ויראלי

טיקטוק מתפוצץ: השיר הזה יטריף לכם את המוח

הביצוע הים תיכוני הזה יצא לתחנות הרדיו כבר ב-2008, אלא שמסיבה עלומה הוא החליט להשתלט על הרשתות החברתיות באיחור של כ-16 שנה. "מייד אין רומניה" של הזמר יונוט קרצ'ל הוא המילה האחרונה בקרב בני הנוער. צפו בקליפ המדבק והמקפיץ
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
זוכרים את הלהיט נומה נומה יה? השנה היא 2003, להקת ללהקת O-Zone המולדובנית הפציעה בשמי הפופ העולמי עם השיר Dragostea Din Tei, שהפך לסנסציה ברחבי העולם וגם בישראל. אלא שכעת שיר חדש ברומנית מאיים לכבוש את הפסגה. הנאמבר Made in Romania, בביצוע הזמר יונוט קרצ'ל.
השיר עצמו יצא כבר ב-2008, כאשר קרצ'ל היה רק ילד בן 12 ועכשיו, באיחור של כ-16 שנים, הוא הפך ללהיט בטיקטוק ברחבי העולם, וגם כאן. למה "מייד אין רומניה", שיר שמדבר על אחדות העם הרומני, מתפוצץ ברשתות החברתיות? כנראה שקשה לענות על השאלה.
 
אף על פי כן, ולמרות הכל, מדובר בשיר מדבק, בקצב ובסגנון שבכלל לא רחוקים מהפופ הים התיכוני שנפוץ בישראל ובשאר המדינות הסמוכות. המסורות הטורקיות של מדינות הבלקן כלל לא רחוקות מאלו של ישראל. על הפופ הים התיכוני הישראלי יש השפעה חזקה של מוזיקה טורקית ויוונית.
 
מאות טיקטוקרים וטיקטוקריות ישראלים צילמו סרטון לצלילי השיר, חלקם רוקדם לצליליו, חלקם מבצעים "ליפ סינק" וחלקים רק משתמשים בו כרקע לסרטון. אחת מהן, טיקטוקרית בשם אביגיל, כתבה: "כשקלטתי שזה בשפת האם שלי!" וביצעה ליפ סינק לצלילי השיר, ובסרטון נוסף גם תרגמה את מילותיו: "גם אתה ממולדובה, ארדלן, או אולטן, אנחנו מייד אין רומניה". 
 
@milana.vino

בבקשה תגידו לי שלא רק לי הסאונד הזה תקוע בראש בבקשהההה

♬ צליל מקורי - Li .Librman instagram
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה