מדדים ומחקרים

בית קברות של כרישים עשוי לחשוף זן כריש חדש בקרקעית האוקיינוס

מחקר תת ימי חדש חשף בית קברות נדיר של כרישים פרה היסטוריים בקרקעית האוקיינוס לצד יבשת אוסטרליה - האם נמצא האב הקדמון של הכריש העצום ביותר שחי אי פעם?
מערכת ice |  1
כרישים (צילום pexels)
החקר התת ימי לעולם לא נפסק וכך גם היקף התגליות המדהימות שהחוקרים חושפים. התגלית הטרייה ביותר ממעמקי האוקיינוס התרחש בקרבה ליבשת אוסטרליה ובמסגרתה התגלה מעין בית קברות של כרישים. על הקרקע התגלה מקבץ גדול של שיני כריש שתוארך למיליוני שנה אחורה.
החוקרים הגיעו לתגליות בשתי פעימות ובית הקברות התגלה ראשון וכללו 750 מאובנים של שיני כריש ובהם יוצגו מספר זנים של כרישים מוכרים למין האנושי וגם כאלו שלא. אחת מן השיניים היוותה תגלית בפני עצמה היות והיא כנראה שייכת לאב קדמון של הכריש העצום ביותר שהתקיים אי פעם, המגלודון שחי לפני 3.5 מיליון שנים
בפעימה השנייה נמצאה שן אחרת ששייכת לזן שטרם הייתה לו עדות בעולם המדעי. על פי החוקרים הממצא באוסטרליה הוא ראשון מסוגו וטרם נקבע עבורו שם רשמי. עם זאת, החוקרים כבר מעריכים כי ייתכן וזן נכחד זה פעל בעיקר בשעות הלילה.
למרות התגליות המדהימות, החוקרים מעידים שכלל נושא התגליות אינו חריג במיוחד וכשליש מהממצאים שמתגלים במהלך מחקר הם של זנים חדשים למדע.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תעשו הגהה לפני הפרסום! (ל"ת)
    ג 01/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור