ויראלי

סערת השגריר בצ'ילה: משרד החוץ הצ'יליאני הגיב לתקרית הדיפלומטית

נשיא צ'ילה, גבריאל בוריץ', סירב לקבל את כתב האמנה מידי גיל ארציאלי, שגריר ישראל המיועד בסנטיאגו, וגרם לתקרית דיפלומטית. משרד החוץ הצ'יליאני כבר הספיק להתנצל
מערכת ice | 
גבריאל בוריץ (צילום ויקיפדיה)
במסגרת כניסתו לתפקיד שגריר ישראל בצ'ילה גיל ארציאלי שלח את כתב האמנה לנשיא צ'ילה, גבריאל בוריץ', ומה הייתה תדהמת ישראל כאשר הוא סירב לקבלה וביטל את הטקס המיועד. הסיבה לביטול על פי התקשורת בצ'ילה הייתה שהנשיא עודכן על תקרית בה נהרג נער פלסטיני בן 17 בגדה המערבית. משרד החוץ הצ'יליאני הזדרז להתנצל וטקס חדש יקבע ככל הנראה לחודש הבא. 

נשיאה של צ'ילה שהינו איש שמאל רדיקלי ידוע בהתנגדותו למדינת ישראל ובין התבטאויותיו היה ציוץ משנת 2019 בו רשם "הכול מאוד יפה, אבל במקום לחלק דבש - תפסיקו להרוג פלשתינים ותחזירו להם את ארצם". בקמפיין הבחירות שלו ב-2021 הבטיח שאם ייבחר יעביר חוק שמחרים את מדינת ישראל. יש לציין שבצ'ילה קיימת הקהילה הפלסטינית הגדולה ביותר מחוץ למזרח התיכון. 
 
ארציאלי מסר בתגובה "פתחנו דף חדש, זה היה אירוע לא נעים עבורי אבל כישראלי וכיהודי אני יכול לומר שהעם שלי עבר דברים יותר גרועים ב-4000 השנים האחרונות. נתגבר גם על האירוע הזה לטובת שתי המדינות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה