השוק

יוליוס בר מעריך: שווקי המניות בארה"ב יעלו לקראת סוף השנה

מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", סקר את השוק בארצות הברית, וטען כי אחד ממחזורי ההידוק המוניטריים החדים ביותר הגיע לסיומו. על סמך מקרים דומים לאורך ההיסטוריה, ניתן לשער עלייה בשווקי המניות בארה"ב לקראת סוף השנה
מערכת ice | 
כלכלת ארה"ב (צילום shutterstock)
מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", סקר את השוק בארצות הברית, וטען כי אחד ממחזורי ההידוק המוניטריים החדים ביותר הגיע לסיומו. על סמך מקרים דומים לאורך ההיסטוריה, ניתן לשער עלייה בשווקי המניות בארה"ב לקראת סוף השנה.
בסקירה שלו סיפר רכטר: בשבוע שעבר החליטה וועדת השווקים הפתוחים לפד להשאיר את ערך הריבית בארה"ב ללא שינוי, בטווח של 5.25%-5.5%. לפיכך, אחד ממחזורי ההידוק המוניטריים המהירים והחדים ביותר בהיסטוריה הגיע לסיומו. אנו צופים שהריבית תישאר גבוהה עד לרבעון השלישי של 2024 לפני שיחלו מחזורי הורדת ריבית. בהסתכלות היסטורית על תקופות של הידוק מדיניות מוניטרית מאז שנות ה-70, הראיות מצביעות על כך שתשואות המניות נוטות להיות טובות לאחר העלאת הריבית האחרונה.
בשמונה מתוך 11 מקרים, תשואות ה-s&p500 היו חיוביות במהלך 12 החודשים הבאים לאחר העלאת הריבית האחרונה (בשבעה מקרים הריבית עמדה על ערך של מעל 10%). בשלושה מקרים בהם תשואות המניות היו שליליות, הסיבה נבעה מכך שהכלכלה האמריקאית עברה למיתון לקראת סוף מחזור ההידוק. אנו עדיין מאמינים כי צפויה נחיתה רכה לכלכלת ארה"ב, בין השאר בגלל ירידה ברגישות לשיעורי ריבית גבוהים לאורך השנים. למשקי בית למשל, המשכנתאות מחזיקות בדרך כלל 30 שנה והן בריבית קבועה במרבית המקרים.
במקביל התאגידים הגדולים מלאים במזומנים שהם יכולים להשקיע בתשואות גבוהות יותר, מכיוון שהם הצליחו להתגבר על חלקים מחובותיהם התאגידיים בתקופה של ריבית נמוכה יותר עוד בתקופת מגיפת הקורונה, מה שצמצם את הוצאות הריבית הנוכחיות. נראה שהנתונים ההיסטוריים בסך הכל מעודדים ותומכים בתפיסה שלנו לגבי עלייה בסוף השנה בשוקי המניות, אבל פחות ברור אילו סקטורים או סגנונות השקעה יהיו המנצחים במונחים יחסיים.
באופן כללי, אין דפוס ברור של ביצועים טובים יותר עבור אף אחד מהם. ככלל, ניתן לומר שהמדדים הפיננסיים נטו להצליח לאחר העלאת הריבית האחרונה, בעוד שמניות הקשורות לסחורות ומוצרי צריכה נטו להפגין ביצועים נמוכים מהשוק הרחב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה