מדדים ומחקרים

בעקבות השעיית החוק: מניית Airbnb מזנקת

המאבק המשפטי של Airbnb קונה זמן למארחים: עיריית ניו יורק מסכימה לדחות את הקנסות והעונשים לספטמבר
אסף קופפר | 
airbnb (צילום pixabay, פייסבוק/airbnb)
בהתפתחות משמעותית המבטיחה הקלה זמנית ל-Airbnb (ABNB) ולמארחיה, עיריית ניו יורק הסכימה לדחות את אכיפת החוק החדש המחייב מארחים להשכרה לטווח קצר לקבל רישיון הפעלה. מניית Airbnb מגיבה כעת בעליה של כ-5%, העיכוב יימשך עד ספטמבר, ויאפשר למארחים עונת קיץ חופשית מהלחצים הרגולטוריים של חקיקה זו.
העיר ניו יורק נחשבת ליעד תיירותי מבוקש מאוד בו המלונות יקרים ולכן השכרת דירות לטווח קצר היוו פתרון עבור מיליוני מבקרים. מצוקת הדיור ארוך הטווח ותקנות בטיחות הובילו להקשחת עמדת העריה המנסה להילחם בתופעה.
Airbnb ושלושה מארחים מקומיים פתחו בהליכים משפטיים ב-1 ביוני, במטרה לחסום את החוק שאמור להיכנס לתוקף בחודש הבא. התובעים טוענים כי הרגולציה החדשה עולה כדי לאסור בפועל על השכרות לטווח קצר בעיר, ולמעשה משתק את פעילותם.
בתגובה להתדיינות של Airbnb, העירייה אישרה בהגשת בית המשפט ביום שישי כי היא תמנע מהנפקת הפרות או הטלת קנסות הקשורים לחוק עד ה-5 בספטמבר, מה שיאפשר לאייר בי אן בי להמשיך באתגר המשפטי שלה.
היועצת של Airbnb, קארן דאן, הביעה הקלה על הדחייה, ואמרה, "אמנם אנו שמחים בשם האורחים והמארחים שתוכניות הקיץ והשכרות שלהם לא ייהרסו עוד על ידי הכללים הללו, אך אנו מקווים שהעירייה תנצל את הזמן הנוסף כדי לשתף פעולה איתנו על פתרון חלופי הגיוני שיועיל למארחים, לתיירות ולכלכלה המקומית".
החוק הנתון, שהתקבל בינואר 2022, מחייב מארחים המעוניינים לרשום נכסים ב-Airbnb או בפלטפורמות דומות להירשם בעיר ולהשיג רישיון הפעלה. הוא גם אוסר על חברות לגבות עמלות הזמנה על נכסים לא רשומים. יתר על כן, נכסים עם הפרות לא פתורות של קוד האש או צווי פינוי אסורים ברישום.
זו רק ההתכתשות האחרונה במלחמה ארוכת שנים בין Airbnb לעיר ניו יורק. תקנות העירייה הן מהמחמירות בפריסה ארצית, ולמעשה אוסרת את רוב ההשכרות לטווח קצר. המקרה, המכונה אייר בי אן בי נגד משרד האכיפה המיוחדת של ראש עיריית ניו יורק, ממשיך להתפתח, ומבטיח להיות חזית קרב קריטית במאבק להסדרת כלכלת השיתוף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה