מדדים ומחקרים
עיריית תל אביב במהלך ענק: הגשרים הנדירים שיוקמו בעיר
בתחרות לתכנון גשר השלושה, שמקדמת עיריית תל אביב-יפו באמצעות חברת נתיבי איילון, זכו במקום הראשון - המשרדים NCA ניר חן אדריכלים ורוקח אשכנזי מהנדסים. בתוך כך, מספר גשרים נוספים יוקמו בעיר
בתחרות לתכנון גשר השלושה, שמקדמת עיריית תל אביב-יפו באמצעות חברת נתיבי איילון, זאת במסגרת המדיניות העירונית לעידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי יום-יומי, זכו במקום הראשון - המשרדים NCA ניר חן אדריכלים ורוקח אשכנזי מהנדסים.
גשר השלושה, המיועד להולכות ולהולכי רגל, לרוכבי אופניים ולכלי רכב, מהווה חלק מתכנית אשר נועדה לשפר את הנגישות התנועתית באזור דרום המע"ר המתפתח לאורך נתיבי איילון והוא ציר נוסף במערכת הצירים המרכיבה את השלד העירוני הירוק המחבר את מזרח העיר אל המרכז והים.
אורכו של הגשר כ-110 מ' ורוחבו כ-35 מ', הוא יעבור מעל רצועת האיילון (נתיבי האיילון, תעלת האיילון ורכבת ישראל), ועתיד לחבר בין רחוב השלושה בשכונת יד אליהו בצד המזרחי של האיילון לבין רחוב הרכב בשכונת מונטיפיורי בצדו המערבי.
הגשר יאפשר איחוי הרקמה העירונית ורצף תנועה בין שתי הגדות של האיילון עבור תושבי העיר ועבור יוממים המגיעים בתחבורה ציבורית וכן מעבר ראוי עבור רוכבי האופניים. בנוסף, תתאפשר גישה נוחה עבור תושבי שכונת ביצרון ויד אליהו למרכז העיר ולמתחם התרבות (הסינמטק, מוזיאון תל- אביב, היכל התרבות, שרונה) ותושבי מערב העיר יוכלו להגיע בקלות לפארק שדרות ההשכלה, סקייטפארק "גלית", היכל מנורה ביד אליהו וכו'.
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "החיבור בין חלקי העיר, במקרה זה בין מזרחה למערבה, הוא חיוני לפיתוח מארג סביבתי, אורבני ושוויוני. הקמת גשר השלושה תמשיך את הגשמת החזון העירוני להנגשת כל חלקי העיר - בהליכה, ברכיבה ובנסיעה. ביחד עם רשת שבילי האופניים המתרחבת בעיר ועם הקו האדום של הרכבת הקלה שיחל לפעול בחודש הבא, מדובר בבשורה של ממש עבור תושבות ותושבי העיר ועבור המבקרות והמבקרים בה".
ההצעה הזוכה נבחרה במסגרת תחרות משותפת לאדריכלים ולמהנדסי קונסטרוקציה, שנועדה לקדם מצוינות תכנונית ועיצובית (ולא להסתפק בהליכים מכרזיים קונבנציונאליים), ולתת אפשרות למתכננים בעלי ראייה רעננה להשפיע על תכנון העיר תל אביב- יפו בכלל ומרחב נתיבי איילון בפרט. התחרות אורגנה ע"י משרד ניהול הפרויקטים דן בן עמרם הנדסה וניהול בע"מ, אשר מנהלים את תכנון הפרויקט.
במסגרת התחרות פנתה עיריית תל אביב יפו ל-7 משרדי אדריכלות נבחרים, שלצורך גיבוש ההצעות נדרשו לחבור למשרדי קונסטרוקציה מתאימים. התקבלו 5 הצעות, והשיפוט נעשה ע"י צוות שופטים בכיר ומגוון, שכלל בנוסף לגורמים עירוניים, חברות תשתיות לאומיות ואנשי אקדמיה.
כאמור, במקום הראשון זכתה הצעתם של המשרדים NCA ניר חן אדריכלים ורוקח אשכנזי מהנדסים, שהציעה גשר בעל מופע אדריכלי ייחודי, יצירתי ומרשים, ובעל מובחנות עיצובית ברצף הגשרים על האיילון. התכנון מייצר קישוריות, רציפות וחיבור לסביבת הולכי הרגל הסמוכה ולמרחב הציבורי. לפי ההצעה, הגשר משלב פתרון הצללה בעבור הולכי הרגל ורוכבי האופניים במרבית שטח ההליכה ותוך שילוב אלמנטי הגשר וטכנולוגיות ייצור אנרגיה.
מצ"ב הדמיות לשימוש חופשי במתן קרדיט לחן אדריכלים NCA, רוקח אשכנזי מהנדסים
בימים אלו מקדמת עיריית תל אביב -יפו גשרים נוספים ברחבי העיר: גשר עמק ברכה מעל האיילון - שמקשר בין רחוב עמק ברכה ממזרח והמע"ר הצפוני ממערב. הגשר מקודם על ידי חברת נתיבי איילון וביצועו עתיד להסתיים בתחילת שנת 2026.
בימים אלו מקדמת עיריית תל אביב -יפו גשרים נוספים ברחבי העיר: גשר עמק ברכה מעל האיילון - שמקשר בין רחוב עמק ברכה ממזרח והמע"ר הצפוני ממערב. הגשר מקודם על ידי חברת נתיבי איילון וביצועו עתיד להסתיים בתחילת שנת 2026.
גשר איינשטיין ברמת אביב - שמחבר את שני צדי רחוב איינשטיין עבור הולכי רגל ורוכבי אופנים (בשל הפרש הגבהים בין מפלס הרחוב למפלס הבינוי בשכונה), שביצועו צפוי להסתיים בסוף שנת 2023. גשר רוקח - המאפשר חציית שדרות רוקח עבור הולכי רגל ורוכבי אופנים ומאפשר מעבר בטוח בין צפון העיר לפארק הירקון, וביצועו צפוי להתחיל במהלך שנת 2023.
גשר בני דן – נמצא בצפון העיר וממשיך את גשר רוקח דרומה. הגשר מאפשר חציית נחל הירקון, ומתחבר לרחוב ויצמן. שני הגשרים (רוקח ובני דן) מאפשרים ציר המשכי בין שכונות עבר הירקון למרכז העיר.
עוד ב-
בימים אלה מקדמת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב- יפו גם תכנית בוועדה לתשתיות לאומיות (תת"ל 132) להרחבת גשרים באיילון, במסגרתה יורחבו גשר מוזס וגשר שיפמן, מהלך אשר מהווה שלב א' בפרויקט קירוי האיילון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(13):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.רוכבי אופנייםאני 05/2023/08הגב לתגובה זו1 0הולכות הולכי רגל, רוכבי אופניים וכלי רכב. מה, רוכבות אופניים לא יכולות לעלות על הגשר? מספיק עם הכתיבה הרב מגדרית. היא מטרחנת, מיותרת ומלאה. הנה, הפסקתי לקרוא את הכתבה אחרי הקטע הזה. אי אפשר לקרוא ככה כתבות.סגור
-
צודק/ת!מיכאל/ה 05/2023/09הגב לתגובה זו1 0והכי מקומם: ״כלי רכב״. אי אפשר לכתוב: ״כלי וכלות רכב״? מה כבר ביקשתי?סגור
-
9.לא משהומיתר 05/2023/06הגב לתגובה זו0 0גשר לא יפה. גשר סתמי. לא עיצוב אל זמני. גשר מתכת מכוער ומשמים. עיצוב משעממם שחוזר על עצמו. אין בו שום בשורה.סגור
-
אין בו בשורה?חשמל כ. 05/2023/09הגב לתגובה זו1 0איזה שטויות. 1. מחבר מערב למזרח, 2. מספיק רחב כדי לאפשר מעבר לחמורו של משיח צדקנו…סגור
-
8.שיא הכיעור כמובן! ממש מפלצת (ל"ת)מכוער בטירוף 05/2023/06הגב לתגובה זו1 1סגור
- טען עוד
-
7.מקווה שבנצי 05/2023/05הגב לתגובה זו0 0בניית הגשרים תסיים לפני בניית המטרו ??.סגור
-
6.החלפתם בין הרחובותרון 05/2023/04הגב לתגובה זו2 0הרכב זה במונטיפיורי, במערב, והשלושה זה ביד אליהו (ליד אצטד' יד אליהו) במזרחסגור
-
5.מה זה פה ארה"באין 05/2023/03הגב לתגובה זו0 1מה זה פה סן פרנסיסקו עם כל הגשרים האלה??סגור
-
4.שילטון מקומייהבס 05/2023/03הגב לתגובה זו3 0הגיע הזמן שתצמצם אגפים ומחלקות ותפטר חלק מהחמולות שיש אצלך והמכרזים שיש דרגות גבוהות בכוונה רק להחזיק אותם אבל אין עבודה להגיד שיש ויש מכרזים גם ללא תואר וקיבלו דרגות הכי גבוהות שיש,שזה לא חוקי יש התחרות בין המנהלים למי יש יותר כוח אדם זה מה שהכי חשוב הגיע הזמן שתפטר יש כפילויות רק שם אחר טלפאפונים להחרים שישבו במשרדים יש טלפונים הטלאפונים הניידים כל אחד משקר אני בישיבה אני עסוק בזמן שעוסקים בדברים אחרים תעשה במקום כרטיס נוכחות טביעת אצבעות עובדי חוץ שלא יהיו עובדי עיריה יד רוחצת יד ויש עוד אבל לא תעשה כי כולם עם פרוטקציה מהבכירים ולמטהסגור
-
פסיק, בלעדיך אני כלום…קריעה תמה 05/2023/09הגב לתגובה זו0 0מה עם (כמה) סימני פיסוק?סגור
-
3.ראוי לחבר אך למה כך?א 05/2023/03הגב לתגובה זו5 0למה הגשרים הקיימים מיועדים בעיקרם לתחבורה מנועית במיוחד הגשרים עם תחנות הרכבת ?? למה לא מרחיבים את השלום וההגנה להולכי רגל על חשבון איילון ולא רק למעבר ???סגור
-
2.שיקרסו על חולדאי וסגנו הגוי והבור... (ל"ת)ממסד מושחת 05/2023/03הגב לתגובה זו7 4סגור
-
1.יפה אבל לטפל במצוקה בדרום תא חשוב יותר מה אתה אומר חולד (ל"ת)לילו 05/2023/03הגב לתגובה זו5 0סגור