעדים שצוינו באותה ההצעה, דוגמת סיפוח רשמי של חצי האי קרים וחלקים מאוקראינה, בין אם בדרך שלום או בכוח.
מאסק כבר הספיק להגיב לטענתו של ברמר בציוץ נגדי, וטען כי הפעם האחרונה בה שוחח עם פוטין הייתה לפני מעל לשנה ונושא השיחה היה המסע לחלל. יתרה מכך הוסיף כי אף אחד לא אמור לסמוך על מילתו של ברמר. 
ברמר כמובן התרעם על הציוץ הזה והגיב עם סדרת ציוצים מטעמו, בהם טען כי הוא מעריך את מאסק מזה זמן רב בתור יזם שמשנה את פני העולם ויחד עם זאת יש לזכור כי הוא לא מומחה גיאופוליטי. 
כמו כן, מסתמן כי ברמר הוא לא הראשון שטען כי שמאסק שוחח עם הקרמלין בנוגע להצעת השלום שפרסם ומתברר כי ייתכן וכברר דיבר עליה עם אישים שונים במסגרת כנסים וצוותי חשיבה וזאת לצד העובדה שציין בעת השיח כי הוא נמצא בקשר עם גורמים בקרמלין. יתרה מכך, זו לא הפעם הראשונה בה מאסק הציע פתרון לשלום, כאשר הפעם הקודמת קידמה "שלום" בין סין לטאיוואן
כזכור, התגובות לתכנית של מאסק היו לא נלהבות בלשון המעטה. בין אלו שיצאו כנגדה היו הנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, שגריר אוקראינה בגרמניה אנדרי מלניק ואחרים. יתרה מכך, נציגי ממשלת ארה"ב ציינו כי מאסק לא מדבר בשם הנהגת המדינה וכי הממשלה תמשיך לתמוך במאבקה של אוקראינה כנגד רוסיה כל עוד זו האחרונה תמשיך בפעולות הבלתי חוקיות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה