מדדים ומחקרים

מיץ׳ גולדהאר נחשף: לא תאמינו כמה שווה בעלי מכבי ת״א

מיץ' גולדהאר, הבעלים של קבוצת מכבי תל־אביב בכדורגל, הוא האיש ה-25 בעושרו בקנדה לפי דירוג שפורסם ב-"tvanouvelles" המקומי. הונו האישי של גולדהאר, נכון להיום, מסתכם ב-3.1 מיליארד דולר, והוא גם מדורג ברשימת אלף האנשים העשירים בעולם על פי מגזין "פורבס"
מערכת ice | 
מיטש גולדהאר (צילום פלאש 90)
מיץ' גולדהאר, הבעלים של קבוצת מכבי תל־אביב בכדורגל, הוא האיש ה-25 בעושרו בקנדה לפי דירוג שפורסם היום (שני) ב-"tvanouvelles" המקומי. על פי הפרסום, הונו האישי של גולדהאר, נכון להיום, מסתכם ב-3.1 מיליארד דולר, כשהוא גם מדורג ברשימת אלף האנשים העשירים בעולם על פי מגזין "פורבס".
למעשה, שוויו של גולדהאר כיום מהווה עלייה גדולה משוויו בסך 2.7 מיליארד דולר ב-2021 ו-2.2 מיליארד דולר ב-2020. משמע, הוא כמעט הכפיל את הונו תוך שש שנים, לאחר שהוערך רק ב-1.6 מיליארד דולר.
גולדהאר עשה את רוב הונו האישי מפעילותו כאיש עסקים, ובניגוד למיליארדרים אחרים. הוא הפך תוך שנים ספורות לאחד מאנשי העסקים הבולטים במדינה בזכות "פאוור סנטרים", קרי מרכזי קניות עצומים בסגנון ביג וישפרו של ישראל. בשונה ממרכזים בהם יש הרבה חברות, גולדהאר הצליח לשתף פעולה עם אחת גדולה במיוחד.
וולמארט, ענקית הסופרים האמריקאית, פעילה ב-23 מדינות מחוץ לארצות הברית. ב-22 מתוכן היא קונה את הנדל"ן שלה בעצמה, אבל בקנדה החנויות נמצאות בתוך מבנים של "SmartCenters" - חברת הנדל"ן של גולדהאר.
אחרי עשור של הצלחה גדולה בהשכרת אדמה לוולמארט, גולדהאר החליט לשתף פעולה עם חברה בשם קלוואי REIT, קרן נדל"ן קנדית. הצדדים החלו לשתף פעולה ב-2003 ושיתוף הפעולה עם הצד העסקי אפשרה לקלוואי למכור קניונים בצורה יעילה יותר, וכך להגדיל את הרווח של החברה ושל גולדהאר עצמו.
זה קצת כמו משחק מונופול: קניית בתים ומכירתם ברווח גדול יותר, בהתחשב בצרכי השוק. קרנות נדל"ן מתמחות בכך, ובמקרה של גולדהאר הוא הצליח להגיע לסכום משמעותי אפילו יותר, עד לכדי השתלטותו המלאה על החברה.
גולדהאר עצמו מעורב במספר רב של פרויקטים. מעבר לנדל"ן הוא מחזיק בחברת נדל"ן פרטית, בשם Penguin, שמתמקדת בנדל"ן נקודתי ומאפשרת ללקוחות לקנות בקלות באינטרנט. יש לו סטודיו סרטים עצום ופארק גולף גדול, וכמובן את מכבי ת"א עצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה