מדדים ומחקרים

חוששים מאלצהיימר? כך תוכלו להפחית משמעותית את הסיכוי לחלות

חוקרים מצאו כי אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את הסיכויים לחלות באלצהיימר היא לצאת בתדירות גבוהה לטיול בטבע, אך באופן כללי, להתגורר ליד פארקים ומרחבים ירוקים, וכמו כן גם לצד מקורות מים, כמו מעיינות או אגמים
מערכת ice | 
קשישים (צילום freepik)
בשנים האחרונות ישנה עליה דרסטית בכל הנוגע למחלת האלצהיימר, בתוכה גם הדמנציה, שעוד ועוד אנשים חולים במחלה המזעזעת, שגורמת לזיכרון שלנו להיעלם. הבעיה הגדולה ביותר באלצהיימר היא שאין לה שום תרופה. למרות זאת, ישנן מספר דרכים להפחית את הסיכויים לחלות במחלה.
באופן כללי, אחת הדרכים הטובות ביותר להפיג מתחים, לחץ, חרדות ומצבי רוח רעים, היא לצאת לטיול בטבע. כעת, מתברר כי יתרון משמעותי שיש לבילוי בחיק הטבע הוא הגנה מפני סיכון לפתח מחלות ניווניות.
על פי מחקר חדש שפורסם ב-JAMA, אנשים שחיו ליד פארקים ומרחבים ירוקים, התאשפזו פחות כתוצאה ממחלות ניווניות כמו פרקינסיון, אלצהיימר ודמנציה. בתוך כך, אלו שגרו בסביבת מקורות מים, כמו מעיינות או אגמים, פיתחו פחות פרקינסון, לעומת אנשים שחיו באזורים שבהם אין מקווה מים בקרבת מקום. 
למרות זאת, החוקרים לא הצליחו למצוא תשובה לשאלה מדוע  מגורים ליד מרחבים ירוקים או מקווי מים עוזרים לבריאותנו. הד"ר יואכם קלומפמקר, עמית מחקר באוניברסיטת הארוורד, דיבר על הנושא בראיון שהעניק ל"וושינגטון פוסט". 
"אנחנו יודעים שרמות זיהום האוויר ורמות הרעש נמוכות יותר במרחבים ירוקים" סיפר קלומפמקר והוסיף: "ייתכן והדבר קשור לאלצהיימר ופרקינסון. עם זאת, על פי נתונים שעלו מהמחקרים ניתן להסיק כי הדבר מגיע בעקבות חשיפה מועטה לזיהום אוויר באזורים אלו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה