מדדים ומחקרים

אוהבים גבינות? הנה משהו שאתם חייבים לדעת

סקר חדש שנערך בקרב 2,000 מבוגרים בבריטניה מצא כי 23% מהם חוו סיוטים בלילה אחרי שאכלו גבינה, בעיקר כשמדובר בגבינת צ'דר. גם גבינות ברי, עיזים, כחולה ומוצרלה מככבות ברשימת הגבינות המסויטות בעולם. אז האם האגדות האורבניות נכונות?
מערכת ice |  7
גבינות (צילום pixabay)
סקר חדש שנערך בקרב 2,000 מבוגרים בבריטניה מצא כי 23% מהם חוו סיוטים בלילה אחרי שאכלו גבינה, בעיקר כשמדובר בגבינת צ'דר. זה נשמע מוזר, נכון, אבל זה ממש לא התחיל מעכשיו. אגדות אורבניות המקשרות גבינה לסיוטים קיימות כבר יותר ממאה שנה.
למעשה, למנת הגבינה Welsh rarebit האנגלית יש מוניטין ידוע לשמצה של גרימת חלומות מוזרים ומטרידים שראשיתה בשנות ה-1900 המוקדמות. לכן, זה לא מפתיע ש-43% מהמשיבים בסקר מאמינים שהסיפור הוא אמיתי.
עם זאת, על פי נתוני הסקר, במהלך חג המולד מתכננים 40% מהמשיבים לשים את כל הפחדים והחששות שלהם בצד ולאכול גבינה מדי יום, כאשר 32% אוכלים יותר גבינה בחגים מאשר ביום יום. אז אילו גבינות גורמות להכי הרבה סיוטים? מלבד צ'דר כמובן אפשר למצוא גבינות פופולריות במיוחד בדמות מוצרלה, ברי, גבינה כחולה וגבינת עיזים. 
"שזה מגיע לגבינה, אנחנו יודעים שיש אלמנטים באכילה שיכולים להשפיע גם לחיוב וגם לרעה על השינה שלנו", מספרת תרזה שנורבך, מומחית לשינה מאנגליה. אז בפעם הבאה שאתם אוכלים גבינה בשעות הערב, תנסו לשים לב מה קורה בלילה שאחרי. אולי האגדות האורבניות הן נכונות.

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    נו באמת
    רפאלה 12/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי ביכלל אוכל ליפניי השינה?
    סגור
  • 6.
    הסיוט האמיתי הוא של בעלי החיים.
    אסף 12/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כמה דברים שלא ידעתם על חלב. 1,פרה מייצרת חלב בגלל שהיא אמא,לא בגלל שהיא פרה. לכן פרות נאנסות ע"י תחיבת הזרוע לתוך הרקטום והזרקת זרע(שנלקח על ידי אוננות לפר) לתוך הואגינה. 2,לאחר תשעה חודשי הריון התינוק שלה נלקת ממנה מיד לאחר הלידה,מעשה טראומטי ביותר עבור האמא והתינוק. התינוק יקבל תחליף חלב,והחלב שמיוצר עבורו ייגנב כדי למוכרו לבני אדם בעבור בצע כסף. 3,העגלים הזכרים יישלחו לשחיטה והנקבות יגדלו להיות שפחות חלב בדיוק כמו אמותיהן. 4,לאחר 4-5 שנים של הריונות וחליבה בלתי פוסקת (פרות הונדסו גנטית כדי לייצר פי 8 חלב ממה שהן אמורות לייצר באופן טבעי)תפוקת החלב(של אלו ששרדו ולא התמוטטו מתשישות קודם לכן) אינה רווחית יותר ולאות תודה על הרווחים שגופן המעונה הפיק עבור הרפתן,הן נשלחות לשחיטה. 5,אנחנו בני אדם,לא עגלים. אין לנו שום צורך ביולוגי בשתיית נוזל גדילה של עגל.
    סגור
  • 5.
    נכון
    פרה'לה 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא רק סיוטים, גם בחילה
    סגור
  • 4.
    חלב ומוצריו
    דיי 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לא מיועד לאנשים בוגרים,רק לילודים,תינוקות,עגלים,גדיים וכו' וכו',אז לא מפליא שמייצר סיוטים,וגם מייצר דלקות....
    סגור
  • 3.
    חלב זה כבר לא מה שהיה
    איתן 12/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם התפתחות הטכנולוגיה והפעולות האלימות שנעשות לצורך הגדלת תפוקת החלה ניכרת ירידה משמעותית באיכות החלב והערך התזונתי שלו כפועל יוצא גם של מוצריו. אני הפסקתי לשתות חלב וזה ממש לא חסר לי. אז גם גבינות וכד' הן לא להיט עבורי וטעם מהן לעתים רחוקות. בטחינה ואגוזים יש את כל מה שצריך ואף יותר.
    סגור
  • 2.
    החלב של הפרה מיועד למעשה לעגל...לא לנו
    אלה 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אותו דבר לגבי העיזים...האמריקאים הם שפירסמו בשנות השישים את החלב כמזון על....למעשה החלב כיום לא איכותי..יש בו ריסוס...אנטיביוטיקה....והוא גורם לדלקות.... מי שיכול בלי- עדיף לו
    סגור
  • 1.
    החלב של הפרה מיועד למעשה לעגל...לא לנו
    אלה 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אותו דבר לגבי העיזים...האמריקאים הם שפירסמו בשנות השישים את החלב כמזון על....למעשה החלב כיום לא איכותי..יש בו ריסוס...אנטיביוטיקה....והוא גורם לדלקות.... מי שיכול בלי- עדיף לו
    סגור