מדדים ומחקרים

יוליוס בר: הדאגה סביב מגזר הנדל"ן בסין הולכת וגדלה

המצוקה במגזר הנכסים בסין מחריפה, רגע לפני תחילתו של "שבוע הזהב" - אחד מהחגים הלאומיים החשובים במדינה ואירוע בעל חשיבות כלכלית עבור המשק. אנליסטית בכירה לתחומי אסיה ב"יוליוס בר": "בעוד הבנקים ממשיכים להדק את ההלוואות למגזר הנדל"ן, היזמים יכולים לסמוך רק על מכירות בתים כמקור מרכזי לתזרים מזומנים"
מערכת ice | 
נדל"ן בסין (צילום pexels edit ice)
מגדלנה טאו, אנליסטית בכירה לתחומי אסיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", פרסמה הבוקר (רביעי) את הסקירה שלה אודות המצוקה המחריפה במגזר הנכסים בסין רגע לפני תחילתו של "שבוע הזהב" אחד מהחגים הלאומיים החשובים במדינה ואירוע בעל חשיבות כלכלית עבור המשק.
כך היא כתבה: "בעוד הבנקים ממשיכים להדק את ההלוואות למגזר הנדל"ן, היזמים יכולים לסמוך רק על מכירות בתים כמקור מרכזי לתזרים מזומנים. מקרים הולכים ומצטברים של יזמים שנקלעים למשבר, עלולים לקזז את הצעדים האחרונים של ממשלת סין, שמטרתם לתדלק את הביקוש לנדל"ן ולדחות ההתאוששות הכלכלה. בשלב זה, הפחתת ריבית לא תעזור ליזמים לעבור את משבר הנזילות, שהולך ומעמיק תחזית מכירות בתים חלשה למדי. על הרשויות לעשות יותר כדי לעודד הלוואות למפתחים שסובלים ממחסור במזומנים. המאמצים האחרונים למשוך השקעות זרות לא יניבו תוצאות אם סין לא תצליח להפחית את הסיכונים הפוטנציאלים".
עוד כתבה טאו: "לקראת פתיחת 'שבוע הזהב' בסין, אחד החגים הלאומיים במדינה, נרשמו מספר כותרות מדאיגות סביב חברות הנדל"ן הגדולות, שמאותתות על מצוקת מזומנים, קשיי נזילות וקשיים בפירעון חובות מעבר לים. הכותרות הבלתי פוסקות מצביעות על כך שהצעדים הממשלתיים, שהוכרזו כדי לתמוך בביקוש לנדל"ן, טרם הצליחו לייצר השפעה משמעותית בשוק. החמרה במצב תשפיע כמעט על כל היזמים ותבטל בפועל את השפעתם של כלל הצעדים להקלת המדיניות, רגע לפני תחילתו של חג לאומי חשוב בן שמונה ימים".
היא המשיכה: "מפתחים ויזמים בדרך כלל מנסים להגביר את המכירות על ידי הצעת מבצעים במהלך שבוע הזהב כדי לעמוד ביעדי סוף השנה שלהם לפני תחילת החורף. עם זאת, בהתחשב בכך שיזמי נדל"ן רבים נמצאים במצוקה, רוכשי דירות מודאגים באופן טבעי מהסיכונים הכרוכים ברכישת דירות ונכסים. בנוסף להורדת חסמים לרכישת דירות להוזלת הריבית על המשכנתא לרוכשי דירה ראשונה, הרשויות המקומיות בחלק מהערים המבוססות בסין שוקלות להקל בכללים האוסרים על תושבי חוץ לרכוש נכס".
"בעוד ערים כדוגמת בייג'ין ושנגחאי עדיין מגבילות תושבי חוץ מלרכוש נכסים, גואנגג'ואו כבר החלה להקל בכללים המגבילים רכישת נכסים ע"י תושבי חוץ באזורים עירוניים מסוימים כבר בשבוע שעבר. הערים הפחות מבוססות בסין מצויות במצוקה חריפה יותר, שכן מכירות הנכסים יתאוששו קודם כל בערים הגדולות. למרות המצוקה, הבנק העממי של סין הצליח להגן באופן חלקי על ערך היואן הסיני לפני החג הקרוב", סיכמה האנליסטית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה