מדדים ומחקרים

התעשייה האווירית מציגה: השנה המוצלחת ביותר מאז הקמת החברה

זינוק של 44% ברווח הנקי לסך של כ-213 מיליון דולר וגידול בהיקף המכירות לכ-4,973 מיליון דולר – הגבוהים ביותר בתולדות החברה. יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "השנה אנו רושמים שיא של כל הזמנים הן ברווח הנקי וחשוב מכל - בצבר ההזמנות של התעשייה האווירית עבור מערכות החברה, אשר זוכות לעניין רב ולביקוש ברחבי העולם"
מערכת ice |  2
התעשייה האווירית (צילום התעשייה האווירית)
בעקבות התחמשות ממושכת של מדינות מסביב לעולם, הסכום שהרוויחה התעשייה האווירית בשנת 2022 מהווה עלייה של 11% לעומת השיא הקודם במכירות שהיה ב-2021. הרווח הנקי זינק ב-44% לסך של כ-213 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-148 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
בנוסף, הנתונים מצביעים על תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-797 מיליון דולר, לעומת תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-146 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, וכן גידול בהיקף המכירות לכ-4,973 מיליון דולר, לעומת כ-4,477 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה.
כמו כן, זינוק בצבר ההזמנות של החברה לכ-15.6 מיליארד דולר המייצגים 3.1 שנות פעילות, בהשוואה ל-13.4 מיליארד דולר בסוף שנת 2021. גידול של 28% ב-EBITDA השנתי לכ-560 מיליון דולר, בהשוואה לכ-436 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי בשנת 2022 עלה ב-128 מיליון דולר והסתכם בכ-824 מיליון דולר לעומת כ-696 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד; גידול של 46% ברווח התפעולי השנתי לכ-316 מיליון דולר, בהשוואה לכ-217 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד; גידול של 5% בפעילות המחקר והפיתוח העצמי בשנת 2022 לכ-215 מיליון דולר, לעומת סך של כ-204 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד; יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של החברה מסתכמים בכ-1,061 מיליון דולר.
יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "השנה אנו רושמים שיא של כל הזמנים הן ברווח הנקי וחשוב מכל - בצבר ההזמנות של התעשייה האווירית עבור מערכות החברה, אשר זוכות לעניין רב ולביקוש ברחבי העולם. עובדה זאת מאפשרת את גיבושן של תכניות עבודה לטווח הרחוק, שהינן הבסיס ליציבותה של החברה. ההישג הזה נזקף לזכותם של עובדות ועובדי החברה, שנרתמים לפתח את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר עבור מערכת הביטחון ובשירות שאר לקוחותינו תוך בחינה מתמדת של זירת הקרב העתידית ובהתאמה אליה, בין היתר באמצעות פיתוח כלים אוטונומיים בתחום היבשה, מערכות הגנה והתקפה, מערכות סייבר, בינה מלאכותית וכמובן פיתוחים נוספים העולים על כל דמיון ומצדיקים את מעמדנו כבית החלל הלאומי. אנו פועלים כל העת אל מול הזירה הבינלאומית המשתנה במהירות לנגד עינינו, עובדה המחייבת אותנו לפעול במהירות תוך הקפדה על כללי מערכת הביטחון.
מנכ״ל החברה בועז לוי, שמציג שילוב של מקצועיות טכנולוגית ויכולת שיווק ברחבי העולם, ראוי לכל שבח ולצדו גם מנהלי יחידות המטה וכמובן מנהלי החטיבות העסקיות - תעופה, מט"ח, אלתא וכט"צ, שהצליחו כולן בשנה החולפת להגיע להישגים חסרי תקדים, הן מבחינת חדשנות טכנולוגית והן בהיבט ההישגים כספיים שנבעו מעלייה במכירות בעולם כולו, אך גם מעשייתם הבלתי רגילה.
כיוון שאין לנו כוונה לנוח על זרי הדפנה, יציב דירקטוריון התעשייה האווירית לחברה יעדים מאתגרים וימשיך לגבות, להירתם ולתמוך במלוא העוצמה בפעילות המקצועית והעסקית של החטיבות, שהינן ליבת העשייה של החברה. משרד הביטחון, ומערכת הקשרים הענפה למול מערכת הביטחון בכללותה, ימשיכו להוות גורם חשוב בקביעת האסטרטגיה של החברה וביישומה, כדי שנמשיך לספק לצה״ל ולמערכת הביטחון פתרונות לכל איום ולכל אתגר. בזכות שילוב הזרועות הזה, אנו מחזקים שווקים קיימים ופותחים צוהר לשווקים חדשים בכל רחבי העולם. השתתפותה של החברה, לראשונה בתולדותיה, בתערוכה החשובה בבחריין והדגמת הפעלתו של כלי שייט בלתי מאויש, יחד עם מספנות אבו דאבי, מהוות ביטוי למיצוי הזדמנויות אזוריות לצורך הרחבת פעילותנו לשווקים נוספים".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "שוב אנחנו זוכים לסכם שנה שהיא חסרת תקדים לא רק בתוצאותיה העסקיות, אלא גם בפסגות החדשות אליהן העפלנו בחדשנות וביצירתיות: מפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים בתחום ההגנה האווירית, הים והיבשה, דרך שיגורו המוצלח של ה- 3C-EROS, אחד מלווייני התצפית המתקדמים בעולם, בעל יכולת צילום בצבע. מניסויים פורצי-דרך בארץ ובעולם במערכות, דוגמת מערכת הנשק גבריאל, ה-POINT BLANK - טיל אלקטרואופטי הנישא על -ידי חייל יחיד בתיק גב, מל"ט האיתן HeronTP, דרך מערכות המכ"ם האסטרטגיות והטקטיות ומערכות המודיעין המתקדמות מסוגן בעולם, ועד לתנופה שהובלנו בעולם הסבות מטוסי נוסעים למטען בעולם התעופה, בקבלת פרס בטחון ישראל ועוד. פיתוח יכולות טכנולוגיות חדשניות שמשמרות את עליונות צה״ל ויכולתו להתמודד בצורה מיטבית עם האתגרים המשתנים ימשיכו לעמוד במרכז עשייתנו, ולמענם נגדיל את המשאבים המוקדשים למחקר ולפיתוח. החברה מצליחה להתגאות בהישגים פורצי-דרך במגוון רחב של תחומים נשענים, בזכות עובדיה ומנהליה, שימשיכו להוות את ליבת יתרונה האיכותי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לתשומת לב מקבלי ההחלטות/ועדות בועז לוי ראוי לפרס ישראל
    בן מרדכי 05/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר בועז לוי זכאי להיות בין משיא משואה ,פרס ישראל לביטחון עם ישראל קידום ותפעול למופת כמנכ"ל תעש"א מומחה בטילים ומערכות החלל. בשם עובדי תעש"א מצפים לראות ,ביום עצמאות הבא יתקבלו מישאלותנו בזכות וכל בית יזכה להעריך ולהוקיר את האיש שביטחון שמי הארץ והגנת המולדת בכף ידו.
    סגור
  • 1.
    תעש״א
    רונית 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גאה, גאה להיות האחת שעבדה שנים רבות בתעשיה האוירית. תמשיכו כך גאולה למדינת ישראל.
    סגור