מדדים ומחקרים

מחקר חדש של חברת Cyabra מציג: "אפקט נטפליקס"

החוקרים של Cyabra מציגים את ההשפעה שירות הסטרימינג על השיח באינטרנט ורשתות חברתיות
מערכת ice |  1
נטפליקס (צילום vecteezy)
אפקט נטפליקס הוא קונספט המתאר את השפעת התוכן של נטפליקס על מצב הרוח והשיח בציבור, כך מתארת חברת Cyabra בדוח שלה. אפקט נטפליקס מתואר על ידי מידת המוטיבציה של הציבור לדון בסדרות או תכנים שנטפליקס מפיקה ובהיקפי השיח המדידים ברשת שיוצרות סדרות.
לנטפליקס יש 260 מיליון מנויים ברחבי העולם ויחד עם שירותים כמו HBO Max ודיסני פלוס, הם מייצרים אלטרנטיבה לצרכני התוכן ברחבי העולם. כפי שתקשורת מייצרת השפעה על שיח ברשתות החברתיות, לצד רדיו וטלוויזיה, גם שירות הסטרימינג הפופולרי מביא לעלייה משמעותית בשיח סביב נושאים מסוימים, לא פחות מרשתות חברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק. התכנים של נטפליקס משפיעים על המודעות הציבורית לנושאים והופכים ויראליים ברשתות החברתיות. המצב הזה עונה לשם אפקט נטפליקס.
למשל, הסדרה קוברה קאי צברה פופולריות בינונית בשלוש העונות הראשונות שלה, אבל החל מהעונה הרביעית היא הפכה ליוצרת טרנדים ושיח. העונה בה צפו הכי הרבה עד כה, הייתה העונה הרביעית עם 107.8 מיליון שעות צפייה, בשבוע השני שלה בלבד. כך עולה מהנתונים של נטפליקס עצמה. מהנתונים של חברת Cyabra סביב מילת החיפוש Karate (קארטה) החל משבועיים טרם עליית העונה הרביעית של הסדרה קוברה קאי, עולה כי נרשמה עלייה משמעותית בשיח סביב המילה. המדידה נערכה מה-17 בדצמבר 2021 עד ל-14 בינואר 2022. לשם השוואה, מספר הפרופילים בפייסבוק שדיברו על המילה קארטה הסתכם ב-1,141 לעומת 1,776 בשבועיים שבהם עלתה הסדרה לאוויר. בשלוש הימים הראשונים לעליית הסדרה לאוויר נרשם זינוק של 287.5% בשיח סביב קארטה בפייסבוק.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תוכן מזעזע בנטפליקס של פסיכופטים וגזענים (ל"ת)
    ינאי 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור