דיגיטל וטק

כבוד: אלו ארבע החברות הישראליות שזכו בכנס האינשוטרק בשיתוף מיקרוסופט

במסגרת כנס "אינשורטק – עתיד החדשנות בעולם הביטוח" שקיימו רכז הפינטק הישראלי יחד עם KPMG, מיקרוסופט ישראל ו-FinTLV בקמפוס מיקרוסופט שבהרצליה, הוכרזו ארבע חברות הסטארט אפ שזכו בתחרות פתרונות הפינטק בענף אינשורטק - Watrix, Futura Genetics, Reveal security, Octopus Insurance
מערכת ice | 
כנס האינשורטק (צילום יהודה כרמל)
במסגרת כנס "אינשורטק – עתיד החדשנות בעולם הביטוח" שקיימו אתמול (ראשון) מרכז הפינטק הישראלי יחד עם KPMG, מיקרוסופט ישראל ו-FinTLV בקמפוס מיקרוסופט שבהרצליה, הוכרזו ארבע חברות הסטארט אפ שזכו בתחרות פתרונות הפינטק בענף אינשורטק. בפתח הכנס בירכו שמואל בן טובים, מנהל קהילת החדשנות Fintech.IL ופרופ' דן עמירם, דקאן הפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל-אביב. את הכנס הנחתה תמר גלבוע, דירקטורית ייעוץ IT בביטוח, KPMG  ישראל.
מטרת התחרות הינה לתת במה לחברות סטראטפ ומיזמים טכנולוגיים בתחום האינשורטק למצוא פתרונות חדשניים בתחום הביטוח. במסגרת הזכייה בתחרות כל אחת מהחברות הציגה בכנס של קהילת הפינטק ובכך נחשפה לקהל יעד מקומי ובין לאומי בתחום האינשורטק. החברות שזכו במסגרת התחרות הינן: Watrix, Futura Genetics, Reveal security, Octopus Insurance. 
צוות השופטים בתוכנית, אשר בחן את החברות בקפידה ובהתאם לסטנדרטים שנקבעו מראש, כלל נציגים בכירים מחברת מיכמן, KPMG סומך חייקין, משרד עו"ד שבלת, בנק לאומי, מייקרוסופט ישראל, חברת הביטוח מגדל ומרכז הפינטק הישראלי. את התחרות ניהלה איריס גולני, מנהלת תחום הפינטק בקהילת החדשנות Fintech.IL. 
בין הנושאים בכנס, דובר על ניהול תהליכי החדשנות בביטוח וכיצד יראה תחום הביטוח עם מהפכת ה-AI. עו''ד דוד פישר, סגן היועץ המשפטי ברשות לשוק ההון, אמר על הסכנות של ה-AI בעולמות האינשורטק: "עשינו סקר ומיפוי איפה זה יכול להיכנס מבחינת החברות. מבחינתי זאת עוד אופציה לחדשנות וייעול של המערכת והתאמה של מוצרים חדשים ללקוח ולכן אנחנו כן מעודדים את התהליך, אבל יש גם סיכונים בנושא הזה".
"אחד הסיכונים הגדולים כלפי הלקוחות בכל מה קשור לסייבר ואבטחת מידע ופרטים של לקוחות. אנחנו גם חוששים לזכויות המובטחים כתוצאה משימוש בינה מלאכותית. אסור שיהיה הפליות לא מבוקרות ולכן חשוב שיהיו בקרות אצל הגופים, בעיקר בצמתי החלטה שפוגעות במבוטח. גם השקיפות חשובה, שהלקוח יבין שהוא נמצא מול בינה מאלכותית ולא מול בן אדם". 
