מדדים ומחקרים

מניית נטפליקס מזנקת בכ-30%: זה המהלך ששינה הכול

ההחלטה השנויה במחלוקת להגביל את שיתוף הסיסמאות התגלתה כמשתלמת, מניות נטפליקס משלימה זינוק של 27% בחודש אחד
אסף קופפר | 
נטפליקס (צילום pixabay, pngwing)
נטפליקס (NFLX) ענקית שרותי הסטרימינג, רואה תוצאה מפתיעה אך מתגמלת בעקבות החלטתה השנויה במחלוקת להגביל את שיתוף הסיסמאות, מה שהוביל לעלייה משמעותית במספר המנויים. על פי נתונים של חברת הניתוח הסטרימינג, אנטנה, בארבעת הימים שלאחר ההכרזה נרשמה צמיחה חסרת תקדים במספר המנויים בארה"ב, שלא נראתה מאז 2019, עם כמעט 100,000 הרשמות יומיות.
מגבלת שיתוף הסיסמאות, שהמנכ"ל ריד הייסטינגס האמין שתגדיל את ההכנסות, אכן הייתה רווחית עבור ענקית הסטרימינג. הפשטות של העברת פרופיל קיים לחשבון חדש אפשרה מעבר חלק למשתפי סיסמאות לשעבר. עם זאת, על פי ההערכות, גישה ל-100 מיליון חשבונות עדיין נגישה באמצעות סיסמאות מושאלות, מה שמרמז שיש עבודה רבה לפני הפיכת צרכנים אלה למנויים בתשלום.
 
נטפליקס הטילה מדיניות זו ב-103 מדינות, כולל שווקים משמעותיים כמו ארה"ב, ברזיל, בריטניה ומקסיקו. הוספת חבר חדש לחשבון קיים עולה כעת $7.99, עלייה קלה מ-$6.99 עבור מנוי שכבת נתמכת מודעות בודדת. שינוי זה באסטרטגיה היה מועיל ככל הנראה, מכיוון שגידול המנויים היומי ראה עלייה של 102% לאחר ההכרזה, בהשוואה לצמיחה הממוצעת של 60 הימים הקודמים.
נראה שההחלטה גם השפיעה לטובה על מניית נטפליקס שראתה זינוק של 27% בחודש האחרון בלבד. בנק אוף אמריקה העלה את יעד המחיר שלו, תוך ציון הפוטנציאל של הגבלת שיתוף הסיסמאות לייצר עלייה של 2 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. יעד המחיר קפץ ל-490 דולר למניה, לעומת היעד הקודם שהיה 410 דולרים, ומציע פוטנציאל לעלייה נוספת של כ-13% מהמחיר הנוכחי. הסנטימנט האופטימי קיבל הד על ידי מוסדות פיננסיים אחרים כמו Pivotal Research, Wells Fargo ו-JPMorgan, מה שהוביל לעלייה של 2% במניות נטפליקס היום במהלך המסחר.

מניית נטפליקס בחודש האחרון. צילום מסך גוגל 
ג'סיקה רייף ארליק, אנליסטית של בנק אוף אמריקה, הביעה את בטחונה בהנהגה של נטפליקס, וציינה את הזינוק המהיר של המסלול הנתמך בפרסומות כאופציה משתלמת עבור כאלה שחלקו סיסמאות. ארליק צופה כי הפגיעה בשיתוף סיסמאות תאיץ את צמיחת המסלול הנתמך בפרסומות של נטפליקס, וירחיב את המעורבות בקבוצות דמוגרפיות שונות. ההצעות החדשניות כמו רשימת 10 המובילים של נטפליקס תיצור ביקוש בריא מצד מפרסמים, מה שמצביע על כך שהחברה "בדרך להשיג ביצועים טובים יותר".
לסיכום, נראה שהמחלוקת סביב הגבלת שיתוף הסיסמאות של נטפליקס פעלה לטובת החברה, ותורגמה לעלייה משמעותית במינויים ולעלייה במניות נטפליקס. אסטרטגיה זו לא רק שינתה את התחזית הפיננסית של החברה אלא גם הגדירה מחדש את מיצובה בשוק הסטרימינג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה