מדדים ומחקרים

יהודה ושומרון הגיע לחצי מיליון תושבים; רק 36% דתיים-לאומיים

נתוני חודש ינואר האחרון של מועצת יש"ע מראים כי יהודה ושומרון חצו את חצי מיליון התושבים. יו"ר מועצת יש"ע מעודד יזמי נדל"ן להגיע ולגרום להפחתת מחירי הדיור
מערכת ice |  2
מאחז אביתר (צילום שריה דיאמנט פלאש90)
מועצת יש"ע פרסמה הבוקר (שישי) נתונים מעודכנים על האוכלוסייה ברחבי יהודה, שומרון ובנימין. ע"פ המועצה, אוכלוסיית יו"ש עברה את רף חצי מיליון התושבים, כאשר נכון לינואר 2023 מתגוררים ביו"ש 502,677 תושבים.
לפי פילוח הנתונים, היישוב הגדול ביותר היא העיר מודיעין עילית עם כ-85 אלף תושבים, ולאחר מכן ביתר עילית עם כ-65 אלף תושבים; מעלה אדומים עם קרוב ל-40 אלף תושבים; אריאל עם כ-20 אלף תושבים.

מתוך הדו"ח של מועצת יש"ע

המועצה האזורית הגדולה ביותר היא בנימין עם כ-76 אלף תושבים; המועצה המקומית הגדולה ביותר היא גבעת זאב עם כ-23 אלף תושבים; היישוב הגדול ביותר הוא כוכב יעקב שבבנימין עם כ-10 אלף תושבים.
את ההרים והגבעות בשטחי יו"ש העמוקים מיישבים כמובן מתנחלים דתיים-לאומיים, אולם הציבור הדתי מהווה רק כ-36% מתושבי יו"ש בכלל. היישובים החרדיים הגדולים מודיעין עילית, ביתר עילית ועוד, מביאים לכך שחרדים מהווים גם 36% מתושבי יו"ש. 28% הנותרים הם ישראלים חילונים.
ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, ברך: "ההתיישבות כיום באזור פורחת ומשגשגת ב-150 יישובים וביניהם 4 ערים, אוניברסיטה מפוארת, מרכזי תיירות והייטק. יותר יזמי נדל"ן משקיעים ובונים וזה מעיד על הביקוש הרב. שחרור חסמי בנייה יגדיל את ההתפתחות הישראלית המבוקשת כאן באזור ותוביל להורדת מחירים."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לרוב ההתישבות בשטחים אין עתיד והיא תפונה -תוך 15 שנה יה
    שמואל 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לרוב ההתישבות בשטחים אין עתיד והיא תפונה -תוך 15 שנה יהיו 5.5 פלסטינאים בשטחים (לא כולל עזה) ונגלה שוב בדם ודמעות את מגבלות כוח השליטה. במקביל יגיע הרגע שהעולם אירופה וארה"ב יגידו לנו שהכיבוש הזמני של 55 שנה נגמר - ברור לכול מי שאינו משיחי מה יקרה אז שבתי דין בעולם יראו את מפקדנו כפושעי מלחמה, ממשלות יטילו סנקציות...ישראל תלמד בדרך הקשה את מגבלות כוחנו המנופח
    סגור
  • מזל שאנשים לא מקשיבים לאנשים כמוך
    עעע 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מצאתם את הסיסמא משיחי וככה שוללים כל טיעון שונה. אתה מודע לעובדה שלפני קום המדינה מי שרצה לעלות להתיישב בארץ נחשב הזוי ומטורף? הטיעונים היו אותם סיסמאות: משיחי, גרים בתל אביב ערבים וכו' אילו היו משתכנעים מקולות כמו שאתה מעלה, לא היתה לנו מדינה.
    סגור