על החברות הזוכות: 
Optopus Insurance: בעזרת GenAI וראייה ממוחשבת, החברה נותנת לסוכני הביטוח כלי ראשון מסוגו שמאפשר לדייק את הכיסויים הביטוחיים ובצורה זו גם מסבירים למה אותם כיסויים נדרשים לבעל העסק. Optopus תורמת להקטנה משמעותית של זמן התפעול להוצאת פוליסה באופן מיידי במקום שבועות. בכך יש טריפל win: לסוכן - חסכון בזמן, חיזוק מקצועיותו והקטנת החשיפה לאחריות מקצועית; ללקוח - מעצימים את חווית הלקוח וההבנה של המוצר הביטוחי ודיוק תנאי הפוליסה לצרכיו; ולחברת הביטוח - שמורידה את הLoss Ratio.
Watrix: וואטריקס היא מערכת חדשנית, קלה להתקנה וחסכונית מבוססת ML/AI להגנה מפני נזילות מים המנטרת צינורות 24/7. המערכת סורקת ללא הרף לאיתור חריגות בשימוש במים, ומייצרת התראות כאשר מזוהה חריגה, גדולה או קטנה. וואטריקס מתוכנן כמוצר ראשון לבטיחות, כלומר הוא יכול לסגור את אספקת המים מרחוק בעת הצורך ואינו דורש חשמל או Wi-Fi כדי לפעול.
Reveal Security: ריוויל סקיורטי (Reveal Security) מאתרת "פעולות חשודות" והתנהגות אנומלית  של מתחזים ועובדים מורשים בארגון על ידי ניטור "מסע המשתמש" באפליקציות ארגוניות. האיתור מגן מפני מקרים שבהם משתמש מורשה מנצל הרשאות לביצוע פעילויות מזיקות, או כאשר מתחזה מצליח לעקוף מנגנוני אימות כדי להתחזות למשתמש מורשה.
המטרה העיקרית היא לאתר ולהתריע על מעילות, הונאות וגניבת זהויות ברמה האפליקטיבית. הפתרון של ריוויל סקיוריטי הינו גנרי לגמרי ועל כן מיושם על כל סוג של אפליקציה וגם בקורלציה בין האפליקציות. הוא תומך באפליקציות SaaS, סביבות ענן וכן אפליקציות פנים-ארגוניות כגון: CRM, פורטל לקוחות, פורטל סוכנים / ספקים ושרשרת האספקה. הפתרון הינו ייחודי בכך שאינו מצריך כתיבת חוקים, מאוד מדויק (ללא התראות שווא) ואגנוסטי לכל סוג של אפליקציה. הפתרון רשום כפטנט כחול לבן ונמצא בשימוש מבצעי בגופים גדולים במגזר הפיננסי (בנקים, חברות ביטוח), תעשייה וגופים ממשלתיים גדולים.
Futura Genetics: פלטפורמת רפואה מונעת אינטראקטיבית מבוססת מידע גנטי. הטכנולוגיה מאפשרת גילוי מוקדם ומניעה של מחלות מסכנות חיים תוך שמירה מוחלטת על פרטיות וסודיות המידע. פוטרה היא החברה הראשונה בעולם להתאים שירות גנטי לתעשיית הביטוח. המבוטחים נהנים מחיים בריאים וארוכים יותר, וחברות הביטוח נהנות מירידה בתביעות. 
שמואל בן טובים, מנהל קהילת החדשנות Fintech.IL: "אחד היעדים המרכזים שלקחנו על עצמו בקהילה הישראלית, הוא יצירת שיתופי פעולה בין הטכנולוגיה הישראלית המתקדמת, לחברות גדולות בארץ ובחו״ל. מטרת התחרות הייתה לחשוף ולקדם את התעשייה הישראלית שעולה וצומחת בשנים האחרונות. אנו מברכים את החברות שזכו במסגרת התחרות הייחודית, וקוראים לשאר שותפינו בענף האינשורטק הישראלי, להמשיך ולקדם הזדמנויות נוספות לשיתופי פעולה מקומיים, שמביאים את ענף האינשורטק הישראלי לראש התעשייה הבינלאומית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה