מדדים ומחקרים

מחבר "אבא עשיר אבא עני" חושף את המניות המומלצות שלו

בעוד גייטס ובאפט היללו את המניות "המציאותיות יותר", כמו מזון ונדל"ן, איש העסקים רוברט קיוסאקי ממליץ ללכת על עולמות המתכת והביטקוין התזזיתיים
מערכת ice | 
רוברט קיוסאקי (צילום ויקיפדיה)
הבנק המרכזי של אנגליה קנה לאחרונה 19.3 מיליארד פאונד של אג"ח ממשלתיות בבריטניה כדי למנוע קריסה בתעשיית הפנסיה במדינה.
בעיני רוברט קיוסאקי, מחבר הספר הפופולרי "אבא עשיר אבא עני", זה הזמן לרכוש שלושה נכסים ספציפיים. "ציר בנק אוף אנגליה פירושו לקנות יותר GSBC", הוא אומר בציוץ, בהתייחסו לזהב, כסף וביטקוין.
"כאשר הפנסיות כמעט קרסו, זה חשף שהבנקים המרכזיים לא יכולים לתקן את האינפלציה. פנסיות תמיד הושקעו ב-G&S, וכעת הן משקיעות בביטקוין." אמר. הנה מבט מקרוב על הנכסים האלה - ומה קיוסאקי מציע לעשות כדי לעקוף את המגבלות שלהם.
זהב וכסף
מתכות יקרות - במיוחד זהב וכסף - היו הגנה פופולרית מפני אינפלציה ואי ודאות. לא ניתן להדפיס אותם יש מאין כמו כסף פיאט וערכם אינו מושפע במידה רבה מאירועים כלכליים ברחבי העולם.
קיוסאקי כבר זמן רב חובב זהב - הוא רכש לראשונה את המתכת ב-1972. "אני לא קונה זהב כי אני אוהב זהב, אני קונה זהב כי אני לא סומך על הפד", אמר בראיון בשנה שעברה. קיוסאקי אוהב גם את מתכת הכסף. למעשה, הוא צייץ לאחרונה בטוויטר "ההשקעה הטובה ביותר באוקטובר 2022 - כסף" ו"כולם יכולים להרשות לעצמם 20 דולר כסף".

מה שבטוח, מתכות יקרות אינן חסינות מפני המכירה שהתרחשה השנה. מחיר הזהב ירד למעשה בכ-9% בשנת 2022, בעוד הכסף ירד בכמעט 20%. בעוד שישנן דרכים רבות להשיג חשיפה לזהב וכסף, קיוסאקי מעדיף פשוט לקנות את המתכת ישירות. מוקדם יותר השנה הוא צייץ שהוא רוצה רק "מטבעות זהב או כסף אמיתיים" ולא את הניירת שלהם.
ביטקוין
משקיעי ביטקוין למדו בדרך הקשה עד כמה הוא יכול להיות תנודתי. בנובמבר האחרון הגיע הביטקוין לשיא של 68,990 דולר. כיום, הוא נע סביב 19,500 דולר.
אבל קיוסאקי מצביע על זרז פוטנציאלי למטבע הקריפטו הגדול בעולם: קרנות פנסיה. "קרנות פנסיה הן עסקי ההשקעות הגדולים בעולם", הוא מגיב בציוץ לאחרונה תוך שהוא משתף כתבה של פורבס, שקרנות הפנסיה החלו להמר על מטבע הקריפטו הראשון. המאמר ציטט מחקר מ-2022 של מכון CFA שמראה כי 94% מתכניות הפנסיה של ארה"ב והממשלה השקיעו במטבעות קריפטוגרפיים. 
בכל זאת, רק מהצד
בעוד שקיוסאקי אוהב זהב, כסף וביטקוין, הוא לא אמר שהם כל המניות שצריך להחזיק. "זהב, כסף, ביטקוין עשויים להגן על ההון שלך...אבל לא על ההכנסה שלך", הוא כותב. "מי יודע? אולי ההכנסה הצדדית שלך עשויה לצמוח להיות לאמזון או לביטקוין הבאים", אומר קיוסאקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה