מדדים ומחקרים

אנבידיה? שלוש מניות ה-AI שהמשקיעים הגדולים רצים לקנות

עולם הטכנולוגיה נכנס למרוץ הבינה המלאכותית, והמיליארדרים כבר בוחרים את הסוסים שלהם. שתי ענקיות ביג טק ועוד חברה מסקרנת אחת, תפסו את עיניהם של כמה משקיעים ידועים
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
אין מגמה חמה יותר השנה בוול סטריט מאשר עליית הבינה המלאכותית (AI), הכוללת שימוש בתוכנות ומערכות לטיפול במשימות שבדרך כלל נעשות על ידי בני אדם. מדובר בהתקדמות טכנולוגית שצפויה להוסיף 15.7 טריליון דולר לכלכלה העולמית עד 2030, בהתבסס על דו"ח של PwC שפורסם מוקדם יותר השנה.
אין חברה בורסאית שהיא שם נרדף יותר ל-AI מאשר אנבידיה (NVDA 1.15%). יחידות העיבוד הגרפיות (GPU) של החברה הן אבן הפינה של רוב מרכזי הנתונים בעלי המחשוב הגבוה הדורשים מהירויות עיבוד מהירות במיוחד. ההערכה היא שאנבידיה יכולה לספק כ-90% ממעבדי ה-AI בעלי מחשוב גבוה ב-2024.
אולם אנבידיה לא הייתה מניית הבינה המלאכותית היחידה שנרכשה על ידי משקיעים מיליארדרים במהלך הרבעון השני. שלוש מניות אחרות בעלות פרופיל גבוה יחסית של בינה מלאכותית נרכשו גם הן.
מטא
במהלך הרבעון שהסתיים ביוני, ארבעה משקיעים מיליארדרים בולטים רכשו בטירוף מניות ענקית המדיה החברתית מטא (META -1.02%). בין המשקיעים המפורסמים נמנו ג'ים סימונס, ג'ף יאס, צ'ייס קולמן ודיוויד טפר.
מטא משתמשת בבינה מלאכותית במגוון דרכים. לדוגמה, היא נשענת עליה כדי לחזות אילו מודעות ותוכן עשויים להיות רלוונטיים למשתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם. כזכור, יותר מ-98% מההכנסות של מטא מגיעות מפרסום בנכסי המדיה החברתית שלה.
אוקטה
מניה בולטת נוספת בתחום ה-AI שמיליארדרים לא יכולים להפסיק לקנות, היא חברת אבטחת הסייבר אוקטה (OKTA 1.84%). בדומה למטא, ארבעה מנהלי קרנות מיליארדרים היו קונים פעילים במהלך הרבעון השני, והם המיליארדר ישראל אנגלנדר, מייסד קרן מילניום, קן גריפין, ג'ף יאס וג'ים סימונס.

אוקטה היא מומחית לאימות זהות ונשענת על AI ו-ML. בעוד שלפתרונות אבטחה מקומיים יש מגבלות, הפלטפורמה מונעת הבינה מלאכותית/ML של אוקטה יכולה לשמש כדי להתגונן מפני התקפות מונעות בינה מלאכותית, והיא נועדה לגדול יותר עם הזמן בכל הנוגע לזיהוי ולתגובה לאיומים. פלטפורמת אבטחה אדפטיבית זו היא המספקת פוטנציאל צמיחה דו ספרתי לטווח ארוך.
הביקוש לשירותי אבטחת סייבר מצד עסקים לא הולך לרדת רק בגלל שוול סטריט נתקלת בבעיה קשה בזמן שהכלכלה האמריקאית מדשדשת. האקרים לא לוקחים חופש מניסיון לגנוב נתונים רגישים, מה שאומר שאוקטה מייצרת תזרים מזומנים צפוי משנה לשנה.
מיקרוסופט
מניית הבינה המלאכותית השלישית מלבד אנבידיה, שמיליארדרים פשוט לא יכולים להפסיק לקנות היא רכיב "magnificent seven" של מיקרוסופט (MSFT -0.27%). לא במקרה, שבעה מיליארדרים לחצו על כפתור הקנייה במניות מיקרוסופט במהלך הרבעון השני, כולל ישראל אנגלנדר, פיליפ לאפונט, קן גריפין, ג'ף יאס, סטיב כהן, דיוויד טפר ודן לוב.
 
מיקרוסופט משתמשת בבינה מלאכותית בכל חבילת פתרונות התוכנה והמוצרים שלה. זה כולל שילוב AI במנוע החיפוש Bing ובדפדפן Edge שלה. Bing מונע בינה מלאכותית יכול לספק תשובות מקיפות יותר באמצעות חיפוש. אולי הפריצה הגדולה ביותר של מיקרוסופט לפתרונות בינה מלאכותית הגיעה באמצעות ההשקעות שלה ב-OpenAI, החברה שאחראית לצ'אטבוט המגה-פופולרי המכונה ChatGPT.
בעוד שמיליארדרים ללא ספק נרגשים לראות כיצד מיקרוסופט תשתמש בבינה מלאכותית כדי להקל על חיינו, הם כנראה גם קונים נלהבים בגלל ההצלחה שמיקרוסופט חווה בתחום הענן. Azure היא ספקית שירותי תשתית הענן מס' 2 בעולם, וההוצאות הארגוניות עדיין, ניתן לטעון, בשלביה הראשונים. גם כשהתחזית הכלכלית של ארה"ב לא ברורה, Azure סיפקה צמיחה של 27% במכירות ניטרליות במטבע ברבעון הרביעי הפיסקאלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה