מדדים ומחקרים

מנכ"ל ג'יי פי מורגן באזהרה חריגה: "משבר שיורגש שנים קדימה"

ג'יימי דיימון, מנכ"ל בנק ההשקעות הוותיק, מזהיר במכתב למשקיעים מפני תנודות השוק הלא צפויות: "הקריסות של SVB וקרדיט סוויס שינו משמעותית את ציפיות השוק"
מערכת ice | 
ג'יימי דיימון (צילום מתוך הפייסבוק)
מנכ"ל בנק ההשקעות ג'יי.פי. מורגן, ג'יימי דיימון, הזהיר היום (שלישי) כי משבר הבנקים בארה"ב "עדיין לא הסתיים", והוסיף כי תנאי אשראי הדוקים יותר, הקשורים לכישלון של בנק עמק הסיליקון וההצלה של קרדיט סוויס, הגדילו את הסיכוי למיתון.
במכתב שנתי לבעלי המניות של ג'יי.פי. מורגן, אמר דיימון כי המשבר הבנקאי הנוכחי, שלא כמו זה ב-2008, "יורגש גם בשנים הבאות", אפילו כשהוא מתמקד בגורמים קטנים יותר עם חשיפות לפיקדונות והתחייבויות שדיימון מתעקש ש"לא נראים לעין".
דיימון, נזכיר, מילא תפקיד מפתח בחודש שעבר בתיווך ההסכם של 11 בנקים - בתיאום עם הפדרל ריזרב ומשרד האוצר האמריקני - להעביר סכום כולל של 30 מיליארד דולר לבסיס הפיקדונות של בנק פירסט ריפבליק, כשעלה חשש לקריסה עתידית שלו.
"לא ברור מתי יסתיים המשבר"
"הקריסות של SVB וקרדיט סוויס שינו משמעותית את ציפיות השוק, מחירי האג"ח התאוששו באופן דרמטי, הבורסה ירדה והסיכויים של השוק למיתון עלו", כתב דיימון, "המשבר עורר הרבה תזוזה בשוק וברור שיגרום להקשחה מסוימת בתנאים הפיננסיים ככל שהבנקים והמלווים האחרים יהפכו שמרניים יותר".
דיימון אומר כעת שכלכלת ארה"ב נמצאת במצב "די טוב", אך הוסיף כי יש להסתכל קדימה בזהירות. "למרות שהמשבר הנוכחי חשף כמה חולשות במערכת, אין להתייחס אליו, כפי שציינתי, כמו למה שחווינו ב-2008".
"אנחנו צריכים להיות מוכנים לעתיד חדש ולא בטוח. הסיכונים החדשים (בנוסף לאלו הרגילים, כמו מיתון) הם אינפלציה גבוהה יותר לזמן ארוך יותר, השפעות השוק של QT וסיכונים פוליטיים הולכים וגדלים".
"כמובן, אני לא יכול להיות בטוח שזה יקרה, ואנחנו מקווים שהכל יסתדר ושכל ענני הסערה הללו יתפוגגו בשלווה, אבל אני שם לזה סיכויים גבוהים יותר", אמר דיימון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה