ויראלי

מנהיג הפלג הירושלמי: "המונים יסתערו ויחסמו את הכניסה לירושלים"

הרב בועז נקי, ראש הפלג הירושלמי אומר בריאיון ל-ice על רקע משבר חוק הגיוס: "מה שהשם יתברך רוצה ממני לפעמים זה לרקוד ולפעמים זה להתפלל ולפעמים זה לחסום כבישים" ורומז על חסימות כבישים בירושלים: "בשבוע הבא תיסע דרך 443, הכניסה לעיר תהיה משותקת - ירושלים תבער" 

דוד זולדן |  1
בועז נקי (צילום מסך חדשות 12)
הרב בועז נקי, ראש הפלג הירושלמי אומר בריאיון מיוחד ל-ice על רקע משבר חוק הגיוס הנפיץ כי "בחור ישיבה שלפני חודש היה בחור חרדי והלך לצבא מדבר היום במושגים של אדם חילוני. הם עוברים שטיפת מוח וכבר לא חרדים אם הם בכלל יישארו דתיים בסוף". וחושף על חילוקי הדעות הפנימיים: "הפלג הקיצוני יותר החליטו שהם רוצים לעשות הפגנות והרב אוירבעך אמר לנו להפגין רק אם עוצרים בחור ישיבה. אבל הם החליטו שגם אם בחור רוצה לנסוע לאומן ולא התייצב אני צריך סגור את הישיבות ולהפגין בשבילו. ולזה אני לא מוכן". לעצם הטענות הוא משיב: "הם לא רוצים להבין שאני לא אפקיר את העמדה החשובה להגנת עם ישראל ואעזוב את הישיבה". 
האם להתנגד לכל יוזמה של גיוס בשעה שמתחוללת מלחמה זה לא מהלך קיצוני מדי? 
"אנשים אומרים שאימא שלהם לא ישנה בלילה וזו דמגוגיה בגרוש שלא עובדת עלי. אמא של חייל ב- 8200 ישנה בלילה ואימא של יאיר לפיד ישנה בלילה ואם לא ישנה טוב זה בגלל שבעלה נחר וממש לא בגלל שיאיר שלה היה בסיכון. הסיכון היחידי שלפיד היה לו זה אם הוא היה מוצץ את העט שאתו כתב במחנה כי חלילה הדיו יכל להיכנס לפה וזה לא בריא. היה עוד מצב מסוכן כשהוא התאגרף וקיבל מכה בראש ועד היום כולנו סובלים ממנה". 
למה אתה לא מקבל את הנוסחה שמי שלא לומד יתגייס וככה גם לטהר את הישיבות מפרחחים ומאנשים שמזיקים לחבורת הלומדים ומרופפים את האווירה?
"מי נותן לנו לדבר? כשסותמים לך את הפה אתה יורד לכביש. רזי ברקי לא מפרנס אותי. עתודות הגז של אמא שלו? לגבי כל המיסים שהמדינה גובה ממני - אנחנו משפחה ברוכת ילדים אז מי משלם יותר מסים אני או רזי ברקאי? כפית הוא לא ייצר. לי יש 5 בנים ו-4 בנות. יש לו חתול כלב ואוגר אז מי פרזיט אני שמשלם יותר?"  
האם לא אכפת לך שישנאו חרדים בגלל ההפגנות האלה?
"לא באתי לעולם לחלק סופגניות כדי שיאהבו אותי אלא לעשות מה שהשם יתברך רוצה ממני. לפעמים זה לרקוד, לפעמים זה להתפלל ולפעמים זה לחסום כבישים. אם לא הייתי חוסם כבישים למרות שגייסו כמויות של בחורי ישיבות במרמה ובתעלולים - בלעדי זה היו מגייסים הרבה יותר בחורים. עצרנו את השטף לפני שהסכר נפרץ".
אתה אולי חושש מפני שינוי תרבותי עמוק בקרב המתגייסים ושהם כבר לא יחזרו להיות חרדים?
"בחורים שמתגייסים עוברים שינוי תרבותי. בחור ישיבה שלפני חודש היה חרדי בריבוע הלך לצבא ומדבר כמו חילוני ואומר 'פעם תרמתי בישיבה ועכשיו דרך הצבא'. הם עוברים שטיפת מוח, הם כבר לא חרדים". 
יש לך המלצה לתושבי ירושלים מאיזו כניסה להגיע לעיר השבוע לפני שתשתקו את הכניסה לעיר?
"בוא נדייק ונאמר שאת ההפגנות עושים הפלג הקיצוני של הפלג הירושלמי". 
 
התמתנת? הם קיצונים בעיניך עכשיו?
"הם החליטו שהם רוצים לעשות הפגנות על זה והרב אוירבעך אמר לנו להפגין אם עוצרים בחור ישיבה שלא יתייצב. הם החליטו שגם אם מישהו נכנס לכלא בגלל שנסע לאומן זה מצדיק שנעזוב את לימוד התורה ונחסום כבישים ואני מתנגד לזה. למרות שהוא פועל לזיכוי הרבים ומקים ישיבה אחרי שהוא נכנס לכלא".
מה מצב העצורים שלכם? כמה נכלאו?
"עד היום נכנסו 100 בחורים שלנו לכלא, חוץ מאחד שקצת נחלש וחשב להתגייס כל השאר לא נשברו. הגיע הזמן שכולם יחליפו דיסקט אחרי השביעי באוקטובר ויתחילו לחזור בתשובה ויפסיקו לחשוב שצה"ל יציל אותנו וידעו שיש בורא עולם. אנחנו לא חצי קלאצ' עם היהדות שלנו. אנחנו נגן על עם ישראל במסירות נפש ונמשיך להילחם שטובי בנינו ילמדו תורה. אנחנו לא מפחדים".
ישראלי ממוצע יקרא את הדברים שלך ועלול לחשוב שאתה משתמט שמסתתר מאחורי תירוץ ערכי:
"אני בוועד בית שלי תורם יותר מכולם ומוותר על העולם הזה וחי את העולם הבא ומוותר על כל התאוות. בקשר לכסף אתם לא מממנים אותי ויש לי 9 ילדים וביחד זה לפחות עשר דירות. אני משלם הכול מכספי ולא מבזבז את הכסף על בילויים. להיפך, אני נוסע לחו"ל להביא כספים. מעודד חיילים בזה שאני יושב פה ולומד והגברתי לימוד תורה עם הנכדים שלי בגלל המצב. אחיין שלי נהיה חולה בגלל שהוא צם עקב המצב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להוקיע אותו מהחברה ולהגלות אותו מיד. (ל"ת)
    להציף את האמת 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור