ויראלי

שודדי הקריביים גרסת המציאות: נחשף אוצר מסתורי מהמאה ה-17

אוצר שלם של תכשיטים, מדליוני זהב וחפצים היסטוריים במיוחד נחשף באיי בהאמה שמקורם בספינות הטרופות האגדיות של 'Maravillas' מהמאה ה-17. הספינה טבעה בינואר 1656. החוקרים נדהמו מהגילויים החדשים
מערכת ice | 
האוצר (צילום בראנדן צאבס)
אוצר שלם של תכשיטים, מדליוני זהב וחפצים היסטוריים במיוחד נחשף באיי בהאמה שמקורם בספינות הטרופות האגדיות של 'Maravillas' מהמאה ה-17. הספינה טבעה בינואר 1656, ליד בהאמה, זאת בזמן שייט שלה מסביליה לקובה.
הספינה נשאה בתוכה פריטים מלכותיים רבים, וכן רכוש פרטי. הספינה במשקל 891 טון נפלה לאחר התנגשות בספינת הדגל של הצי שלה. חצי שעה לקחה לספינה מרגע ההתנגשות ועד לטביעתה בים. שרידי כלי השיט היו מפוזרים לאורך מספר קילומטרים על פני האוקיינוס.
במשך יותר מ-360 שנה, ארכיאולוגים והרפתקנים ניסו לאתר את השאריות שנפלו מספינה בזמן שטבעה בים. ובעוד שחלק גדול מהאוצר ניצל ונמצא בעבר, טכנולוגיה מודרנית כגון מגנומטרים ברזולוציה גבוהה, GPS משופר וזיהוי מתכות, אפשרו למצוא את האוצר המדהים.
בין כל הגילויים המדהימים, נמצאו כ-3,000 מטבעות כסף ו-25 מטבעות זהב. הממצאים המרתקים כוללים גם צנצנות זיתים ספרדיות, חרסינה סינית וחבילת ברזל. הצוות גם גילה ידית חרב כסופה השייכת לחייל דון מרטין דה ארנדה אי גוסמן.
 
כמו כן, נמצאו ארבעה תליונים שלבשו חברי המסדר הקדוש של סנטיאגו, להקת אבירים דתית כאשר הייתה פעילה בסחר ימי ספרדי. למרות ששווי החפצים הללו מסתכם ככל הנראה במיליוני דולרים, הפריטים יקרים מפז, ויכולים לעזור לגלות את דפוסי ההתנהגות של האנשים באותה תקופה. 
הממצאים יהפכו לחלק מתערוכה במוזיאון הימי בבהאמה. מתוך קרוב ל-650 הנוסעים שהיו על הספינה, ידוע שרק 45 שרדו. לא אותרו שרידי אדם. זו הייתה אחת מספינות האוצר הגדולות ביותר שיצאו אי פעם מאיי הודו.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה