מדדים ומחקרים

חיסכון לכל ילד? כך הפסדתם עשרות אלפי שקלים בלי שידעתם

הרווח לתקופה של 18 שנה בקופת גמל אך בסיכון מוגבר יהיה כ-21 אלף שקל לפני מס, בעוד שבפיקדון בבנק שיניב את הרווח הגדול ביותר הרווח הוא כ-9,880 שקל, בבנק הכי פחות רווחי תכניסו 3,749 שקל בסך הכל, פער של כמעט פי 6.
מערכת ice | 
המשכנתאות בישראל בשפל (צילום shutterstock, אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
אולי לא ידעתם, אבל הרווח שיכולתם להשיג בתוכנית חיסכון לכל ילד בקופות הגמל יכול להיות בין פי 2 עד 5 מאשר מהרווח בפיקדונות הבנקים, כך על פי כלכליסט, שחשפה נתונים שצריכים לסקרן כל הורה.
עוד עולה כי הרווח לתקופה של 18 שנה בקופת גמל אך בסיכון מוגבר יהיה כ-21 אלף שקל לפני מס, בעוד שבפיקדון בבנק שיניב את הרווח הגדול ביותר הרווח הוא כ-9,880 שקל, בבנק הכי פחות רווחי תכניסו 3,749 שקל בסך הכל, פער של כמעט פי 6.

יש לציין כי בחיסכון בקופת גמל להשקעה, מי שישאיר אותה פעילה עד גיל הפרישה, יוכל להנות מקצבה חודשית הפטורה ממס. עולה מהנתונים כי 29% מהחמישון התחתון בישראל בחרו בפיקדון בנקאי, לעומת כ-17% בחמישון העליון.
אז איך עובדת התכנית? במסגרת 'חסכון לכל ילד', ביטוח לאומי מפריש בכל חודש סכום של 50 שקל הצמודים למדד, כך שהיום מדובר ב-57 שקל עבור חיסכון ייעודי לכל רך נולד, בעוד הוריו הילד יכולים להפריש לתוכנית סכום זהה והם צריכים לבחור את המסלול המתאים עבורם כדי להפיק עבורו חסכון שישמש אותו בהגיעו לגיל 18
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה