ויראלי

הדייג תפס כריש מלחיץ במיוחד - והרשת לא נשארה אדישה

קריפי: תמונת כריש מפחיד במיוחד, עם עיניים בולטות ושיניים חדשות מסעירה את רשת הפייסבוק באוסטרליה, כשכולם מנסים להבין מאין צץ היצור המסתורי, וגם המומחים חלוקים
מערכת ice | 
כרישים (צילום pexels)
דייג אוסטרלי שהעלה ברשתו כריש עם מראה מפחיד במיוחד ופרסם תמונה בפייסבוק שלו, גרר דיונים סוערים במיוחד לאיזה מין שייכת החיה המסתורית. לכריש שנתפס בסידני בעומק של 650 מטר מתחת למים, מערכת שיניים בולטות וחדות ועיניים גדולות במיוחד, עור מחוספס ואף מחודד.

הפוסט שהעלה הדייג בשם טרפמן ברמגוי, זכה במהרה למאות תגובות ואלפי לייקים. "נראה מאוד פרהיסטורי", כתב אחד הגולשים, ואילו אחר נדהם: "וואו, איזה יצור!". כמה מגיבים העירו שהכריש נראה כ"כריש סיגר", מין של דג סחוס קטן ממשפחת כרישי עפיפון.
אתר ניוזוויק פרסם כי לדייג ברמגוי היה הסבר אחר. "לגמרי לא כריש סיגר," הוא אמר, "זה כריש עור מחוספס. הכרישים האלה נפוצים בעומקים של יותר מ-600 מטר. אנחנו תופסים אותם בחורף בדרך כלל".

דין גראבס, חוקר במעבדת החופים והים של אוניברסיטת פלורידה סטייט, אמר מצדו לניוזוויק שהמין נראה כמו צנטרוסקימנוס אווסטוני הנקרא גם כלב עור גס: "תפסנו לא מעט מהם במפרץ מקסיקו ובאיי בהאמה. הם חיים בעומקים של 740 עד 1160 מטר, ושייכים למשפחת הכרישים הנרדמים, אבל קטנים יותר".
כריסטופר לואו, פרופסור ומנהל מעבדת הכרישים של אוניברסיטת קליפורניה במדינת לונג ביץ', הציע השקפה אחרת: "נראה לי כמו כריש מסוג קיטפין החי במים עמוקים, עם זאת, אנו מגלים מינים חדשים של כרישים במים עמוקים כל הזמן ורבים נראים מאוד דומים זה לזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה