מדדים ומחקרים

קרן הון סיכון מצאה: מגמות האינשורטק שישפיעו על עולם הביטוח

דוח חדש של קרן ההון סיכון FinTLV חושף את המגמות המובילות בענף האינשורטק העולמי ואת השפעתן על עולם הביטוח. בין המגמות: השפעתה של הבינה המלאכותית, הזדקנות האוכלוסייה ועוד
מערכת ice | 
גיל ארזי וקובי בנדלק (צילום חן כדורי)
דוח חדש של קרן ההון סיכון FinTLV חושף את המגמות המובילות בענף האינשורטק העולמי ואת השפעתן על עולם הביטוח. הדוח המקיף מנתח באופן מפורט את המצב בענף האינשורטק ומציג תחזיות בנוגע למגמות שיעצבו את עתיד הענף. הדוח בוחן באופן מעמיק את מצב ההשקעות באינשורטק ומסביר שהמשקיעים, שהתמקדו בחיפוש צמיחה בחברות שהם בחנו, מתחילים להציב את רווחיות החברות בראש סולם העדיפויות.
בין המגמות שמציין הדוח:
ביטוח מוטמע: מתחזקת המגמה של ביטוחים מוטמעים – ביטוחים שמשולבים בצורה חלקה במגוון רחב של פלטפורמות מחשוב ואפליקציות. התנופה בתחום נובעת מתהליכי דיגיטציה, גידול משמעותי בנפח ובמגוון של הנתונים וצורך גובר בפתרונות ביטוח קלים, שהתעורר ביתר שאת בזמן מגפת הקורונה. תחום הביטוח המוטמע מייצג שוק גלובלי צפוי של יותר מטריליון דולר בחמש השנים הקרובות.
בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI): הדוח מדגיש את ההשפעה רבת העוצמה על ענף הביטוח של GenAI, שמקבלת ביטוי מוחשי בכלים דוגמת ChatGPT של חברת OpenAI. הפוטנציאל  של ה-AI לענף הביטוח מגוון, החל מהשפעה על תכנון מוצרי ביטוח וניתוח נתונים, ועד תהליכים של חיתום ואינטראקציה עם לקוחות. הדוח מסביר את התפקיד הגובר של הבינה המלאכותית בארגון מחדש של שרשרת הערך בענף הביטוח שיתרחש עוד לפני הכניסה הדרמטית הצפויה של העולם לתחום המחשוב הקוואנטי.
המפגש בין אבטחת סייבר לעולם הביטוח: על רקע הגאות באיומי סייבר, הדוח מאיר את התפקיד החיוני של ביטוחי סייבר, בוחן את העלייה בביקוש לפתרונות וצופה שיתופי פעולה בין גופים טכנולוגיים לבין מבטחים, כדי להתמודד באופן ישיר עם סיכוני סייבר מתפתחים. שוק הסייבר העולמי צפוי לעבור את רף ה-20 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות.
טיפוח טאלנטים וסינרגיה: קיים סיכון של היפלטות עובדים מוכשרים מענף הביטוח ויש חשיבות עליונה בשימור אנשי מקצוע מיומנים. הדוח מדגיש גם את הסינרגיות האפשריות בין סטארט-אפים בתחום האינשורטק לבין שחקנים ותיקים בענף לצורך פיתוח של מוצרים ופתרונות חדשניים בענף הביטוח.
אחריות סביבתית, חברתית ותאגידית ושינוי אקלים: האתגרים העצומים שמציבים השינויים המהירים באקלים ואסונות טבע מדגישים את הצורך בחדשנות בענף הביטוח ובטכנולוגיות של נתונים גאוגרפיים ומרחביים. לאלמנטים אלה יש את הפוטנציאל לשנות את תהליכי השמאות והתביעות ולאפשר לחברות הביטוח להתמודד עם סיכוני אקלים.
הזדקנות האוכלוסייה: לעובדה שתוחלת החיים בעולם מתארכת יש השפעה פוטנציאלית על ענף הביטוח. תהליך זה גורר אחריו ניסיונות לבלום תהליכי הזדקנות ולהאריך את החיים באמצעות התערבויות רפואיות וטכנולוגיות שונות – ניסיונות שצפויים להשפיע על ענף הביטוח. ענף הביטוח נמצא בנקודה בה השפעתו על מניעת מחלות יכולה לשנות דרמטית את עולם ביטוחי הבריאות. בו בזמן, התארכות תוחלת החיים מדגישה את הצורך בבניית מודלים עסקיים חדשים עבור כל עולם החסכון ארוך הטווח ורווחיותו.
הדוח מבוסס על ראיונות עם 25 מנהלים בכירים בתעשיית הביטוח הגלובלי, שבוצעו בהובלת משקיע ההון סיכון גיל ארזי, מייסד ושותף מנהל בקרן FinTLV. ממצאי הדוח נחשפים לרגל כנס Insurtech Israel Global Summit שיתקיים ב-4-6 בספטמבר במלון הילטון בתל אביב וירכז את צמרת תעשיית הביטוח המקומית והעולמית. הכנס הוא פרי יוזמה משותפת של חברת כנס תערוכות בשיתוף קרן הון הסיכון FinTLV ו-Insurtech Israel.
לדברי מחבר הדוח, גיל ארזי: "קיימת תמימות דעים בין כל המרואיינים, לפיה שווי חברות האינשורטק צנח באופן משמעותי, אולם השווי של החברות שיצליחו להציג יכולת להיות רווחיות יעלה באופן ניכר בשנים הבאות ביחס לחברות רבות שאין להן יכולת להגיע לרווחיות – ושם נראה מיזוגים רבים וגם סגירה של חברות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה