השוק

בנק יוליוס בר: "בריחת ההון מסין - הגבוהה ביותר מאז 2015"

מגדלנה טאו, אנליסטית בכירה לתחומי אסיה בבנק ניהול העושר: "יציאה של 49 מיליארד דולר מסין בחודש שעבר - ההיקף הגדול ביותר זה 8 שנים. הרגולטורים לוחצים על חברות לחלק דיבידנדים בהיקף גדול כדי למנוע בריחת משקיעים"
מערכת ice | 
סין וארה"ב (צילום shutterstock, freepik)
מגדלנה טאו, אנליסטית בכירה לתחומי אסיה בבנק ניהול העושר יוליוס בר, כותבת בסקירה שפרסמה היום (חמישי) על יציאת מיליארדי הדולרים מסין והשפל בהתחלות הבנייה.
לדברי טאו, "תשואות אג"ח האוצר האמריקאי וערך הדולר התחזקו לאחרונה לעומת מול מטבעות רבים אחרים. פקידי הבנקים המרכזיים בסין ויפן בפרט, ניסו לתמוך ככל הניתן במניעת ההיחלשות של היואן הסיני והיפני בהתאמה לעומת הדולר. היואן הסיני נותר תחת לחץ בכלל החזיתות, זאת עקב בריחת הון, אופטימיות דועכת בשוק הנדל"ן בסין, עזיבה של חברות גלובליות (המחפשות חלופות) וטיסות לחו"ל של הציבור הסיני.

מחסור קשה בזרזים לצמיחה ועלייה בסיכוני ההשקעה בסין הביאו לבריחת משקיעים מהשוק המקומי. נתונים רשמיים מראים יציאה של 49 מיליארד דולר מסין בחודש שעבר, ההיקף הגדול ביותר מאז דצמבר 2015. חברות סיניות נקראות על ידי הרגולטורים לחלק דיבידנדים בהיקפים שוברי שיאים השנה, על רקע המאמצים להגביר את התשואות למשקיעים, במיוחד זרים.
המשקיעים מצדם נותרו מבוהלים מהמצב העגום בשוק הנדל"ן, וההתאוששות האיטית בצריכה לא מספקת את המשקיעים, שהתבססו עד היום על צריכה גבוהה בסין. צעדי ההקלה ה"אינטנסיביים יותר" שהוחלטו ע"י הממשל בהקשר שוק הנדל"ן הצליחו להוביל לעלייה בהיקף העסקאות בערים המפותחות, אך נראה שההאצה במכירת הדירות הולכת ודועכת. אנו ממשיכים לעקוב אחר מדדי הפעילות בשוק הנדל"ן, אך באופן ריאלי, ניתן יהיה לאמוד את יעילותם של צעדי ההקלה האחרונים בתחום רק בנובמבר לכל המוקדם.
ההשקעות בנדל"ן למגורים ממשיכות לסבול גם הן, עם ירידה של 11% בהיקף ההשקעות משנה לשנה, ושפל של 14 שנים בהתחלות בנייה. כמו כן, אמון המשקיעים ספג מכה מהירידה המהירה של ערכי האג"ח בסין. אגרות רוב רבות שנסחרו עם תשואה גבוהה נסחרות כעת ברמות מצוקה של ממש, עם מחירים שעומדים על מתחת ל-10 סנט, לאחר שחלקן היו קרובות ל-70-80 סנט ביוני.
 
נראה שאנו צפויים לראות סבבים נוספים של הקלות מוניטריות בסין בספטמבר והורדת ריבית כבר בנובמבר. הדבר אושר גם על ידי ז'ו לאן, ראש מחלקת המדיניות המוניטרית של ה-PBoC, שאמר אתמול כי ישנו "מרחב מדיניות נרחב" להגיב לאתגרים הפיננסים במדינה. ה-PBoC מנסה כעת להגביל את המשך ההיחלשות של היואן הסיני ולהעמיד אותו על הערך הנוכחי של 7.30 יואן לדולר אמריקאי. בינתיים, הבנקים הסיניים שמרו על שיעור ההלוואות ללא שינוי, כצפוי", מסכמת טאו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה