ויראלי

חייזרים בשמי ישראל? ישראלים תיעדו מחזה מוזר במיוחד

אורות שהופיעו בשמיים בליל שבת הטרידו את מנוחת תושבי הצפון, אלא שההסבר הרבה יותר פשוט: מדובר בלוויני סטארלינק ששייכים לאיש העשיר בעולם אילון מאסק ששוגרו מארה"ב ומקיפים את כדור הארץ
מערכת ice | 
חללית בראשית מצלמת את פני הירח (צילום באדיבות SpaceIL והתעשייה האווירית)
חייזרים בדרך? אזרחים בצפון ישראל חזו הלילה (בין שבת לראשון) בהפתעה גדולי בשמי הארץ. עצם בלתי מזוהה עם שובל אורות מסתורי נקלט במצלמותיהם של כמה צפוניים וגרם ללא מעט שאלות להזרק לאוויר, כמו כמובן 'האם מדובר בחייזרים'?
מהאגודה הישראלית לאסטרונומיה שוחרר מסר המבקש להרגיע את הפאניקה: "בשעה האחרונה התפרסמו בתקשורת דיווחים על מקבץ אורות שנעו יחד בשמי צפון ישראל ומדינות נוספות מצפון לנו. מעיון בסרטונים שפורסמו ניתן לראות תנועה איטית בקו ישר של מקבץ האורות".
עוד נמסר על ידי האגודה ברשתות החברתיות: "בשל קצב התנועה האיטי, ניתן לומר בוודאות שלא מדובר במטאור.  על פי תחזיות, בשעה 22:01 ניתן היה לראות מקבץ של לווייני סטארלינק ששוגרו אמש מארה"ב. לוויינים אלו מקיפים את כדור הארץ במסלול קוטבי (בין הקטבים), ובמעבר מעל ישראל הם נעו צפונה". 

לסיום הוסבר: "ככל שהשעות והכיוונים מתאימים לדיווחים, ייתכן מאוד שמדובר בלוויינים האלו. מפת המעבר מוצגת מתוך האתר heavens-above שמשמש לחיזוי מעברי לוויינים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה