מדדים ומחקרים

אקזיט של 15.3 מיליארד דולר: מי הגיעה להישג הגדול ביותר במדינה?

אף שאנו מתקרבים לקיצו של יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, עדיין יש מספיק זמן לבחון את ההצלחות של התעשייה הישראלית לאורך השנים והפעם נבחן את הגדולה בהן ובפרט את האקזיט הגדול ביותר בתולדות המדינה - יודעים את התשובה?
מערכת ice | 
הייטק (צילום shutterstock)
אף שאנו מתקרבים לקיצו של יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל, עדיין יש מספיק זמן לבחון את ההצלחות של התעשייה הישראלית לאורך השנים והפעם נבחן את הגדולה בהן ובפרט את האקזיט הגדול ביותר בתולדות המדינה.
לפי ynet, לא מפתיע כלל לגלות שהאקזיט הגדול ביותר בתולדות ההיי-טק הישראלי הוא זה של חברת מובילאיי. החברה הוקמה בסוף שנות ה-90 על ידי זיו אבירם ואמנון שעשוע, שלאחרונה זכה בפרס ישראל, ומאז נמכרה במחיר שיא של 15.3 מיליארד דולר לחברת אינטל שעוסקת בשבבים, ומוכרת לא פחות בתעשייה הישראלית.
עם זאת, האקזיט עצמו לא היה ההישג היחיד של החברה היות שהמכירה התרחשה לאחר שמובילאיי כבר נסחרה בנאסד"ק החל משנת 2014. למטרה זו היא גייסה סכום שיא עבור חברה ישראלית הנסחרת בארה"ב - 890 מיליון דולר.
החברה הוקמה כאמור לפני יותר משני עשורים והמטה נקבע בירושלים, שם הוא נותר עד היום. יתרה מכך, לפני שלוש שנים רחובות העיר היו הבסיס עליו ניסתה החברה את הרכב האוטונומי שבנתה. לצד זאת, בשנה שעברה החליטה אינטל להנפיק את מובילאיי והפעם בתור חברה עצמאית. מאז שווי החברה הכפיל את עצמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה