מדדים ומחקרים

אילון מאסק חוגג: השבוע הכי טוב של טסלה מזה עשור

אילון מאסק יכול להיות מרוצה. מניית טסלה סגרה את השבוע הטוב ביותר של החברה מאז שנת 2013 עם עליה של 33% במהלך השבוע האחרון וסגרה את המסחר במחיר 177.88 דולר
מערכת ice | 
אילון מאסק חוגג (צילום shutterstock, אינסטגרם/ אילון מאסק)
המניות של טסלה זינקו השבוע ב-33%, מה שסימן את הביצועיים השבועיים הטובים ביותר מאז מאי 2013 והביצועיים השניים הטובים בהיסטוריה.
המניה עלתה ב-11% ביום שישי ונסגרה ב-177.88 דולר. ההתאוששות הגיעה לאחר תקופה של שיש חודשים שבה מניית טסלה ירדה ביותר מ-40%. צניחה של 65% של המניה ב-2022 הייתה החמורה ביותר שלה ב-12 השנים פלוס של טסלה כחברה ציבורית.
הצמיחה של טסלה השבוע הגיעה בזכות דוח רווחים אופטימי לרבעון הרביעי של שנת 2022. במהלך השיחה עם בעלי המניות והאנליסטים, המנכ"ל אילון מאסק אמר שהחברה עומדת ביעד לייצר פוטנציאל של 2 מיליון כלי רכב ב-2023, והוא הסביר שהביקוש יתמוך גם במכירות של מכוניות אלה.

ההנחיה הרשמית קראה לייצור של 1.8 מיליון כלי רכב השנה. החברה לא שינתה את היעד הוותיק שלה לשיעור צמיחה שנתי מורכב של 50% על פני אופק רב של שנים.
טסלה רשמה הכנסות כוללות של 24.32 מיליארד דולר, כולל 324 מיליון דולר של הכנסות נדחות הקשורות למערכות הסיוע לנהג של טסלה. החברה הורידה את מחירי המוכניות שלה באופן דרמטי בחודשים דצמבר וינואר, מה שהוביל לדאגה לגבי ביקוש והצטברות מלאי.
תגובת האנליסטים למספרים של טסלה הייתה מעורבת. בתחילת ינואר דיווחה טסלה על משלוחי רכב וייצור ברבעון הרביעי פחותים מהציפיות.
זינוק המניה של טסלה הגיע על רקע עלייה רחבה יותר בשוק. ה-S&P 500 עלה השבוע ב-2.2% והנאסד"ק עלה ב-4.3%.
יצרניות רכב חשמליות אחרות בארה"ב ראו את מניותיהן מטפסות גבוה יותר. ריוויאן עלתה ב-22% במהלך השבוע, בעוד שמניות יצרניות הרכב הוותיקות פורד וג'נרל מוטורס עלו ביותר מ-7% .
חלק מהביצועים הנמוכים של טסלה בשנה שעברה יוחסו להעברת המיקוד של מאבק לטוויטר, שאותה רכב תמורת 44 מיליארד באוקטובר. תחת הנהגתו של מאסק, טוויטר חוותה פיטורים המוניים ומפרסמים נמלטים, תוך פגיעה במורל העובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה